۱۲ ترند توسعه برنامه‌های موبایل در سال ۲۰۱۹ که باید مراقب آنها بود.

12 ترند توسعه برنامه‌های موبایل در سال 2019 که باید مراقب آنها بود.

12 ترند توسعه برنامه‌های موبایل در سال 2019 که باید مراقب آنها بود.

۱۲ ترند توسعه برنامه‌های موبایل در سال ۲۰۱۹ که باید مراقب آنها بود.

 

تغییر دسترسی از اینترنت و لپ تاپ به مرورگرهای گوشی‌های هوشمند نسبتاً سریع پیش رفته است. با توجه به گزارش جامعه جهانی دیجیتال، تعداد کاربرانی که از تلفن هوشمند استفاده می‌کنند حدود ۵٫۱۳۵ میلیارد نفر است.

 

برخلاف آنچه که پیش بینی شده بود؛ توسعه برنامه‌های تلفن همراه نه یک حباب نبود و نه یک روند غیرمنتظره که به پایان برسد. مثل اجرای یک باتری آیفون در ios11. برنامه‌های تلفن همراه فرهنگی ایجاد کرده که همه‌ی ما به آنها عادت کردیم و باتوجه به برنامه‌های مبتنی برمکان توسعه خود را در زمینه حقیقی و مجازی افزایش داده که باتوجه به آمارها انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۰ درآمد جهانی از برنامه‌های موبایلی به ۱۸۸٫۹ میلیارد دلار برسد.

12 ترند توسعه برنامه‌های موبایل در سال 2019 که باید مراقب آنها بود.

12 ترند توسعه برنامه‌های موبایل در سال ۲۰۱۹ که باید مراقب آنها بود.

سال ۲۰۱۹ احتمالاً آینده‌ای روشن‌تر برای توسعه برنامه‌های تلفن همراه با سرعت‌های بالاتر ایجاد می‌کند. ما هم شاهد روش‌های (برنامه‌های) جدید با نام تجاری جدید خواهیم بود وهم ارتقا آنچه کابران درحال حاضر از آن استفاده می‌کنند.

همانطور که گفتم؛ با وجود اینترنت نسل پنج، قلمرو توسعه برنامه شاهد یک تغییر است؛ چیپ (تراشه) های یکپارچه که گوشی‌های همراه را تقویت می‌کنند بهبود می‌یابند و تنظیم شده‌اند تا به سطح بالاتری برسند و هواداران نیز می‌توانند با عجله این تغییرات را تسریع بخشند.

 

۱-صفحات موبایل سریع از طریق AMP و EMM

AMP  درسال ۲۰۱۶ درلیست یکپارچه گوگل قرار گرفته و ازآن به بعد توسعه دهندگان به ماقبل آن نگاه نمی‌کنند. با تحریک این‌ها در چارچوب برنامه، توسعه دهندگان توانستند از این نسخه کامل و جامع HTML برای تجربه عملکرد بهتر و راضی نگهداشتن کاربران استفاده کنند مثلاً به FACEBOOK که یکی از بهترین برنامه‌های موفق و پرکاربر است. این ابزارها و معیارها که باعث حل مشکلات و افزایش عملکرد هستند درسال ۲۰۱۹ به یک پایه و اساس تبدیل می‌شوند.

 

۲-یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی

هوش مصنوعی و ماشینی پای خو درا بیشتراز آنچه ما تشخیص می‌دهیم در برنامه‌های موبایلی محکم کرده‌اند. هوش مصنوعی خود را در قالب chatboots نشان می‌دهد و این یکی از بزرگترین دلایلی است که بخش بزرگی از برنامه ی تلفن همراه را بخود اختصاص داده.

یکی از نیازهای رو به رشد یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی در قالب دستیار مجازی و chatboot، چیزی است که ما می‌خواهیم و درسال ۲۰۱۹ بدست خواهد آمد.

 

۳-افزایش تقاضا برای دستگاه‌های پوشیدنی و اینترنت اشیا loT

به لطف شرکت اپل، محدودیت اقتصادی و قیمتی خارج از معامله است. توسعه دهندگان، بدنبال ارتقا برنامه‌ها برای سیستم عامل‌های مختلف گوشی و بخصوص ساعت‌های هوشمند هستند.

درحال حاضر ارتقاء ساعت‌های هوشمند بسیار سخت‌تر است اما تعداد کمی از نامداران مانند zomato  و uber در توسعه این برنامه‌ها سرمایه گذاری کرده‌اند اگرچه مثل بیشتر اوقات تنها سطح زمین را خراشیده‌اند (باعث آسیب شده‌اند). قول داده شده در سال ۲۰۱۹ ساعت‌ها، بندها و ردیاب‌های متحرک بیشتر داشته باشیم.

 

۴-چت بات ها تکمیل خواهند شد

با توجه به آمارها، انتظار می‌رود بازار جهانی چت بات ها تا سال ۲۰۲۵ به ۱۲۵۰ میلیون دلار آمریکا افزایش یابد- جهشی بیش از ۱۰۰۰ میلیون دلار از سال ۲۰۱۶ در آمریکا؛ به سادگی می‌توان نتیجه گرفت چت بات ها بخشی واقعی از واقعیت دیجیتال و در حال حاضر به عنوان دستیارهای مجازی در تلفن‌های همراه هستند.

به لطف پیشرفت هوش مصنوعی اکنون استفاده از چت بات در برنامه‌ها بدون برنامه ریزی پیچیده بسیار آسان است.

بازاریابی دیجیتال اطلاعات گرافیکی جالبی نشان می‌دهد که بیش از ۵۰ درصد خریداران B2B خدمات CRM خود را ترجیح می‌دهند. چت بات ها راهی جدید برای مدیریت ارتباط با مشتری گسترش داده‌اند.

 

۵-واقعیت‌های افزوده (تکمیلی) و مجازی بر راهبردهای موبایل تاثیرخواهند گذاشت

POKEMAN GO شاید یک تنش و طوفان موقتی بوده است اما AR و VR همیشگی هستند. پیش بینی می‌شود درسال ۲۰۲۰ بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار درآمدکسب کند و توسعه دهندگان تجربه برنامه‌های موبایل ایجاد کنند.

 

۶-کیف پول موبایل و دروازه‌های پرداخت

روش پرداخت بدون اصطکاک آن است که مشتریان آنرا از طریق برنامه‌های موبایل خود انجام می‌دهند و این تغییرات تدریجی اما قابل توجهی در خرید کاربران خود ایجاد کرده است. همه‌ی
ما کم کم بجای استفاده از پول نقد به سمت استفاده از کارت، برنامه‌های پرداخت آنلاین و کیف پولهای بانکی می‌رویم.

تجارت موبایلی با موفقیت تبدیل به یک روش خرید عالی شده است تا توانایی یک تجربه عالی را به ما دهد، ترکیب دروازه‌های پرداخت و کیف پول موبایلی (مثل درگاه پرداخت AMAZON ،GOOGLE WALLT ،PAY PAL و..) به  ارائه رمزگذاری بر ایمیل درسال ۲۰۱۹ منجر خواهد شد.

 

۷-بیزینس‌من‌ها بیشتر در ادغام عملکردها سرمایه گذاری خواهند کرد.

سال‌ها زمان برد اما در نهایت جهان از فرصت‌های ارائه شده توسط ادغام ابر رایانه بهره مند شد. عملیات‌های ساده سازی، کاهش هزینه‌ها، ذخیره سازی بهتر و ظرفیت بارگیری بالاترهمراه با افزایش احتمالی کاربران تعداد کمی از مزایای بی شمار استفاده از برنامه‌های موبایلی هستند.

 

۸-برنامه‌های فوری درحال ساخت هستند

سال ۲۰۱۶ دوره‌ی تولد برنامه‌های فوری بومی و کوچک بود که معمولاً بسیار راحت و مورد پسند کاربران بوده و نیاز به دانلود نداشتند؛ خواستار تجربه‌ی بهتر برای کاربران بودند و زمان بارگیری کوتاهی داشتند. برنامه‌های فوری روند خوبی در ۲۰۱۹ طی خواهند کرد بنابراین زمان انتظار برای نصب هم از بین می‌رود.

 

۹- امنیت تلفن همراه بیشتر مورد توجه قرار می گیرد

شما می دانید که این چیز جدیدی نیست اما با خروج UBER و پذیرفتن “هک” حتی فیسبوک و گوگل وقفه‌های امنیتی را پذیرفتند. توسعه دهندگان بدنبال سرمایه گذاری‌های بیشتر در سایبری هستند تا باتوجه به آن بطور مستقیم حریم خصوصی داده‌ها و اطلاعات کاربران را محافظت کنند.

بهترین ذهن‌ها در صنعت لازم است تا عدم اطمینان به امنیت برنامه‌های تلفن همراه را از بین ببرد.

 

۱۰- فناوری زیباسازی نوری تصویری

فناوری نوری به تازگی شکل گرفته و در سال ۲۰۱۹ بسیار پیشرفته‌تر خواهد شد. ما این فناوری را بیشتر بصورت پایگاه‌های فعال نوری و حتی بیکن‌های اتوماتیک شخصی می‌بینیم. بنابراین روش‌های بیشتری جهت ساخت برنامه‌های کابردی برای استفاده از فناوری نوری و ایجاد راهنماهای مجازی و شخصی سازی و اشتراک گذاری اطلاعات خواهد بود.

 

۱۱-پیش بینی تحلیل‌ها جهت تاثیرگذاری UX/IX موبایل

برنامه‌های موبایلی به سمت جدایی ناپذیر شدن از امور کاری شما می‌روند. غول‌هایی مانند فیسبوک؛ گوگل و اپل در حال حاضر برای تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی اجرا می‌شوند تا وقتی را که کاربر برای استفاده از UI/UX برنامه‌های آن‌ها می‌گذارند را افزایش دهند و برای رسیدن به این پیشرفت درسال ۲۰۱۹ اماده شده‌اند.

 

۱۲-افزایش محبوبیت برنامه‌های پرکاربر

آنچه به عنوان یک حباب جداناپذیر در صنعت توسعه برنامه‌های موبایلی نام گرفته بود؛ در حال انجام است. با درنظر گرفتن صنایع کسب و کاری که تقاضا می‌شود؛ می‌توان UI/UX، امکانات تجارت الکترونیکی، تحلیل قابل پیش بینی و ربات‌های کسب و کار را برای افزایش رشد برنامه‌های UBER و ZOMATO در سال ۲۰۱۹ انتظار داشت.

 

خلاصه مطالب:

کسی نمی‌تواند بر کافی بودن هوشمندی تلفن‌ها در آینده تاکید کند؛ با توجه به روند توسعه برنامه‌ها توانسته درطول ۳-۴ سال گذشته بطور موفقیت آمیز کاربران سراسر جهان را بخود عادت دهد. در سالهای آینده ذهن‌های فعال و باهوشی که منتظر توسعه برنامه‌ها هستند را در کسب و کار خود یاری خواهیم کرد.

 

جدیدترین درباره توسعه برنامه‌های موبایل:

 

مقالات خواندنی:

۱۰ قدم برای ساخت اپلیکیشن با فروش بالا (بروزرسانی ۲۰۱۸)

کدام پلتفرم برای ساخت اپلیکیشن در اولویت است؟ اول iOS یا اندروید؟

چگونه ساخت اپلیکیشن بدون کدنویسی ممکن است؟

درباره‌ی اپلیکیشن رستورانی چه می دانید؟

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *