محتوای اپلیکیشن چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

محتوا نویسی در اپلیکیشن

محتوا نویسی در اپلیکیشن

محتوا نویسی در اپلیکیشن و وب سایت ها از اهمیت زیادی برخوردار است. تا جایی که می توان آن را یکی از عوامل موفقیت یک اپلیکیشن دانست. برای نوشتن یک محتوای خوب باید یک سری اصول را رعایت کرد. سعی کنید تطابق محتوا با موضوع  اپلیکیشن و تصاویر موجود در آن حفظ شود. هدف اپ ساز در این مقاله به چالش کشیدن محتوای اپلیکیشن شما است. بیایید یک بار دیگر به محتوای برنامه خود نگاه کنید. آیا مطمئن هستید که همه اصول لازم برای داشتن یک متن خوب را رعایت کرده اید؟ اصلا این اصول چه هستند؟ چه زمانی می توانید مطمئن باشید که متن شما جذاب است و می تواند کاربران زیادی را به استفاده از اپلیکیشن شما ترغیب کند ؟ و …

در این جا سعی داریم تا اطلاعاتی در مورد ویژگی ها و خصوصیات یک محتوای خوب و اصولی که باید برای محتوا نویسی به آن ها توجه کنید، در اختیارتان قرار دهیم. قبل از هر چیز باید به یک حقیقت توجه کنید و آن اهمیت فضای تلفن همراه کاربران است. از آن جایی که این فضا محدود است و هر کاربر سعی دارد تا به بهترین نحو از آن استفاده کند. پس باید اپلیکیشن شما برای او واقعا کارآمد و مفید باشد.

صفحه درباره ما را به بهترین شکل ایجاد کنید

اینکه بخواهید همه گذشته و اهداف آینده گروه کاری یا کسب و کارتان را در صفحه درباره ما اپلیکیشن تان بنویسید، ایده زیاد خوبی نیست. هر مخاطب ممکن است تنها یک بار به این صفحه سر بزند و بخواهد تا در زمان کوتاهی، شرح مختصری از فعالیت شما یا محصولات ارائه شده توسط شما را بخواند. بهتر است از محتوا نویسی طولانی و خسته کننده در این بخش خودداری کنید و به چند جمله ساده و روان بسنده نمایید.

به صفحه اصلی اپلیکیشن خود اهمیت بیشتری بدهید

سعی کنید تا تصویر زمینه ای برای این صفحه در نظر بگیرید که بیشترین تناسب را با فعالیت و محصول یا خدمات قابل ارائه شما داشته باشند. هر چقدر که این صفحه خلوت تر و مرتب تر باشد، زیبایی و کاربرپسند بودن برنامه شما بیشتر خواهد بود. بستگی دارد به وسیله اپلیکیشن، قصد فروش یا نمایش چه چیزی را دارید؛ اما در هر صورت محتوای موجود در صفحه اصلی بایستی شفاف و گیرا باشد. تمام دکمه‌ها باید خوانا باشند. تصویر پس‌زمینه نیز باید دقیقا نشانگر فعالیتی باشد که به عنوان یک کسب و کار انجام می‌دهید.

محتوا نویسی در اپلیکیشن

دکمه های موجود در صفحه اصلی باید به تعداد کافی و به حدی باشد که موجب سردرگمی مخاطب نشود. به یاد داشته باشید که زیبایی و سادگی صفحه اصلی اپلیکیشن شما می تواند تاثیر زیادی در تصمیم کاربران برای استفاده کردن یا حذف برنامه شما داشته باشد.

توضیحات کامل محصول خود را فراموش نکنید

یکی از اصلی ترین نکاتی که باید در محتوا نویسی اپلیکیشن مورد توجه قرار دهید، معرفی کامل و واضح محصولات است. سعی کنید تا هر آن چه که در مورد محصولات یا خدمات شما صحت دارد را بیان کنید. برای نوشتن این توضیحات بهتر است از نشانه گذاری ها استفاده کنید.  ویژگی ها را به طور موردی لیست نمایید. تا جای امکان از عکس یا فیلم برای هر محصول استفاده کنید. از این طریق فرصت مقایسه آن ها با محصولات مشابه را به مخاطبان خود بدهید.

محتوا نویسی در صفحه تماس با ما

محتوای صفحه تماس با ما باید به طور کامل نوشته شود. این صفحه عموما شامل اطلاعاتی نظیر ایمیل، تلفن همراه، فکس، آدرس و کدپستی است. استفاده از این اطلاعات در صفحه اصلی توصیه نمی شود. چون به نوعی نظم و زیبایی این صفحه را مختل می کند. صفحه اصلی را صرفا برای خوش آمد گویی در نظر بگیرید.  بخش تماس با ما را در جایی که به راحتی قابل دسترسی باشد، قرار دهید. برای ارتباط بهتر مخاطبان می توانید از ویجت هایی استفاده کنید؛ که امکان ورود به صفحه تماس گوشی پس از فشردن دکمه تماس را به کاربران می دهد.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *