نام اپلیکیشن موبایل

نام اپلیکیشن موبایل

نام اپلیکیشن موبایل جایگاه ویژه ای در معرفی آن به مشتریان دارد. یکی از سخت ترین مراحل در ساخت یک برنامه موبایل، انتخاب نام آن است. نام اپلیکیشن و آیکن آن به شدت برای تصمیم کاربران برای استفاده از آن تاثیر می گذارد. به طور کل، نام و علامت تجاری ماندگاری زیادی در ذهن انسان ایجاد می کنند. پس می‌توان از این موضوع به نحو احسن استفاده کرد. یعنی با ایجاد یک نام مناسب، در ذهن افراد ماندگار شد. در این‌جا قصد داریم تا شما را با نکات مهمی که باید برای نام‌گذاری یک اپلیکیشن مد‌نظر داشته‌باشید، آشنا کنیم. امیدواریم که با رعایت این نکات بتوانید نامی زیبا، موثر و متناسب با فعالیت خود انتخاب نمایید.

نام اپلیکیشن موبایل از تبلیغات مهم تر است

یک آگهی تبلیغاتی می تواند تاثیر فوق العاده ای بر مشتریان بگذارد. اما توجه داشته باشید که تهیه این آگهی به صرف زمان و هزینه نیازمند است. البته منظور ما انکار تاثیر تبلیغات نیست. اما باید توجه داشته‌باشید که نام اپلیکشن شما می‌تواند در زمان کم‌تری محصول و خدمات تان را به مشتریان معرفی‌کند. در واقع این نام گذاری برای بازاریابی شما مفید خواهد بود و کار آن را ساده تر می کند.

نام اپلیکیشن، توضیح مختصری در مورد فعالیت و حوزه کاری آن است. پس اگر به درستی انتخاب شده باشد، خود به نوعی تبلیغ کننده کار و خدمات شما خواهد بود.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که نام اپلیکیشن شما نباید در آینده تغییر کند. چون با تغییر آن ممکن است مشتریان خود را از دست بدهید و یا آن‌ها را با سوء‌تفاهم‌هایی مواجه نمایید. زمان زیادی طی می شود تا این نام در ذهن افراد حک شود. پس نباید آن را به یک باره از بین ببرید.

نکات قابل توجه برای انتخاب نام اپلیکیشن موبایل

نکات متعددی برای انتخاب نام یک اپلیکیشن، وب سایت، شرکت  و … باید مورد توجه قرار بگیرند که ما در این جا به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.

سادگی در تلفظ و نوشتن

نام اپلیکیشن خود را به گونه ای انتخاب کنید که تلفظ و نوشتن آن ساده باشد. این مورد باعث می شود تا کاربران اپلیکیشن شما را در مارکت ها به راحتی بیابند. همچنین امکان جستجو و معرفی آن به دیگران را نیز به سادگی به دست خواهند آورد.

تناسب نام با محصول

اولین کاری برای تولید اپلیکیشن باید انجام شود، انتخاب یک نام مناسب و متناسب با نوع آن اپلیکیشن است. به یاد داشته باشید که شما همیشه شخصا محصولتان را به دیگران معرفی نمی کنید. پس باید نام آن را به گونه ای انتخاب کنید که کالا و خدماتتان را معرفی نماید. نام اپلیکیشن موبایل باید دامنه ای از کار فعلی یا آینده شما را نمایش دهد. این عامل باعث می‌شود که با گسترش کار و تولید در آینده نیازی به تغییر نام یا ارائه توضیحات نداشته‌باشید.

تناسب نام با آیکن و لوگو

نام اپلیکیشن خود را به گونه ای انتخاب کنید که آیکن و لوگوی کاری را نیز بتوانید با توجه به آن طراحی نمایید.

برخورداری از آوا و نوشتار مناسب

به کلماتی مانند Volvo یا Xerox دقت کنید. این کلمات به نوعی هوشمندانه به عنوان نام انتخاب شده اند و می توان آن ها را با آوایی خاص و منحصر به فرد خواند. در واقع این نوع کلمات از نوعی تقارن بهره می برند که هم جذاب به نظر خواهند رسید و هم بهتر در ذهن خواهند ماند.

معنی مناسب

نام اپلیکیشن موبایل باید در هر زبانی معنی مناسب و درستی داشته باشد. پس بهتر است قبل از تایید نهایی، آن را از نظر معنا در سایر زبان ها نیز بررسی نمایید.

تکراری نبودن نام اپلیکیشن موبایل

بهتر است که نامی را انتخاب کنید که تا حد امکان در حوزه کاری شما رقیبی نداشته باشد. چون چنین مشکلی می تواند تعابیری مانند تقلید و یا سوء استفاده را به وجود آورد. پس بهتر است تا نام اپلیکیشن خود را در منابع اطلاعاتی و پایگاه داده های معتبر جستجو کنید.

نام انتخابی باید طول مناسبی داشته باشد

نام اپلیکیشن موبایل نباید بیش از حد کوتاه یا بلند باشد. تناسب در تعداد کاراکترهای این نام بسیار مهم است. بهتر است نامی را مد نظر قرار دهید که دو سیلابی باشد و تا حد امکان از علائم استفاده نکرده باشد.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *