نکات ساخت اپلیکیشن فروشگاهی برای داشتن یک کسب و کار موفق

 اپلیکیشن فروشگاهی بهترین راه برای جذب مشتری است و در این مقاله به نکات ساخت اپلیکیشن فروشگاهی خواهیم پرداخت.

داشتن یک فروشگاه اینترنتی یا اپلیکیشن هیج محدودیت خاصی ندارد. شما برای ارائه محصولات خود می توانید بدون هیچ واسطه ای و از طریق یک وب سایت فروش اقدام کنید. تنها کافی است که بدانید از این فروشگاه چه می خواهید و باید چه مواردی را برای جذب مشتریان بیشتر در نظر داشته باشید. در این جا نکاتی که برای ساخت یک اپلیکیشن فروشگاهی باید مورد توجه قرار دهید را شرح می دهیم. چون تولید این اپلیکیشن نیز به توسعه کسب و کار شما رونق زیادی خواهد بخشید.

چرا کسب و کارهای کوچک به اپلیکیشن نیاز دارند؟

زمانی یک کسب و کار را کوچک می دانیم که تعداد کارمندان آن از ۵۰ نفر کمتر باشد‌. مانند فروشگاهی که در یک فضای کوچک و با نیروی کار کمی در حال فعالیت است. چنین کسب و کاری برای دیده شدن نیاز به تبلیغات وسیع تری دارد. این در حالی است که کسب و کارهای بزرگ مانند فروشگاه های زنجیره ای بیشتر به تبلیغات اهمیت می دهند و به همین دلیل فاصله این کسب و کارها بیشتر می شود.

حقیقت این است که کسب و کارهای کوچک با رقابت شدیدتری رو به رو هستند و همین امر نیاز آن ها به تبلیغات و به خصوص استفاده از روش های نوین در آن را بیشتر می کند. یک نمونه از این تبلیغات ساخت اپلیکیشن و برنامه های موبایل است تا با استفاده از آن بتوان به گونه ای سریع تر در بازار رقابت وارد شد.

البته ممکن است صاحبان فروشگاه های کوچک ساخت برنامه را هزینه بر بدانند. در صورتی که هرینه تولید اپلیکیشن به زودی به فروشگاه باز می گردد و این موضوع را می توان از تعداد مشتریانی که به واسطه همین برنامه موبایل با فروشگاه آشنا شده اند متوجه شد.

مراحل تولید اپلیکیشن فروشگاهی

گام های تولید اپلیکیشن با توجه به سیاست ها و طرز فعالیت هر شرکت تولید کننده آن متفاوت می باشد. اما همه آن ها مراحل مطرح شده در این جا را در حین کار خود در نظر می گیرند.

۱- شناخت هدف

سازندگان اپلیکیشن در ابتدا هدف خود را که ساخت یک برنامه موبایل برای فروشگاه است در نظر می گیرند. آن ها باید اطلاعات خوبی در مورد نوع فروشگاه، مکان قرارگیری آن، محصولات تولیدی یا قابل عرضه و … بدانند.

به دست آوردن این اطلاعات برای ایجاد یک قالب مناسب اپلیکیشن بسیار مهم است. به علاوه این که آیکن برنامه باید تا حد زیادی مفهومی از نوع فعالیت فروشگاه را برساند.

۲- تعیین پلتفرم تولید اپلیکیشن

گوشی های اپل قیمت بالایی داشته و معمولا کابران کمتری به این گوشی ها دسترسی دارند. به همین دلیل بسیاری از تولید کننده ها ترجیح می دهند تا پلتفرم اندروید را به جای پلتفرم ios برای ساخت اپلیکیشن در نظر بگیرند.

۳- تعیین روش توزیع اپلیکیشن

هر توزیع کننده اپلیکیشن قوانین خاص خود را دارد. این موضوع به اندازه و هدف فروشگاه برای تولید برنامه موبایل مرتبط است. توزیع اپلیکیشن در play store بهترین راه برای در اختیار دادن برنامه برای همه کاربران اندروید است. هر چند که می توان این برنامه را به شیوه راحت تری در بازار توزیع نمود.

در صورتی که اپلکیشن را برای کاربران اندروید و IOS تهیه می کنید. بهتر است از Hybrid استفاده کنید تا امکان انتشار آن در همه بازارهای توزیع را داشته باشید.

۴- بهینه کردن برنامه

بهینه کردن اپلیکیشن فروشگاهی به دیده شدن آن کمک می کند و خواهید دید که تعداد کاربران آن چگونه افزایش می یابد. تیم توسعه برنامه مورد نیاز شما باید مهم ترین تکنیک های بهینه سازی اپلیکیشن را بدانند. به عنوان مثال استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، استفاده از رابط کاربری کاربر پسند، منوی ساده که استفاده از برنامه را راحت کند و معرفی محصولات با جزئیات و عکس و … برای کسب اعتماد و اطمینان مشتریان مواردی هستند که باید در یک اپلیکیشن فروشگاهی مورد توجه قرار گیرند.

به یاد داشته باشید که اپلیکیشن شما باید مشتریان خاص خود را پیدا کند و برای این کار لازم است تا از روش های تبلیغاتی نوین استفاده کنید. می توانید برنامه خود را از طریق کانال ها و گروه های مجازی معرفی کنید و با کم ترین هزینه مشتریان خود را با فروشگاه تان آشنا کنید.

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید و توانسته باشیم نکات ساخت اپلیکیشن فروشگاهی را به خوبی منتقل کرده باشیم.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

2 دیدگاه

  1. ناشناس says:

    امتیاز بازید کننده: ۵ ستاره

  2. مریم استرحام says:

    امتیاز بازید کننده: ۵ ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *