طراحی اپلیکیشن خدمات در مورد طراحی یک سرویس خدماتی است که نیازهای کاربران و مشتریان را درزمینه خدمات برآورده می‌کند هم‌چنین طراحی اپلیکیشن خدمات به‌منظور ارزش و تجربه بهتر برای کاربران و بهبود کیفیت در کسب‌وکار‌ها است. امروزه استفاده از اپلیکیشن خدمات بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرد زیرابه طراحان و مدیران خدماتی کمک می‌کند تا بهتر خدمات خود را به مشتریان عرضه کنند و در مقایسه با دیگر شیوه‌ها باعث می‌شود محصولات و خدمات خود را رونق داده و نظر مشتری را درزمینه کسب‌وکار خود جلب کنند.

بسیاری از طراحان و مدیران خدماتی برای ایجاد یک سرویس خدماتی  مفید و یا برای بهبود خدمات موجود خود از اپلیکیشن خدمات استفاده می‌کنند. اگر شما به فکر توسعه کسب‌وکار خود و کسب رضایت بیشتر مشتریان خود هستید ساخت اپلیکیشن خدماتی می‌تواند ایده خوبی باشد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی اپلیکیشن خدمات به صفحه امکانات اپلیکیشن خدماتی مراجعه کنید.

هدف از طراحی اپلیکیشن خدمات چیست؟

طراحی اپلیکیشن خدمات

هدف از ساخت اپلیکیشن خدماتی ایجاد بهترین شیوه برای ارائه خدمات با توجه به نیازهای مشتریان و ارائه‌دهندگان خدمات است.  شما می‌توانید با ساخت اپلیکیشن خدماتی کسب‌وکار خود را مدیریت کرده و سطح بهتری از خدمات را در اختیار مشتریان قرار بدهید که بسیار کاربرپسند خواهد بود و زمینه شما برای رقابت با دیگران را بهبود می‌بخشد. یکی از خروجی‌های ساخت اپلیکیشن خدماتی ایجاد طرح‌های خدماتی است که در آن تمام نیازهای مشتری را مشخص می‌کنید و تغییرات لازم برای بهینه‌سازی فرایندهای خدماتی را ارزیابی می‌کنید و باعث می‌شود شما در ایجاد خدمات مفید برای کاربران موفق‌تر باشید.

اپلیکیشن خدماتی چیست؟

اپلیکیشن خدماتی یک فعالیت برنامه‌ریزی‌شده و سازمان‌دهی شده در کسب‌وکار است که به‌منظور بهبود روابط بین کاربران و مدیران کسب‌وکار می‌باشد. اپلیکیشن خدماتی شامل مراحل و فرآیندهایی است که مشتری در طی این فرایندها یک سرویس خدمات را درخواست می‌کند. مزیت اصلی طراحی اپلیکیشن خدمات زیبایی یک محصول یا خدمات نیست بلکه ایجاد یک برنامه مفید و کارآمد برای کاربران است. طراحی اپلیکیشن خدمات یک روش جالب است که در آن طراحی وب یا گرافیک یا بخش‌های دیگر کسب‌وکار مثل خدمات مشتری و فروش و…باهم تلفیق می‌شوند و باعث می‌شود تا طراحی خلاقانه  و نوآورانه‌ای در کسب‌وکارتان داشته باشید. ساخت اپلیکیشن خدماتی تضمین می‌کند که خدمات توسط کاربران مورداستفاده قرار گیرند و نیازهای مشتریان را به حداقل برساند درنتیجه نظرات مثبت کاربر را برای شما به همراه دارد.

سه جزء اصلی در طراحی اپلیکیشن خدمات

در ساخت اپلیکیشن خدماتی باید اجزای متعددی طراحی شوند که هر جزء آن باید باهم ادغام شوند تا یک طراحی کامل ایجاد شود. سه جزء اصلی که درساخت اپلیکیشن خدماتی نقش مهمی دارند شامل موارد زیر است:

۱-مردم
این جزء شامل افرادی است که خدمات را ایجاد می‌کنند و یا از آن استفاده می‌کنند هم‌چنین افرادی که به‌طور غیرمستقیم تحت تأثیر قرار می‌گیرند را در برمی‌گیرد مثل کارکنان و مشتریان.

۲-غرفه
این مؤلفه به اجزای فیزیکی  و دیجیتالی اشاره دارد که برای موفقیت در ایجاد طرح ضروری است مثل داشتن فضایی برای ایجاد طرح‌ها و هم‌چنین محیط دیجیتالی که در آن خدمات ارائه و تحویل داده می‌شوند مثل صفحات وب و رسانه‌های اجتماعی.

۳-فرایند
این اصل تکنیک‌ها و روش‌های انجام‌شده توسط شما یا کاربران است که در سرویس خدماتی خود از آن استفاده کرده‌اید مثل به اشتراک‌گذاری فایل‌ها.

 سه اصل مهم در طراحی اپلیکیشن خدمات

طراحی اپلیکیشن خدمات

در ادامه مطلب ما اصول  دیگری که در ساخت اپلیکیشن ارائه خدمات به کار گرفته می‌شود را برای شما بیان کرده‌ایم. به‌کارگیری این اصول درساخت اپلیکیشن خدماتی موفق به شما کمک خواهد کرد.

۱-شناسایی هدف

برای طراحی ابتدا لازم است تا شما هدف از طراحی خدمات خود را بدانید و یک درک واقع‌بینانه از طرح خود داشته باشید تا تقاضا برای خدمات شما زیاد باشد و شما هم توانایی آن را برای ارائه کردن به کاربران داشته باشید.

۲- نیاز مشتری

شما باید خدمات خود را بر اساس ارزش و نیازهای مشتریان و کاربران خودتان طراحی کنید نه برای نیازهای داخلی خودتان که در کسب‌وکارتان دارید. اگر به علایق و خواسته‌های مشتری توجه کنید خدمات شما برای مشتریان قابل‌قبول و مفید خواهد بود و شما در ساخت اپلیکیشن خدماتی موفق‌تر خواهید بود.

۳-یکپارچه بودن

خدمات باید برای ارائه یک سیستم یکپارچه و کارآمد تنظیم شوند پس به‌جای اینکه جزء به جزء طراحی کنید  آن‌ها را هماهنگ کنید تا باعث ضعیف بودن در عملکرد شما برای ارائه خدمات نشوند.

مزایای طراحی اپلیکیشن خدمات

۱-بازخورد مشتری

ساخت اپلیکیشن خدماتی می‌تواند به بهبود برنامه‌های شما برای ارائه خدمات به مشتری کمک کند و باعث می‌شود میزان رضایت کاربران افزایش چشم‌گیری پیدا کند پس خدمات خود را قابل‌اعتماد توسعه دهید و آن‌ها را بهبود بخشید تا مشتریان از آن راضی باشند.

۲-بهبود فروش

ساخت اپلیکیشن خدماتی به شما کمک می‌کند تا میزان خواسته‌ها و انتظارات کاربران از خدمات را درک کرده و راه‌حل‌هایی مطابق با خواسته‌های آن‌ها طراحی کنید که این به معنای حفظ مشتری و سودآوری بیشتر درزمینه کسب‌وکارتان می‌شود و کسب‌وکارتان رونق بیشتری پیدا می‌کند.

۳-بهبود کار آیی

ساخت اپلیکیشن ارائه خدمات به شرکت‌ها کمک می‌کند تا زمینه‌های مشکوک و نقاط ضعف خود را شناسایی کنند و قبل از اینکه برنامه خود را ایجاد  کنند آن‌ها را اصلاح کنند و باعث می‌شود طراحی بهتری در ارائه خدمات خود ایجاد کرده و آن را به‌طور مستقیم  و بدون نقص به مشتریان ارائه دهند.

۴-کاهش هزینه

ایجاد اپلیکیشن باعث می‌شود تا بخش‌های تکراری  و غیرضروری برنامه خود را حذف کرده و بهره‌وری کارکنان را افزایش داده و باعث کاهش و صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود هم‌چنین شما می‌توانید در مدت‌زمان کوتاهی برنامه خود را راه‌اندازی کنید.

interaction

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *