اپلیکیشن تحویل آنی غذا / طراحی اپلیکیشن رستورانی

اپلیکیشن رستورانی

اپلیکیشن رستورانی

طراحی اپلیکیشن رستورانی و تحویل آنی غذا

امروزه تقریبا برای پیشرفت در تمامی صنایع و تجارت‌ها راه حلی وجود دارد. به جرات می‌توان گفت که اپلیکیشن‌ها جای خود را در زندگی شخصی و حرفه‌ای مردم باز کرده‌اند. با آغاز تجارت الکترونیک و استفاده روزانه از خدمات آن، رفته رفته متناسب با هر موضوعی اپلیکیشن‌هایی عرضه شد.

از جمله مزایای طراحی اپلیکیشن تحویل آنی غذا سهولت در ارائه خدمات است. به طوری که دیگر مشتریان نیازی به مراجعه حضوری و یا تماس و صحبت با مدیر اجرایی ندارند و فقط می‌توانند آن را با چند کلیک سفارش داده و خرید خود را انجام دهند.

۱٫روش‌های سفارش برتر

مطمئنا شما می توانید از طریق اپلیکیشن رستورانی خرید کنید و انجام این نوع خرید جذاب است. زیرا افراد و مصرف کنندگان به سمت روش‌های جدید و یکتا جذب می­شوند. اگر شما ایده‌های جدید و یا تصور و اندیشه ­ای نو دارید، بسیار با ارزش است، اما اگر هم ندارید، می­توانید با توسعه دهنده و مدیر برنامه ­های خود صحبت کنید، با کاربران آشنا شوید و اولویت ­های آن­ها را درک کنید.

این مسئله می‌تواند به شما در توسعه یک روش سفارشی پویا کمک کند، زیرا با این روش و طراحی اپلیکیشن رستورانی شما می‌توانید فرآیند تحویل غذا و پیگیری‌های لازم را مدیریت کنید.

۲٫ اپلیکیشن‌های اجتماعی دوستانه

دلیل تحرک و پویایی، شهرت یافتن بین کاربران است که سبب صرفه ­جویی در زمان و تلاش­ می‌­شود. اگر اپلیکیشن خود را به یک رسانه اجتماعی دوستانه تبدیل کنید، شانس بیشتری برای محبوبیت بین مردم خواهید داشت. برای مشتریان اطمینان حاصل کنید که نه تنها زمان آن­ها برای ثبت نام و ورود به سیستم بهینه خواهد شد، بلکه به آن­ها فرصتی می­دهید تا ببینند دوستانشان چه چیزی سرو می‌­کنند، یا اینکه چیزهایی که سفارش می­دهند را در کانال‌های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارید.

۳٫  ردیابی موقعیت مکانی در هر زمان

امروزه با توجه قابلیت‌های اپلیکیشن­ رستورانی، موقعیت سفارش به صورت آنی تعیین می‌­شود. اطمینان حاصل کنید که اپلیکیشن رستورانی شما از آن قابلیت برخوردار است. این قابلیت ­ها عبارتند از: زمانی که سفارش از آشپزخانه خارج می­شود، آماده می­شود، ارسال می­شود و یا زمان تخمینی برای رسیدن غذا به مقصد. با این کار نه تنها شما مشتریان خود را از فرآیند آگاه می­کنید بلکه وفاداری خود را نیز به آن­ها نشان می‌دهید.

۴٫ تحویل سریع و به موقع

بهینه سازی عملکرد با تحویل به موقع غذا انجام می­شود. حتما متوجه این موضوع شده اید که مشتریان پس از تاخیر در تحویل غذا، در استفاده مجدد از اپلیکیشن رستورانی امتناع می­کنند. با این حال، برای حفظ رضایت مشتری، بهتر است بی ­حاشیه باشید. به یاد داشته باشید، رسیدن زود هنگام حس مثبتی در مشتری ایجاد می کند، اما اندکی تاخیر بدون شک آزار دهنده است. به همین دلیل شما باید سفارشات را با توجه به توانایی خود در تحویل به موقع تحویل آنها بپذیرید. به کمیت توجه نکنید، بیشتر بر کیفیت خدمات متمرکز شوید.

۵٫  ابتدا بازارهای کوچک را هدف قرار دهید

می توان گفت که نقطه­ ی ابتدایی این کار را نمی‌توان بازارهای بزرگ تصور کرد. پس از بازار کوچک شروع کنید، تا بازخوردهای مناسبی دریافت کنید و از آن­ها برای بهتر کردن عملکرد و افزایش شهرت خود بهره گیرید. علاوه بر این، یکی دیگر از مزایای شروع در بازار کوچک این است که به تدریج و با گذشت زمان، مهارت های مورد نیاز برای رسیدگی به یک بازار بزرگ را کسب خواهید کرد. هنگامی که شما فکر می­کنید که تصویر و شهرتی خوب در بازار به دست آورده‌اید و همچنین مهارت هایی را که در بازار بزرگتر به آن نیاز دارید کسب کرده اید، سریعا می‌توانید با انبوهی از درخواست­ ها در اپلیکیشن رستورانی روبه ­رو شوید.

۶٫ موقعیت تحویل و تهیه‌ی غذا را برای مشتری به روز نگه دارید

افزایش اطلاعات در زمینه بازار و تجارت از جمله روش­ها برای پیشرفت در کسب و کار شما است. همواره نسبت به فعالیت ­های رقبای خود و انتخاب ­ها و اولویت ­های مشتریان به‌­روز و آگاه باشید. با این حال شما همواره نیاز دارید که راجع به درخواست ­های غالب و مورد علاقه مشتریان و همچنین محل زندگی و یا استقرار آن­ها برای ارسال سفارش اطلاعات کافی داشته باشید. واکنش و بازخورد مشتریان خود را راجع به کیفیت و نحوه ارائه خدمات خود و همچنین آن­چه که انتظار دارند را جویا شوید. درک این مسائل به شما کمک می کند تا موقعیت بهتری در بازار برای خود ایجاد کنید.

۷٫  سیستم پرداخت

امروزه مسئله پرداخت، پیش شرط لازم در هر اپلیکیشن تحویل آنی غذا است. پایه و اساس یک سیستم پرداخت موثر، پرداخت آسان، سریع، امن و ارائه گزینه های متعدد پرداخت به مشتریان است. سعی کنید تمامی روش­های پرداخت استاندارد مانند پرداخت نقدی در محل و یا گزینه های نسبتا مدرنی مانند پرداخت الکترونیکی (به طوری که شما از مشتری مستقیما مبلغی دریافت نمی­کنید) را در اپلیکیشن تحویل آنی غذا خود ارائه دهید.

شرکت های توسعه اپلیکیشن ­های عرضه و تقاضای آنلاین، مانند Stripe، Braintree، ApplePay، PayPal  و CCAvenue سیستم ­های پرداخت را ارائه می­دهند. یکی دیگر از گزینه ها استفاده از Square’s API است که مشتریان را مستقیما به Square’s API هدایت می کند که در آن پرداخت به صورت امن و شفاف انجام می­شود.

 

اپلیکیشن تحویل آنی غذا

اپلیکیشن تحویل آنی غذا

۸. تحویل سفارش با سیستمی اتوماتیک و بدون نیاز به راننده: چشم­ انداز آتی تحویل آنی سفارش­ها

چندین سال پیش، اگر کسی بیان می‌کرد که می‌­توان غذا با استفاده از یک وسیله نقلیه اتوماتیک بدون سرنشین تحویل داد، عجیب و خنده دار بود. با این حال، دیگر این­طور نیست. تحویل غذا با این روش اکنون به واقعیت پیوسته است. Dominos  در حال حاضر اولین شرکت ارائه پیتزا توسط هواپیماهای بدون سرنشین است. برخی برندهای تجاری مانند آمازون، اوبر و بسیاری دیگر، تحقیقات و آزمایشات گسترده ای انجام می دهند تا واردات هواپیماهای بدون سرنشین را به عنوان خدمات اصلی ارائه دهند.

۹٫  افزونه  Smartwatch

سیستم پذیرش  Smartwatch، به صورت ویژه­ای در گوشی ­های تلفن همراه وجود دارد. اپلیکیشن ­های تحویل آنی غذا بر مبنای عرضه و تقاضا هستند می توانند از Smartwatch نیز استفاده کنند. بدون شک، استفاده از تلفن و اپلیکیشن تحویل آنی غذا روشی بسیار مناسب برای خرید غذا است. با این حال، Smartwatch  کاربر را قادر می سازد تا به سرعت از اعلان ها مطلع شود. علاوه بر آگاهی از اعلان ­ها، یک کاربر می تواند زمان واقعی سفارش را پیگیری و برآورد کند.

۱۰٫ ویجت قفل صفحه

یکی از راه های هوشمند برای ارائه خدمات به مشتریان ، داشتن یک ویجت قفل صفحه است. به ­طوری که بسیاری از شرکت های تحویل مواد غذایی در حال حاضر استفاده از آن را آغاز کرده اند. شما می توانید پرطرفدارترین غذای روز و یا زمان واقعی تحویل سفارش را در ویجت ببینید. همچنین برخی خدمات دیگر در ویجت وجود دارد که سرویس دهی را راحت تر و کارآمدتر می­کند.

نتیجه گیری

اپلیکیشن تحویل آنی غذا نام جدیدی در دنیای سفارش غذا نیست. بلکه این اپلیکیشن رستورانی معیارهای جدیدی برای کارآفرینان و کاربران ایجاد کرده است. تنها چیزی که باید به آن توجه کنید این است یک تجربه منحصر به فرد شخصی را بدون از دست دادن هویت شخصی به دست آورید. بدیهی است که اجرای یک پروژه سخت تر از صحبت راجع به آن است، اما تحقیقات و بررسی ­های لازم در این زمینه می تواند در دستیابی به نتایج مثبت در آینده به شما کمک کند.

 

 

مقالات خواندنی:

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *