آنچه درباره طراحی و ساخت اپلیکیشن خدماتی باید بدانید

اپلیکیشن خدماتی

اپلیکیشن خدماتی: در حال حاضر شاهد ساخت برنامه های کاربردی مختلف برای انجام خدمات متفاوت هستیم. به عنوان مثال استفاده از سرویس های حمل و نقل اینترنتی بسیار گسترده شده است و شاید شما هم با این سرویس ها آشنا بوده و برای سفرهای درون شهری یا بیرون از شهر;از آن ها استفاده کرده باشید.

حقیقت این است که با روی کار آمدن چنین اپلیکیشن هایی مشاغلی مانند آژانس ها و سرویس های تلفنی مسافربری دچار مشکلاتی شده اند. این تنها یکی از هزاران نوع اپلیکیشن های خدماتی است که مشتریان خاص خود را جذب کرده است. خوب یا بد بودن این موضوع از بحث ما خارج است. چیزی که قرار است به آن بپردازیم، قبول این واقعیت است که اپلیکیشن های متفاوت و به خصوص آن هایی که در جهت ارائه خدمات خاص;طراحی شده اند، آن چنان جایگاهی در جامعه پیدا کرده اند که تاثیر آن ها بر زندگی افراد را نمی توان نادیده گرفت.

انواع اپلیکیشن خدماتی

بنا بر خدمات قابل ارائه و نوع کسب و کار افراد، اپلیکیشن ها انواع و کاربری های متفاوتی خواهند داشت. هر چند که در حال حاضر برنامه های حمل و نقل، کاربرد بیشتری در کشور ما داشته اند. یک اپلیکیشن خدماتی معروف، mybuilder است که در زمینه تعمیرات و ساخت و ساز;فعالیت می کند. این اپلیکشین در حال حاضر به شهرت جهانی رسیده و سالانه کاربران زیادی از آن استفاده می نمایند. به هر حال اپلیکیشن خدماتی شما هم می تواند;بسته به نوع فعالیت تان یکی از انواع زیر باشد:

خدمات خودرو، نظافت منزل و محل کار، در خواست نوبت، پرداخت جریمه، مشاور املاک، تعمیرات منزل، ساخت و ساز و …

نکات قابل توجه در ساخت و طراحی یک اپلیکیشن خدماتی

اگر قصد دارید تا طراحی یک اپلیکیشن را برای ارتقای کسب و کار خود سفارش دهید، حتما سوالاتی در ذهن تان دارید که می خواهید در ابتدا پاسخ آن ها را بدانید. به عنوان مثال انجام این کار را به چه کسانی باید محول کرد؟ این برنامه باید چه انتظاراتی را برآورده کند؟ تا چه میزان مورد توجه قرار می گیرد و سوالاتی از این دست.

اولین نکته در ساخت و طراحی یک اپلیکیشن خدماتی،تعیین هدف از ایجاد آن است. این اپلیکیشن چه ورودی ها و چه خروجی هایی را خواهد داشت؟ چه مشکلی را حل خواهد کرد و آیا نیاز است تا چنین برنامه طراحی شود یا خیر؟

مسلما تولید یک اپلیکیشن خدماتی خوب از توان یک نفر خارج است. بنابراین بعد از مشخص کردن پاسخ این سوالات، انجام کار را به عهده یک تیم قوی بگذارید. خب حتما می پرسید که این تیم باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

مناسب ترین تیمی که می توانید انتخاب کنید، آن تیمی است که قبلا یک اپلیکیشن خدماتی مشابه آن چه شما در ذهن دارید را ساخته باشد. شما با مشاهده نمونه کار این تیم به راحتی می توانید تشخیص دهید که آیا این تیم توانایی ساخت برنامه مورد نظر شما را دارد یا خیر. سعی کنید تا تمام توقعات و انتظاراتتان را به اعضای تیم بیان کنید و دقیقا به آن ها بگویید که چه می خواهید و یا برنامه شما به چه برنامه ای شبیه باشد.

نیازتان را بشناسید

اگر بدانید که پیشرفت علم و تکنولوژی چه خدمتی به شما برای ساخت برنامه مورد نظرتان خواهد کرد، بهتر می توانید انتظارتتان را بیان کنید. به عنوان مثال شما درخواست یک برنامه را دارید که مشتری را به صورت آنلاین به یک اپراتور متصل کند. این اپراتور درخواست مشتری را ثبت کرده و آن را به کارشناس مربوطه ارجاع می دهد. سیستم شما ممکن است به نظرسنجی و امتیاز دهی درباره کارشناس یا هر اپراتور نیاز داشته باشد. شاید بخواهید از طریق آن مبلغی را محاسبه و به مشتریان اعلام کنید. حتی نیاز باشد که بتوانید در این محیط عکس و فیلم به اشتراک بگذارید و از ارسال موفق آن ها اطمینان حاصل نمایید.

شاید نیاز به مکان یابی برای مشتری یا کارشناس داشته باشید و یا حتی بخواهید تا تعداد پیام های خوانده نشده را نمایش دهد. از طرف دیگر، اپلیکیشن شما با توجه به اطلاعات رد و بدل شده در آن نیاز به امنیت مناسبی دارد که تامین این امنیت بر عهده تیم سازنده و طراحان اپلیکیشن خدماتی خواهد بود.

این ها نمونه هایی از هزاران قابلیت یک اپلیکیشن خدماتی است که تاکنون ساخته شده اند و با توجه به هدف و نوع فعالیت شما تعیین خواهند شد.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *