ده ایده خلاقانه اپلیکیشن موبایل در سال ۲۰۱۹

ایده خلاقانه ساخت اپلیکیشن

ایده خلاقانه ساخت اپلیکیشن

در سال ۲۰۱۹ موفقیت یک استارت آپ به صورت عمده به خاص بودن ایده بستگی دارد. ایده خلاقانه اپلیکیشن موبایل که به مردم کمک می‌کند تا مشکلات‌شان را حل بکنند شانس زیادی برای موفق شدن دارد. کاربرها اپلیکیشنی می‌خواهند که کمک‌شان بکند تا در زمان‌شان صرفه‌جویی کنند، هزینه‌هایشان را کاهش بدهد و بازدهی کارهای هر روزه‌شان را بالا ببرد.

درحالی‌که ممکن است این امر ساده به نظر برسد اما معمولاً برای اکثر استارت آپ‌ها رسیدن به سه موردی که در بالا اشاره شد، مشکل است. برای همین است که در این مقاله در مورد ده ایده خلاقانه اپلیکیشن موبایل صحبت می‌کنیم که می‌تواند به شما کمک کند تا استارت آپ موفقی را راه اندازی بکنید.

در ادامه ده ایده خلاقانه اپلیکیشن موبایل برای راه اندازی استارت آپ‌تان در سال ۲۰۱۹ آمده است.

اپلیکیشن تاکسی آنلاین

اپلیکیشن تاکسی آنلاین

۱- اپلیکیشن درخواست تاکسی

اپلیکشین‌های موبایلی مثل Uber، Lyft و Taxify ( شبیه همان اسنپ و تپسی خودمون) انقلابی در حمل و نقل ایجاد کرده‌اند. امروزه می‌توانید به راحتی با تلفن‌تان تاکسی بگیرید و به کمک آن در وقت و پول‌تان صرفه‌جویی کنید. درحالی‌که کمپانی‌های بزرگ سهم بیشتری از بازار را می‌خواهند اما هنوز هم گسترش اپلیکیشن درخواست تاکسی، یک تجارت پرسود در زمینه اپلیکیشن موبایل است. حتی می‌توانید گزینه‌های دیگری هم مثل امنیت مسافر اضافه بکنید تا اپلیکیشن‌تان را بازار پسند بکند.

۲- اپلیکیشن خرید

تقریباً همه آدم‌ها خرید کردن را دوست دارند. برای همین است که اپلیکیشن‌هایی مثل آمازون و eBay ( اپلیکیشن هایی شبیه دیجی کالا و بامیلو)  هر روزه میلیون‌ها سود می‌کنند. می‌توانید چند ایده اپلیکیشن موبایل را در نظر بگیرید: اپلیکیشنی برای معملات و تخفیف‌ها که کاربرها را از بهترین معاملاتی که به آن‌ها علاقه‌مند هستند باخبر بکند. این معاملات می‌تواند شامل پوشاک، غذا، تجهیزات منزل و… باشد.

یک اپلیکیشن جامع خرید به کاربرها این فرصت را می‌دهد تا موارد مختلفی را با هم خرید کنند. خرید کردن کلی مقرون به صرفه‌تر است چون ممکن است با ارسال رایگان از طرف کمپانی همراه باشد و در نتیجه چنین استارت آپی، پتانسیل موفقیت در سال ۲۰۱۹ را دارد.

۳- اپلیکیشن شبکه‌های اجتماعی

همه تجارت‌ها برای افزایش محبوبیت، اعتبار و بهبود حضور در بازار نیاز به حضور آنلاین دارند. بنابراین ایجاد اپلیکیشن موبایلی در رابطه با ارتباطات اجتماعی برای یک استارت آپ ایده‌ای عالی است که به تجارت اجازه می‌دهد تا پلتفرم‌های مدیای اجتماعی را از یک موقعیت مرکزی مدیریت بکنند. این ایده مخصوصاً برای شرکت‌هایی که به شدت به مشارکت مشتری وابسته‌اند مهم است. برای مثال با یک بار ورود، هم زمان می‌توانید به فیس بوک، توئیتر، لینکدین و اینستاگرام‌تان وصل شوید.

اپلیکیشن آشپزی

۴- اپلیکیشن آشپزی

آشپزی برای اکثر مردم یک سرگرمی جالب است. و عشاق آشپزی همیشه رسپی‌ها و مواد متفاوتی را استفاده می‌کنند. ایجاد نرم افزاری که بتواند دستور العمل‌هایی از رسپی‌های مختلفی به علاقه‌مندان آشپزی ارائه بدهد می‌تواند ریسک باارزشی باشد. با این حال قبل از اینکه یک اپلیکیشن آشپزی درست بکنید بهتر است از اپلیکیشن‌های موفقی مثل Food.corn و BigOven الهام بگیرید.

۵- اپلیکیشن توزیع غذا

بعضی از مردم آن‌قدر سرشان شلوغ است که فرصتی برای غذا خوردن در رستوران ندارند. اما همه این افراد نمی‌توانند از وعده غذایی‌شان بگذرند. برای همین طراحی یک اپلیکیشن توزیع غذا (اپلیکیشن مشابه اسنپ فود و چیلیوری) ایده‌ای عالی برای استارت آپ‌هاست. به جز توزیع غذا می‌توانید این گزینه را هم اضافه بکنید که کاربرها بتوانند سرویس‌های ارزان قابل دسترس در نزدیکی‌شان را پیدا بکنند. همچنین به کاربرها باید این حق انتخاب هم داده شود که مواد مورد علاقه‌شان را به رستوران پیشنهاد بدهند تا به غذای مورد علاقه‌شان برسند.

۶- اپلیکیشن بقالی

همه ما حداقل یک بار در ماه به بقالی می‌رویم و طی این زمان‌ها، خیلی وقت‌ها موادی که قصد خریدشان را داشته‌ایم فراموش می‌کنیم. داشتن یک اپلیکیشن بقالی یک ایده اپلیکیشن موبایل عالی است که تجربه خرید کردن را پر بازده‌تر می‌کند.

این اپلیکیشن به خریدارها اجازه می‌دهد تا طی یک ماه مواردی را به سبد خریدشان اضافه بکنند. و بعد باید روزی را که قدم به بازار می‌گذارید و خریدهایتان را انتخاب می‌کنید تعیین بکنید. از آنجایی که چندین اپلیکیشن بقالی در بازار هست پس باید پیشنهادهای خرید خاصی را توی اپلیکیشن‌تان داشته باشید. در اینجا چند چیز که ممکن است برای کاربرهای اپلیکیشن بقالی به درد بخور باشد آمده است: مقایسه بین قیمت‌های فروشگاه‌های مختلف، پس گرفتن خرید، نداشتن شرط حداقل خرید، نداشتن خسارت برای کنسل کردن.

طراحی اپلیکیشن سفر

طراحی اپلیکیشن سفر

۷- اپلیکیشن سفر

سفر رفتن هیچ وقت از مد نمی‌افتد. بنابریان ایجاد یک اپلیکیشن موبایل سفر می‌تواند ایده خوبی برای استارت آپ‌تان در ۲۰۱۹ باشد. اپلیکیشن‌تان باید به کاربرهایتان مکان های معروفی که می‌توانند ببینند را ارائه بدهد. باید بهترین رستوران‌ها، هتل‌ها و همین‌طور چیزهای مهیج آن اطراف را نشان بدهد.

به علاوه این اپلیکیشن باید یک بر‌آورد هزینه هم داشته باشد تا کاربرها بتوانند هزینه‌های سفر احتمالی‌شان را به مقصد مورد نظرشان حساب بکنند.  AirHelp، Skyscanner، LoungeBuddy، Hostelworld از اپلیکیشن‌های معروف سفری هستند.

۸- اپلیکیشن اموزش زبان

برای اکثر مردم یادگیری یک زبان تازه با یک اپلیکیشن موبایل جذاب تر می‌شود. یکی از بهترین ایده‌های خلاقانه اپلیکیشن موبایل، آموزش کاربرها در استفاده از کلمات رایج زبانی است که قصد یادگیری‌اش را دارند. این اپلیکیشن باید به تلفظ صحیح کلمات هم کمک بکند.

به علاوه باید کلمات معمول مورد استفاده در آن زبان و معنایشان را هم پیشنهاد بدهد. این کار باعث می‌شود یاد گرفتن یک زبان جدید ساده و مهیج بشود. Busuu و Memrise مثالی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان جدید هستند.

۹- اپلیکیشن طراحی داخلی مجازی

جابه‌جایی دکوراسیون گاهی منزل ممکن است خسته کننده باشد و شاید اینکه کدام مورد را برای دکوراسیون‌تان استفاده بکنید یا جای مناسبی که باید وسایل را بگذارید را ندانید. اما تکنولوژی، دکوراسیون منزل را تبدیل به یک پروسه ساده کرده است.

می توانید یک اپلیکیشن طراحی داخلی مجازی ایجاد بکنید که به کاربرها اجازه بدهد عکسی از منزل‌شان بگیرند و بعد با گزینه‌های دکوری متفاوت در دسترس آن را بیارایند. که این موارد باید شامل کاغذ دیواری، تابلوها، قالی، رنگ‌ها و پرده‌ها باشد. از طرفی این اپلیکیشن باید بهترین مکان‌ها را براید خرید چیزهایی که می‌خواهید در طراحی داخلی‌تان استفاده بکنید معرفی بکند.

۱۰- اپلیکیشن سلامت و تندرستی

امروزه افراد بیشتر و بیشتری متوجه اهمیت سلامت‌شان می‌شوند. اما این چالش به یک برنامه هر روزه تندرستی نیاز دارد.  می‌توانید از این موضوع استفاده بکنید و اپلیکیشنی درست بکنید که به کاربرها کمک بکند تا برنامه روزانه‌شان را دنبال بکنند. این اپلیکیشن می‌تواند بهترین فعالیت‌ها را به کاربرها ارائه بدهد تا با دنبال کردن‌شان سلامت بمانند. که این فعالیت‌ها شامل جلسات ورزشی برای متناسب ماندن، یک شیوه زندگی بهتر و زمانبندی خوردن غذا است.

آنچه که شما باید انجام بدهید…

ده ایده خلاقانه اپلیکیشن موبایل که در بالا آمده‌اند می‌تواند به شما برای راه اندازی استارت آپ‌تان در سال ۲۰۱۹ کمک بکند. بعد از انتخاب ایده‌ای که مناسب‌تان است، زمان آن می‌رسد که یک تیم با تجربه از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن مثل اپ ساز را انتخاب کنید. کسانی که بتوانند بهترین اپلیکیشن موبایل را ایجاد بکنند تا استارت آپ‌تان به موفقیت برسد.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *