برترین ترندها در طراحی اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی

ترندهای برتر طراحی اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی

ترندهای برتر طراحی اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی

برترین ترندها در طراحی اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی

پیشرفت‌های زیادی در صنعت تکنولوژی موبایل ایجاد شده‌ است که امکان معرفی قابلیت‌هایی مانند اپل/اندرو

ترندهای برتر طراحی اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی

ترندهای برتر طراحی اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی

ید پی Apple/Android Pay درون اپلیکیشن موبایل را فراهم کرده‌اند. همچنین چیپ‌های NFC پرداخت وجه برخی خدمات را بسیار آسان کرده است. دیگر نیازی نیست که همه‌ی جزئیات کارت را برای یک پرداخت ساده وارد کنیم. دیگر خیلی راحت‌تر می‌توانیم درون موبایل خود و اپلیکیشن‌های آن پول خود را خرج کنیم.

 

در این مطلب می‌خواهیم به برخی از برترین ترندهای طراحی اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی در قسمت رابط کاربری بپردازیم.

 

آیکن‌گرافی

هرچقدر که زمان بیشتر سپری می‌شود بیشتر از آیکن در ساخت اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی استفاده می‌شود. آیکن‌ها به خاطر زیبایی که دارند مخاطب را جلب می‌کنند. همچنین با استفاده از آیکن‌ها می‌توان به کاربران کمک کرد تا دسته‌بندی و سلسله مراتب کالاهای مختلف را درون اپلیکیشن بهتر پیدا کرده و متوجه شوند. آیکن‌ها شخصیت خاصی به اپلیکیشن می‌بخشند و به شرکت نیز کمک می‌کنند تا برند خود را درون همه‌ی قسمت‌های طراحی اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی تاثیر دهند.

 

فضاسازی

در ابتدا تمرکز بیشتر شرکت‌ها در طراحی اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی این بود که در یک فضا بیشترین میزان محتوا را به کاربر انتقال دهند. اکنون با این ترند طراحی اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی قرار است کمی فضای خالی بیشتری در اختیار کاربران قرار دهیم. شاید این کار میزان محتوا و آیتم‌های قابل نمایش را کمتر کند ولی مخاطب بهتر آن‌ها را هضم کرده و متوجه می‌شود. فضای خالی بیشتر باعث می‌شود که بتوانید از تصاویر بهتری استفاده کنید و همچنین توجه کاربر روی کالا متمرکز می‌شود که در نهایت امکان خرید را بیشتر خواهد کرد.

 

انیمیشن‌ها و تعاملات

اگر دقت کرده باشید استفاده از انیمیشن‌ها در ساخت اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی تبدیل به یک ترند شده است و امروزه بیشتر اپلیکیشن‌ها از این قابلیت استفاده می‌کنند. قابلیتی که انیمیشن‌ها دارند این است که تجربه کاربری بهتری را القا می‌کنند. کاربران هر عملکردی را در ذهن خود متصور می‌شوند و بیشتر از استفاده از اپلیکیشن لذت می‌برند.

شرکت‌ها سعی دارند پروسه‌ی پرداخت در اپلیکیشن‌های خود را سریعتر و راحت‌تر کنند؛ به همین دلیل نیز بیشتر به طراحی تعاملات در ساخت اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی دقت می‌کنند. قابلیت‌هایی مانند Apple/Android Pay این امکان را فراهم کرده‌اند که برای پرداخت تنها به اثرانگشت و چند ضربه نیاز داشته باشیم.

 

پشتیبانی از مشتری

پشتیبانی از مشتری در فرآیند استفاده از اپلیکیشن از ترندهایی است که در گذشته چندان به آن دقت نمی‌شد. اکنون شرکت‌هایی مانند اپل بشدت روی اهمیت این قسمت تاکید دارند. بی‌اهمیتی به این ترند طراحی اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی به معنای عقب ماندن از بسیاری از شرکت‌هاست.

یکی از پیامدهایی که این ترند در طراحی اپلیکیشن‌ها داشته است را می‌توانید در وجود قسمت چت درون اپلیکیشن مشاهده کنید. در کنار بخش سوالات متداول باید بخشی برای گفتگو با اپراتور بصورت چت نیز وجود داشته باشد که کاربر خیلی سریع بتواند مشکلات خود را بیان کند. نرم افزار ایرانسل من از چنین قابلیتی استفاده کرده است. برخی از اپلیکیشن‌ها نیز از بات‌های چت استفاده می‌کنند که با پیشرفت تکنولوژی استفاده از آن‌ها بیشتر و بیشتر خواهد شد.

 

تاثیر دیداری

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که یک اپلیکیشن باید از طریق آن تاثیرگذار باشد، بخش دیداری است. از آیکن اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی گرفته تا رنگ‌ها و بخش‌های مختلف آن باید به خوبی طراحی و انتخاب شده باشند. شرکت‌های مختلف دوست دارند که برند خود را در همه‌ی قسمت‌های طراحی اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی خود تاثیر دهند؛ مثلا از رنگ‌های تقریبا مشابه به سایت خود استفاده کنند. این ترند طراحی اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی باعث شده است تا بجای اپلیکیشن‌های ساده و ابتدایی به سمت اپلیکیشن‌هایی با طراحی‌های پیشرفته برویم.

اکنون دیگر عمق بیشتر المان‌های اپلیکیشن، انیمیشن‌های بیشتر و زیباتر، رنگ‌های تاثیرگذار و… تبدیل به ویژگی‌های جدانشدنی و مهم هر اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی شده‌اند.

 

چرا اصلا باید از این ترندها استفاده کنیم؟

زمانی که از ترند طراحی اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی سخن می‌گوییم از مسیرهایی حرف می‌زنیم که اکثریت افراد فعال در این زمینه به آن تغییر مسیر داده‌اند. این مسیرها و ترندها را نیز بیشتر علایق کاربران مشخص کرده و شکل می‌دهد؛ یعنی اگر از این ترندها استفاده نکنید برخلاف علایق کاربران خود عمل کرده‌اید.

 

خدمات اپ ساز

ما در اپ ساز پلتفرمی ترتیب داده‌ایم که در آن می‌توانید اپلیکیشن را خودتان به صورت آنلاین طراحی و تست کنید. اما اگر زمان کافی برای انجام این کار را ندارید نیز می‌توانید طراحی و ساخت اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی خود را به ما بسپارید. ما با بررسی ترند طراحی اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی در زمینه‌های مختلف اپلیکیشن مورد نیاز شما را طراحی کرده و تحویل خواهیم داد.

 

مقالات خواندنی:

 

تست اپلیکیشن در حین ساخت و توسعه اپلیکیشن

۵ ایده برای طراحی اپلیکیشن فروشگاهی و ورود آن به عرصه رقابت

۵ ویژگی‌ ضروری در هر اپلیکیشن های تجاری (تجارت الکترونیک)

ضرر تجربه کاربری ضعیف در ساخت اپلیکیشن برای کسب و کارها

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *