ترند های استارتاپ‌ های تکنولوژی در سال ۲۰۱۹

ترندهای استارتاپ ها در سال 2019

ترندهای استارتاپ ها در سال 2019

ترند های استارتاپ‌ های تکنولوژی در سال ۲۰۱۹

با این میزان از پیشرفت در تکنولوژی تعجبی ندارد ترندهای مخلتفی می‌آیند و می‌روند. همینطور استارتاپ‌های مختلفی که در زمینه‌ی تکنولوژی فعالیت می‌کنند نیز شروع به کار کرده و بسیاری هم شکست خورده و متوقف می‌شوند. یکی از کارهایی که می‌تواند موفقیت یک استارتاپ را تضمین کند همگام بودن با ترندهای مختلف است.

 

 ترند های استارتاپ ها در سال 2019

ترند های استارتاپ ها در سال ۲۰۱۹

اتفاقات زیادی در حال رخ دادن هستند و تغییراتی که در سال ۲۰۱۹ ایجاد خواهد شد می‌تواند استارتاپ‌های مختلف را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل در این مطلب ترند های استارتاپ‌ها در سال ۲۰۱۹ را بیان کرده ایم. آگاه بودن به این ترندها می‌تواند کسب و کار را از سقوط کردن نجات دهد.

ترند های استارتاپ‌ ها در سال ۲۰۱۹

 

سیاست‌های فریلنسری

درست است که تمایل به کار کردن از راه دور بیشتر یک سبک زندگی است تا تکنولوژی ولی اهمیت آن نباید از طرف صاحبان استارتاپ‌ها نادیده گرفته شود. تقاضا برای کارهایی که ساعات کاری قابل تنظیم دارند بشدت بالا رفته است. افراد بیشتری روی بحث کار کردن از هرمکانی، در هرزمانی و با سرعت خودشان تمرکز کرده‌اند.

قبل از اینکه صاحب کار تصمیم بگیرد که کدام ترندها را دنبال کند بهتر است که ابتدا تقاضای کارکنان مورد بررسی قرار بگیرد. باید تا جایی که می‌توان هوای کارکنان را داشت چرا که آن‌ها با ارزش ترین سرمایه‌های یک استارتاپ هستند.

بسیاری از استارتاپ‌ها مانند فروشگاه های اینترنتی این امکان را برای کارکنان خود فراهم کرده‌اند که در ساعات کاری قابل تنظیم کار خود را انجام دهند. شرکت های مختلف با فهم نیازهای کارکنان خود و اهمیت دادن به آن‌ها شاهد افزایش بهره‌وری بوده اند.

همانطور که قبلا هم گفتیم کارکنان یک استارتاپ باارزش ترین سرمایه آن هستند. توانایی یک استارتاپ برای همکاری با کارکنانش و برطرف کردن نیازهای آن‌ها تا حدود زیادی در موفقیت آن نقش دارد؛ بخصوص در محیطی رقابتی که هر روز تعداد زیادی استارتاپ متولد شده و بسیاری هم نابود می‌شوند.

 

ارائه سرویس‌های فوری

موبایل‌ها که تبدیل به بخشی جدا نشدنی از زندگی روزمره ما شده‌‌اند کارهای ما را بشدت آسان تر کرده‌اند. با استفاده از موبایل‌ها خدمات زیادی در کمترین زمان و تنها با چندین ضربه روی صفحه گوشی در اختیار ما قرار می‌گیرد. افراد به دنبال آسان‌تر کردن کارها هستند و اکنون می‌خواهند هر سرویسی که نیاز داشته باشند را خیلی زود و بلافاصله دریافت کنند. (مانند تاکسی یا غذا)

اگر دقت کنید اکنون تنها چند صنعت هستند که در این زمینه ورود پیدا کرده‌اند، تاکسی و صنعت غذا. هنوز بسیاری از صنایع هستند که نتوانسته اند خدمات خود را با شرایط نیازهای افراد جامعه وفق دهند. این قسمت می‌شود یکی از ترند های استارتاپ‌ ها در سال ۲۰۱۹٫ صاحبان استارتاپ‌ها باید وارد چنین صنایعی شده و پیشتاز شوند، چرا که پتانسیل زیادی در بسیاری از زمینه‌ها وجود دارد. به همین دلیل است که تعداد زیادی از افراد در تلاشند تا در بازار مجازی جدید خودی نشان دهند.

 

هوش مصنوعی

درست است که هوش مصنوعی هنوز در ابتدای کار است اما بشدت در حال پیشرفت است. استفاده از هوش مصنوعی در اپلیکیشن‌ها از جستجوی صوتی گرفته تا گزارش‌دهی تصویری باعث اهمیت بیشتر آن شده است. برای کسانی که می‌خواهند در صنعت تکنولوژی نام خود را ثبت کنند، هوش مصنوعی، زمینه‌ی بسیار خوبی برای پیشرفت خواهد بود.

هوش مصنوعی با تقلید چابکی و استنباط در شیوه‌ی تفکر انسان می‌تواند قابلیت‌های زیادی برای کسب و کارها داشته باشد. این ترند می‌تواند در هر پلتفرمی اجرا شود، چه اپلیکیشن، چه نرم افزار اینترپرایز و … .

بعلاوه هوش مصنوعی می‌تواند با چندین ترند دیگر ترکیب شود تا در نهایت یک سیستم هیبرید عالی شکل بگیرد. مثلا یک موتور رزرو بلیط هواپیما که می‌تواند نوسانات قیمت را بر اساس فصل، جستجوی بازار و… پیش بینی کند. فرقی نمی‌کند که کدام یک از ترند های استارتاپ‌ ها را در نظر دارید، در هر صورت هوش مصنوعی فرصت خوبی برای موفقیت است.

 

اینترنت اشیا

بسیاری از لوازم خانگی هستند که اکنون از طریق موبایل کنترل می‌شوند. اما یکی از قابلیت‌هایی که اینترنت اشیا با خود به ارمغان آورده است امکان جمع‌آوری داده از طریق به کارگیری هوش مصنوعی است. با روند افزایش دستگاه‌هایی که به اینترنت اشیا متصل می‌شوند می‌توان گفت این مورد هم از ترند های استارتاپ‌ ها در سال ۲۰۱۹ است که باید به آن دقت داشت.

 

واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

هم واقعیت افزوده و هم واقعیت مجازی در زمینه‌ی بازی‌ها خود را اثبات کرده‌اند اما می‌توان از آن‌ها در زمینه‌ی موسسات نیز استفاده کرد. برای مثال سیستم‌های شبیه ساز پرواز را در نظر بگیرید که به تمرین دادن خلبان‌ها کمک کرده‌اند. قابلیتی که با استفاده از واقعیت افزوده از آن استفاده شد هم این بود که با اسکن کردن یک منطقه با دوربین گوشی و GPS می‌شد فهمید که چه چیزهایی در آن قسمت وجود دارد.

البته واقعیت مجازی و واقعیت افزوده هم مانند هوش مصنوعی چندان کاربرد گسترده‌ای پیدا نکرده‌اند. البته این خبر خوبی است، یعنی هنوز این زمینه برای پیشرفت و فعالیت خیلی جا دارد.

 

بلاک چین و ارز مجازی

چیزی که در ابتدا تصور می شد تنها یک ترند زودگذر باشد اکنون تبدیل به یک سیستم مالی بزرگ شده است. همین افزایش قیمت بیتکوین دریک دهه گذشته را در نظر بگیرید که از ۱ دلار به ۱۷۰۰۰ دلار رسید. سال گذشته روسیه نیز ارز مجازی خود با نام کریپتوروبل را معرفی کرد.

با بالا رفتن ارزش ارز مجازی بسیاری از افراد در حال سرمایه گذاری در آن هستند. دلیل دیگری که این ترند موفق تر شده است این است که می توان از اینترنت اشیا برای استخراج بیتکوین استفاده کرد. با دانستن این مورد کسب و کارها می توانند در هر دو زمینه فعالیت خود را شروع کنند.

ترندهای مختلفی در زمینه استارتاپ‌های تکنولوژی و اینترنت محور ایجاد شده و می روند. مهم است که کسب و کارها با توجه به ترند های استارتاپ‌ ها بتوانند موفقیت خود را تضمین کنند.

 

 

 

مقالات خواندنی:

۱۰ قدم برای ساخت اپلیکیشن با فروش بالا (بروزرسانی ۲۰۱۸)

کدام پلتفرم برای ساخت اپلیکیشن در اولویت است؟ اول iOS یا اندروید؟

چگونه ساخت اپلیکیشن بدون کدنویسی ممکن است؟

درباره‌ی اپلیکیشن رستورانی چه می دانید؟

 

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *