طراحی اپلیکیشن فروشگاهی | ۷ مورد از ویژگی‌های مهم که هر نرم افزار تجارت الکترونیک به آن نیاز دارد.

اپ فروشگاهی

۷ مورد از ویژگی‌های مهم که هر نرم افزار تجارت الکترونیک به آن نیاز دارد.

برای اینکه شروع به طراحی و ساخت اپلیکیشن فروشگاهی کنید، لیستی از ویژگی‌هایی که هر برنامه تجارت الکترونیکی موفق باید داشته باشد را جمع‌آوری کرده‌ایم:

 

  1. دروازه پرداخت امن

اگر کاربران در مورد شما اطلاعی نداشته باشند، قبل از اینکه خرید اینترنتی انجام دهند، اولین چیزی که از ذهنشان می‌گذرد این است که “آیا این برنامه می‌تواند از اطلاعات مالی‌ام که برای پرداخت هزینه‌های خرید خود ارائه داده‌ام، محافظت کند؟ ”

اخیراً با افزایش جرائم سایبری و امنیتی، کاربران به طور فزاینده‌ای محتاط شده‌اند و شروع به پرسیدن سؤالات درست در زمان ارائه اطلاعات حساس خود به یک برند کرده‌اند.

 

دروازه پرداخت رابطی است که به طور ایمن مشتری شما را به سیستم پرداخت وصل می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از یک چارچوب پردازش پرداخت با یک SDK امن، دروازه پرداخت را تعبیه کنید. چارچوب پردازش پرداخت مانند خط خطی، پی پال، پرداخت‌های درختی و غیره می‌تواند با خیال راحت معاملات پردازش پرداخت را انجام دهد.

 

  1. کیفیت تصویر محصول

در طراحی اپلیکیشن فروشگاهی اگر محصولات تصویر نداشته باشند، به تجربه کاربران خود آسیب خواهید زد، مگر اینکه ساخت نرم افزار فروشگاهی شما این ویژگی را داشته باشد تا از محصولات دارای تصویر با کیفیت پشتیبانی کند. با توجه به تصویر، کاربران قبل از پرداخت می‌خواهند محصول را ببینند از این رو کیفیت تصویر باید دقیق‌تر از همه ویژگی‌های محصول باشد، زیرا کاربر با دیدن تصاویر آن را در دستان خود می‌گیرند، در نتیجه ایجاد ویژگی زوم بر روی تصاویر به کاربران کمک خواهد کرد تا نگاهی دقیق‌تر به محصول داشته باشند.

نکته مفید: در ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اطمینان حاصل کنید که تصاویر اصلی و با کیفیت محصولات خودتان باشد و از تصاویر مشابه دیگر خرده فروشان استفاده نکنید.

 

  1. بازبینی محصول

براساس بررسی تجارت الکترونیک VWO ای در سال ۲۰۱۴، ۵۵ درصد از خریداران آنلاین گفته‌اند که بازبینی‌های محصول برای تصمیم‌گیری خرید مهم هستند. اکثر خریداران می‌خواستند بدانند که مصرف کنندگان دیگر چه چیزی درباره برند محصول و تجربه آنها از محصول دارند. طبیعتاً، اگر بازبینی محصول مثبت بود، احتمال خرید آن بیشتر می‌شود. به همین دلیل، در طراحی اپلیکیشن فروشگاهی، ایجاد یک ویژگی که موجب بازبینی محصول و نیز نشان دادن نظرات مصرف کنندگان می‌شود، که به راحتی قابل دسترس هستند، از ویژگی‌های مهم در ساخت نرم افزار فروشگاهی است.

 

نکته مفید: تجارت الکترونیک بر روی توضیحات کیفیت محصول پیشرفت می‌کند، که به کاربران اجازه می‌دهد تا محصول را “احساس” کنند. استخدام نویسندگان حرفه‌ای برای ایجاد توضیحات محصول که بر کیفیت محصولات تأثیر می‌گذارد و اجازه می‌دهد که کاربر استفاده از محصول را “تصور کند ” از جمله مواردی است که در طراحی اپلیکیشن فروشگاهی باید در نظر گرفت.

  1. تخفیف ویژه اختصاصی

مگ مورفی می‌گوید: “چرخ دستی‌های رها شده، درآمد از دست رفته قابل‌ توجهی را نشان می‌دهند؛ چرا که ۷۰ درصد از چرخ دستی‌ها قبل از تسویه ‌حساب تخلیه می‌شوند.”

راه‌حل؟

کاربران بین سنین ۱۸ تا ۲۴ سال محصولاتی را که در سبد کالایی خود گذاشتند، اگر قبل از خرید با تخفیف روبرو شوند، ۶۱ درصد بیشتر احتمال دارد تا محصولات تخفیف خورده را خریداری کنند، در حالی که این عدد برای کاربران بین سنین ۲۵ تا ۳۴ سال تا ۷۲% بالاتر می‌رود.

این نشان می‌دهد که شما می‌توانید با ارائه تخفیف ویژه، فروش از دست رفته را بازیابی کنید. ایجاد یک ویژگی تخفیف اختصاصی در طراحی اپلیکیشن فروشگاهی، استفاده کنندگان شما را به خود جلب خواهد کرد.

 

نکته مفید: ارائه مشوق‌هایی به کاربران جهت ثبت‌نام در اپلیکیشن فروشگاهی، و افزایش پایه کاربر فعال شما مهم‌ترین نیاز در طراحی اپلیکیشن فروشگاهی است، مانند: “یک حساب با ما ایجاد کنید و ۵۰ درصد تخفیف بیشتری نسبت به کاربران مهمان خود دریافت کنید.”

 

  1. مقایسه محصولات

به گفته بارومتر مصرف کننده گوگل، ۵۵ درصد از مادران و کاربران دیجیتال، پیش از تصمیم گیری در مورد خرید، به طور آنلاین تحقیقات محصول را جستجو می‌کنند. در این زمینه، به هنگام ساخت نرم افزار فروشگاهی ایجاد یک ویژگی مقایسه آسان و نوآورانه – نه فقط مبتنی بر هزینه بلکه بررسی‌های مصرف کننده – فرصتی برای تحقیق در مورد محصول را بدون نیاز به ترک برنامه برای کاربر فراهم می‌کند.

 

  1. اطلاعیه‌ها را فشار دهید

خریداران آنلاین اظهار داشتند که اغلب آنها، آخرین روند خرید و اخبار سایت‌های رسانه‌های اجتماعی را یاد نمی‌گیرند. در ۵۳٪ از خریداران آنلاین اعلام کردند که فیس بوک، پیشروترین کانال رسانه‌ای اجتماعی است که کاربران را در مورد روند خرید، آموزش می‌دهد.

اجازه ندهید فیس بوک و یا هر کانال رسانه‌های اجتماعی دیگر، نظرات و عقایدتان را تحت تأثیر قرار دهند. برای دسترسی به اطلاعات مربوط به تخفیف خرید، روند و اخبار کاربران به منابع اطلاعاتی معتبر بروید.

 

نکته مفید: به هنگام ساخت اپلیکیشن فروشگاهی سعی کنید از اطلاعیه‌های زیاد اجتناب کنید. ارسال به روزرسانی های بیش از حد می‌تواند به بسیاری از کاربران آزار دهنده باشد، زیرا ارتباط آنها را با نرم افزار قطع می‌کند.

 

  1. جستجوی محصول با کد QR

    کدهای QR تبدیل به یک پدیده شایع شده‌اند. کاربران اغلب از آنها برای جمع آوری اطلاعات در مورد یک محصول استفاده می‌کنند. شما می‌توانید در ساخت اپلیکیشن فروشگاهی خود از این فناوری استفاده کنید. در ساخت نرم افزار فروشگاهی یک ویژگی ایجاد کنید که به کاربران اجازه می‌دهد اسکن کد QR / نوار محصول مورد نظر خود را داشته باشند و نتایج را از نام تجاری یا برند بدست بیاورند.

     

مقالات خواندنی:

اپلیکیشن فروشگاهی برای فروش محتوای دیجیتال

اپلیکیشن فروشگاهی رایگان چگونه ساخته می‌شود؟

برترین ترندها در طراحی اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *