۵ ویژگی‌ ضروری در هر اپلیکیشن های تجاری (تجارت الکترونیک)

5 ویژگی‌ ضروری در هر اپلیکیشن های تجاری (تجارت الکترونیک)

۵ ویژگی‌ ضروری در هر اپلیکیشن های تجاری (تجارت الکترونیک)

به تدریج با ظهور تجارت الکترونیک، اینترنت به یک بازار بزرگ تبدیل شد. میلیون‌ها کسب و کار موفق با تکنولوژی‌های تجارت الکترونیک آمیخته شدند و میلیون‌ها نفر نیز از آن بهره می‌گیرند. در حالی که با کسب و کارهای موفق فراوانی آشنا هستیم، حقیقت این است که موفقیت در تجارت الکترونیک آسان نیست. به منظور جلب و حفظ مشتریان نیاز به ارائه و بررسی بهترین تجارب خرید حس می‌شود. کلید موفقیت در یک خرید را می‌توان برقراری ارتباط با مشتریان و ارائه خدمات به بهترین نحو ممکن دانست. اولین راه‌های برقراری ارتباط با مشتریان وبسایت و تلفن همراه است. بسیاری از شرکت‌ها با دست کم گرفتن اپلیکیشن‌ های تجاری و یا عدم ساخت این اپلیکیشن‌ها از مزایای این تجارت الکترونیک بی‌بهره هستند.

 

  1. طراحی بصری:

طراحی نحوه ارائه و فروش محصولات، نقش مهمی در رفتار و انگیزه خرید مشتریان در اپلیکیشن‌ های تجاری دارد. با توجه به مدت زمان مورد نیاز برای آشنایی با یک اپلیکیشن ( ترجیحا کمتر از ۸ ثانیه)، مهم است که کاربران بتوانند به راحتی با آن اپلیکیشن ارتباط برقرار کنند و اهداف آن را درک کنند. ساخت اپلیکیشن‌ های تجاری با طرح‌های بسیار پیچیده و یا بسیاری از انیمیشن‌ها و متن‌ها به امید دستیابی به جلب توجه کاربران و افزایش تعداد آن‌ها همیشه نتیجه معکوس دارد. کاربر زمانی به سمت اپلیکیشن‌ های تجاری جذب خواهد شد که به راحتی بتواند با آن کار کند و ارتباط برقرار کند. از طرفی به واسطه سهولت در استفاده از اپلیکیشن، تجربه کاربر در استفاده از آن افزایش می‌یابد.

  1. امنیت

مسئله امنیت در توسعه تجارت الکترونیک امری حیاتی و ضروری است. در مورد تجارت الکترونیک، درخواست زیادی مبنی بر دریافت اطلاعات از کاربر صورت می‌گیرد. برخی از این اطلاعات شامل جزئیات حساب بانکی، اطلاعات کارت اعتباری، آدرس و … است. اما بدون اشاره به اینکه اپلیکیشن تجاری شما از امنیت لازم برخوردار است، نمی‌توانید این اطلاعات شخصی را درخواست کنید و بعد آن را در جهت هک و سوءاستفاده از اطلاعات به کار گیرید. مراقب سطح امنیتی برنامه باشید و اطمینان حاصل کنید که نقاط ضعفی در سیستم امنیتی برنامه وجود ندارد.

  1. تصاویر عالی:

اطلاعات بصری را می‌توان ۶۰،۰۰۰ بار سریعتر از متن پردازش کرد. در حوزه تجارت الکترونیک، تصاویری که از محصولات خود ارائه می‌دهید معرف نام تجاری‌ و محصول شما خواهد بود. اشتباه رایج در چنین مواردی این است که مردم تمایل دارند در هزینه‌های ثبت و عکاسی تصاویر حرفه‌ای صرفه جویی کنند. گرفتن و ثبت تصاویر محصول از طریق تلفن همراه و یا استفاده از تصاویر با کیفیت پایین و همچنین تصاویر غیر حرفه‌ای به برند و اعتبار شرکت آسیب می‌رساند. پس اطمینان حاصل کنید که ارزش و اعتبار شما به خوبی از طریق تصاویری که برای محصولات خود انتخاب می‌کنید حفظ می‌شود.

  1. ادغام رسانه‌های اجتماعی:

مردم معمولاً تمایلی برای تکمیل فرم‌ها ندارند. بنابراین پرسشنامه طولانی، انگیزه‌ای در مشتریان ایجاد می‌کند که به جای ثبت نام و تکمیل فرم‌های طولانی سراغ اپلیکیشن‌ های تجاری بروند که قبلاً در آن عضو شده‌اند و ثبت اطلاعات انجام داده‌اند. با کمک ادغام رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید فرایند ثبت نام و ورود به حساب کاربری را کوتاه‌تر کنید. علاوه بر این، می‌توانید کاربران و سایر مشتریان را قادر به اشتراک گذاری تجربه خرید در رسانه‌های اجتماعی کنید، به اشتراک گذاری تجربیات مشتریان از زبان خودشان می‌تواند بازده بسیار خوبی در تجارت و کسب و کار شما به دنبال داشته باشد.

5 ویژگی‌ ضروری در هر اپلیکیشن های تجاری (تجارت الکترونیک)

  1. پرداخت آسان:

متوسط نرخ رها کردن سبد خرید ۶۷٫۹۱٪ است. این مسئله معمولاً به دلیل مسائل مربوط به قیمت گذاری، رقابت، جستجوی گزینه‌های بهتر و غیره به وجود می‌آید. با یک فرآیند پرداخت پیچیده، شما به کاربران خود دلیلی برای ترک فرایند خرید در اپلیکیشن خود می‌دهید. پروسه پرداخت را ساده، مستقیم و واضح نگه دارید. همچنین، باید اطمینان حاصل کنید که انواع مواردی که مشتریان ممکن است برای شروع یک معامله نیاز داشته باشند را ارائه دهید. شما همچنین می‌توانید یک سیستم کیف پول همراه داخلی داشته باشید تا فرایند خرید را تا حد ممکن بهتر کند.

مواردی که اشاره شد از بهترین عوامل موفقیت در یک خرید و برقراری ارتباط با مشتریان و همچنین ارائه خدمات به آن‌هاست. بنابراین استفاده از اپلیکیشن‌ های تجاری، ارائه خدمات و عرضه محصولات از طریق تجارت الکترونیک را می‌توان از جمله کلیدهای موفقیت در کسب و کار دانست.

 

مقالات خواندنی: 

اپلیکیشن رستورانی و تحویل آنی غذا

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *