۵ ایده برای طراحی اپلیکیشن فروشگاهی و ورود آن به عرصه رقابت

5 ایده برای طراحی اپلیکیشن فروشگاهی و ورود آن به عرصه رقابت

5 ایده برای طراحی اپلیکیشن فروشگاهی و ورود آن به عرصه رقابت

۵ ایده برای طراحی اپلیکیشن فروشگاهی و ورود آن به عرصه رقابت:

امروزه با وسعت گرفتن تجارت الکترونیک و افزایش عرضه و تقاضا در این مسیر، بسیاری از شرکت‌ها و کسب و کارهای بزرگ با قدم نهادن در این عرصه موفقیت‌های بزرگی کسب نموده‌اند. بنابراین نباید از اهمیت تجارت الکترونیک از جمله اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌های تجاری غفلت کرد. به عنوان مثال خدمات انتخاب، خرید و عرضهٔ محصولات در اپلیکیشن‌ها، امکان قرار دادن و مشاهدهٔ نظرات و پیشنهادات سایر مشتریان در اپلیکیشن‌ها بر محبوبیت آن‌ها افزوده است. اما چگونه می‌توان موفقیت اپلیکیشن‌های فروشگاهی تلفن همراه را تضمین کرد: می‌توان به ۵ افزونه متفاوت در طراحی اپلیکیشن فروشگاهی که می‌تواند مزیت‌های مهمی را در عرصه رقابت به ارمغان آورد، اشاره کرد.

5 ایده برای طراحی اپلیکیشن فروشگاهی و ورود آن به عرصه رقابت

5 ایده برای طراحی اپلیکیشن فروشگاهی و ورود آن به عرصه رقابت

 

  1. اهمیت Geofencing در ساخت اپلیکیشن فروشگاهی:

Geofencing فناوری است که بازاریابی مبتنی بر موقعیت مکانی را امکان پذیر می‌سازد. اپلیکیشن‌های موجود در تلفن همراه می‌توانند از GPS، RFID، بلوتوث و … استفاده کنند تا موقعیت مکانی کاربر را شناسایی کنند. با استفاده از این تکنولوژی، می‌توانید پیام‌های تبلیغاتی سفارشی را به کاربر و بر اساس مکان او ارسال کنید. به عنوان مثال، شما می‌توانید پیشنهادات تبلیغاتی را به محض ورود کاربر به مرکز خرید یا فروشگاه ارسال کنید. از این رو می‌توانید اطمینان حاصل کنید که در زمان مناسب، یک پیشنهاد تبلیغاتی مناسب و به نفع خود به مشتری داده‌اید.

 

  1. اهمیت تکنولوژی واقعیت افزوده یا REALITY AUGMENTED در ساخت اپلیکیشن فروشگاهی:

واقعیت افزوده به عنوان یک فناوری در طراحی اپلیکیشن فروشگاهی موفق به شمار می‌رود. واقعیت افزوده به اضافه کردن اشیاء مجازی روی اشیاء دنیای واقعی و با استفاده از تلفن همراه کاربر اشاره دارد. اپل و گوگل واقعیت افزوده (AR) را در چارچوب‌های شخصی و برای توسعه محتوای AR ایجاد کرده‌اند. با استفاده از واقعیت افزوده می‌توانید نمایشی بهتر از محصولات خود ارائه دهید و کاربران را به اپلیکیشن خود ترغیب کنید. با استفاده از AR کاربران می‌توانند محصولات شما را از زوایای مختلف در اپلیکیشن فروشگاهی مشاهده کنند. پس کاربران می‌توانند اطمینان حاصل کنند که آن چه را که سفارش می‌دهند کاملاً مورد رضایت آن‌ها بوده و احتمال عودت کالا کاهش می‌یابد.

 

  1. اهمیت محاسبه ابری تلفن همراه در ساخت اپلیکیشن فروشگاهی:

محاسبات ابری تلفن همراه ترکیبی از محاسبات ابری و محاسبات تلفن همراه است که در افزایش تجربه کاربران بسیار کمک کننده خواهد بود. یک موتور ابر، زمان پاسخ سرور را کاهش داده و سرعت اپلیکیشن فروشگاهی را افزایش می‌دهد. همان طور که همه ما تجربه داریم کسی دوست ندارد از یک برنامه با بارگیری آهسته استفاده کند. با استفاده از محاسبات ابری تلفن همراه، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که اپلیکیشن شما در هر دو مورد کیفیت و عملکرد خوب و قوی به نظر می‌رسد. محاسبه ابری در طراحی اپلیکیشن فروشگاهی مزیت محسوب شده و علاوه بر این که آن را در عرصه رقابت حفظ می‌کند، کمک می‌کند که مشتریان برنامه شما را نسبت به اپلیکیشن های رقبا ترجیح دهند.

 

  1. اهمیت موتور توصیه در ساخت اپلیکیشن فروشگاهی:

یک موتور توصیه و یا پیشنهاد کننده رفتار کاربر را برای نمایش پیشنهادات شخصی سازی می‌کند. بدین صورت که محصولاتی را به کاربران نشان می‌دهد که احتمال خریدن آن محصول بیشتر است. این عملکرد به شما کمک می‌کند که مشتریان خود را حفظ کنید، کاربران را جذب کرده و فروش متقابل را بهبود دهید. موتور توصیه شده شبیه آنچه است که در اپلیکیشن‌های تجارت الکترونیک تاپ مانند آمازون و حتی در برنامه‌های رسانه‌ای مانند Netflix تجربه می‌کنید. این الگوریتم با استفاده از یادگیری ماشین طراحی شده است تا به برنامه کمک کند که ترجیحات کاربر را یاد بگیرد و محصولات مرتبط را نمایش دهد.

 

  1. اهمیت Chatbots یا ربات‌های گفت‌وگو در ساخت اپلیکیشن فروشگاهی:

ربات‌های گفت‌و‌گو برنامه‌هایی هستند که ورودی‌های انسانی را با مفهوم درست درک کرده و خروجی‌هایی ارائه می‌دهند که می‌توانند برای کاربر مفید باشند. ربات‌های گفت‌و‌گو از پردازش زبان طبیعی برای درک مفهوم نهان و یا درک پس زمینه مفهوم در یک جست و جو استفاده می‌کنند و سپس نتایجی که بیشترین تناسب را با مفهوم جست و جو شده دارند، ارائه می‌دهد. یک مشتری می‌تواند از پیشنهادات خرید، حل و فصل مسائل، پیدا کردن محصولات مورد نظر و … با کمک یک ربات گفت‌و‌گو استفاده کند. ربات‌های گفت‌و‌گو بسیار جذاب هستند و باعث می‌شوند تصوری پایدار و عمیق از نام تجاری شما در ذهن کاربر باقی بماند.

 

 

 

مقالات خواندنی: 

اپلیکیشن رستورانی و تحویل آنی غذا

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *