چگونگی کسب درآمد در اپلیکیشن های رایگان

هزینه استفاده از برنامه کاربردی

نحوه کسب درآمد از اپلیکیشن های رایگان

حتما بر روی گوشی موبایل خود اپلیکیشن های زیادی را نصب کرده اید که اکثر آن ها رایگان هستند.یعنی بدون پرداخت هیچ هزینه ای دانلود و اشتراک گذاری شده و در حین استفاده، هزینه ای را درخواست نمی کنند. آمارها نشان می دهد که حدود ۹۰ درصد از اپلیکیشن های محبوب، رایگان هستند و شاید اصلی ترین دلیل انتخاب آن ها توسط کاربران هم همین امر باشد. شاید برای تان سوال پیش آمده باشد که صاحبان این نوع از اپلیکیشن ها از چه طریقی درآمد کسب می کنند و چگونه از توسعه اپلیکیشن خود، بهره می برند؟

در این مقاله قصد داریم تا پاسخ های منطقی و حقیقی به این سوال شما بدهیمو شما را با طریقه امرار معاش توسعه دهندگان این نوع از  برنامه ها آشنا کنیم.

پرداخت درون برنامه ای و ارتقاء اپلیکیشن

زمانی که قصد دانلود برخی از اپلیکیشن از مارکت ها و اپ استورها را دارید، با عبارت “پرداخت درون برنامه ای” مواجه خواهید شد. بسیاری از اپلیکیشن ها در نسخه های اولیه با امکانات و دسترسی های محدود در اختیار کاربران قرار می گیرد. هر کاربر می تواند از این برنامه استفاده نموده و در صورتی که از کارایی و نحوه ارائه خدمات در آن راضی بود، هزینه را برای ارتقاء آن پرداخت کند. چنین برنامه هایی به میزان زیاد مورد استقبال کاربران قرار می گیرند و به نوعی به کاربران احترام گذاشته و خود را به آن ها معرفی می کنند. البته باید توجه داشت که نسخه ابتدایی باید از ویژگی های مثبتی برخوردار باشد و بتواند کاربران را به خود جذب کرده و آن ها را به پرداخت هزینه برای ارتقایی اپلیکیشن ترغیب کند.

اپلیکیشن محلی برای تبلیغات گسترده و کسب درآمد در اپلیکیشن

یکی از منابع پردرآمد برای صاحبان اپلیکیشن ها، تبلیغات درون برنامه ای و ایجاد فضایی برای معرفی کالا و خدمات افراد در اپلیکیشن خود می باشد. بسیاری از شرکت ها، فروشگاه ها و کارخانه ها یک آگهی را برای قرارگیری در یک اپلیکیشن سفارش می دهند. این آگهی در اپلیکیشن نمایش داده می شود و اگر کاربران اپلیکیشن را به خود جذب کند، به یک منبع درآمد برای صاحب اپلیکیشن و تبلیغ دهنده تبدیل خواهد شد. به این صورت که با هر کلیک کاربران بر روی این تبلیغات، آن ها توسط یک لینک به صفحه فروشنده هدایت شده و زمینه خرید یا سفارش محصولات از تبلیغ دهنده فراهم می شود. صاحبان برنامه می توانند تبلیغات سایر محصولات خود را از طریق همین برنامه انجام داده و به کسب درآمد بیشتر بپردازند.

خرید درون برنامه ای

این مورد با پرداخت درون برنامه ای متفاوت است. در پرداخت درون برنامه ای، هزینه ای جهت استفاده از تمامی امکانات برنامه پرداخت می شود. اما در خرید درون برنامه ای، کاربر برای ادامه کار و یا افزایش سرعت و پیشرفت در کار با برنامه به خرید و پرداخت هزینه روی می آورد. به عنوان مثال یک بازی را در نظر بگیرید که در آن، نیروی اضافه یا شانس ماندن در بازی توسط خرید آن ها در حین بازی میسر شود. با این کار از توقف و تکرار بازی جلوگیری شده و شخص می تواند به بازی خود ادامه دهد.

پرداخت هزینه برای مسابقه و قرعه کشی

سیاستی که امروزه بسیاری از اپلیکیشن ها در پیش گرفته اند، انجام قرعه کشی میان کاربران برنامه است که این کار بسته به نوع و کارایی اپلیکیشن به طرق مختلفی صورت می پذیرد. هزینه بسیاری از این مسابقه ها به طور نامحسوس از کاربران دریافت می شود. به این طریق که ممکن است هزاران کاربر هزینه ای ناچیز را برای شرکت در مسابفه یا قرعه کشی پرداخت کنند و تنها مقداری از این مبلغ به شخص برنده اهدا شود. محدود کردن کاربران سطح بالاتر

بسیاری از اپلیکیشن های اجتماعی کاربران فعال و سطح بالایی که از طریق اپلیکیشن در حال درآمد زایی هستند را محدود می کنند. به عنوان مثال امکان افزایش فالور برای آن ها از یک محدوده خاص را سلب نموده و پرداخت هزینه یا دریافت اشتراک را تنها راه رهایی از این محدودیت اعلام می دارند. در این صورت کاربران ادامه کار خود را به پرداخت این هزینه ترجیح خواهند داد و معمولا با تمایل بالایی این پرداخت را انجام می دهند.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

0 دیدگاه

  1. مریم استرحام says:

    امتیاز بازید کننده: ۵ ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *