قوانین انتشار اپلیکیشن در بازار

قوانین انتشار اپلیکیشن در بازار

بازار یکی از مارکت های ایرانی برای انتشار اپلیکیشن است که در این سال ها به محبوبیت چشم گیری در میان کاربران ایرانی دست یافته است. بازار هم مانند سایر مارکت ها به سازندگان اپلیکیشن امکان می دهد تا محصول تولید شده خود را به راحتی و به طور امن در اختیار کاربران و مخاطبان خاص خود قرار دهد. هر کدام از مارکت ها برای انتشار اپلیکیشن قوانینی را مطرح کرده اند و بازار هم از این قاعده مستثنی نیست.

محتوای اپلیکیشن شامل چه مواردی است؟

تمامی موارد قابل مشاهده و غیر قابل مشاهده برای کاربران اعم از فیلم، عکس، صوت، متن و کدهای برنامه به نوعی محتوای اپلیکیشن به شمار می آیند. محصولات و خدمات ارائه شده، اطلاعات حساب و مشخصات گروه تولید کننده و حتی تبلیغات درون برنامه ای هم جزء محتوای یک اپلیکیشن هستند که باید مطابق با قوانین مارکت ها ایجاد شده باشند. مارکت بازار مطابق با فهرست مصادیق محتوای مجرمانه، تمامی محتوای اپلیکیشن ها را مورد بررسی قرار می دهد.

منظور از محتوای مجرمانه چیست؟

هر محتوایی که مخالف با قوانین کشور، آیین رایج در آن و عفت و شان عمومی باشد، به عنوان محتوای مجرمانه شناخته می شود. برای مثال محتوایی که مخاطب را به انجام جرم یا اقدامات خلاف شرع و عرف دعوت کند و یا از دایره قوانین تعریف شده برای محتوای الکترونیکی خارج باشد. توجه داشته باشید که این نوع محتوا نباید توسط اپلیکیشن شما منتشر شوند، چرا که بازار مانع از انتشار آن شده و اجازه نمی دهد تا آپدیت های بعدی را به نمایش بگذارید.

در ادامه به تعدادی از انواع محتوای غیر مجاز که توسط بازار مسدود خواهند شد اشاره خواهیم کرد:

نمایش اختلاف میان قومیت ها و …

هر نوع محتوایی که ترویج دهنده دشمنی، جدایی و اختلاف میان فرهنگ، مذهب و قومیت های مختلف باشد، جزء محتوای غیر مجاز دسته بندی خواهد شد. پس اگر شما قصد انتشار یک اپلیکیشن بازی را در بازار دارید، باید دشمنان و طرف های مبارزه را طوری طراحی کرده باشید که فرهنگ، قوم، نژاد یا زبان خاصی را مورد اشاره قرار نداده باشند.

 آموزش روش های استفاده غیر قانونی یا ایجاد اختلال در عملکرد سایر برنامه ها

مطابق با قوانین بازار، ارائه محتوای آموزشی برای معرفی روش های نفوذ، تقلب، هک، دستبرد و جاسوسی اطلاعات، آموزش عبور از فیلترینگ، ساخت برنامه های بدافزار یا باج افزار و … غیر مجاز تلقی خواهد شد. علاوه بر این برنامه هایی که ترویج دهنده خرافات، قمار و شرط بندی باشند و یا روش های کسب درآمد شرکت های هرمی را آموزش دهند هم جز برنامه های غیر مجاز به شمار می آیند.

انتشار تبلیغات آزار دهنده و مزاحم ممنوع است

تبلیغات باید به درخواست و با تایید کاربران قابل مشاهده باشد. به هیچ وجه نباید تغییری را به دور از چشم کاربر در خارج از برنامه ایجاد نمایید. به عنوان مثال نباید آیکونی را ایجاد کرده یا صفحه ای را در مرورگر ذخیره کند. به علاوه استفاده از اعلان ها برای انجام تبلیغات ممنوع است و تنها باید به روز رسانی برنامه و موارد ضروری را به کاربران اطلاع رسانی کنید.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *