قابلیت های اپلیکیشن رستورانی برای کسب و کارها (بروزرسانی ۲۰۱۸)

قابلیت های اپلیکیشن رستورانی برای کسب و کارها (بروزرسانی 2018)

قابلیت های اپلیکیشن رستورانی برای کسب و کارها (بروزرسانی 2018)

قابلیت های اپلیکیشن رستورانی برای کسب و کارها (بروزرسانی ۲۰۱۸)

صنعت غذایی دوباره به کمک تکنولوژی‌های جدید پیشرفت کرده است. توسعه‌ی فراوانی در تکنولوژی وجود داشته است که به رستوران‌ها و کسب و کارهای تحویل‌دهنده غذا کمک کرده تا بهتر شوند. بدلیل پتانسیل بالا و افزایش فراوان در تقاضا برای رستوران و غذا در شهرهای مختلف این صنعت بسیار سودآور تلقی می‌شود. در این بین اپلیکیشن رستورانی از مواردی بوده که گسترش پیدا کرده و به بسیاری از کسب و کارهای این صنعت رونق بخشیده است.

سودآوری یک رستوران بستگی به رضایت مشتریان از آن دارد. در چند سال گذشته بخش‌های مختلف و همچنین کسب و کارهای مرتبط با غذا و رستوران‌ها نیز با استفاده از فناوری اطلاعات سعی کرده اند عملکرد خود را بهبود بخشیده و در نهایت رضایت مشتری‌های خود را کسب کنند. دو روشی که برای این کار جواب داده طراحی سایت و یا ساخت اپلیکیشن رستورانی بوده است.

باید به این مورد نیز دقت داشت که مشتریان هم از این اتفاقات استقبال کرده‌اند چرا که کارهای آنان (بررسی منو غذا و سفارش دادن آن) به میزان زیادی آسان می‌شود. رستوران‌ها بیشتر سعی می‌کنند از طریق ساخت اپلیکیشن رستورانی به فراتر از محدودیت‌های خود برسند و می‌توان گفت که این کار برای آنها شدنی است. در ادامه به بیان فواید ساخت اپلیکیشن رستوانی برای رستوران‌ها خواهیم پرداخت.

۱٫     رزرو آنلاین غذا

قابلیت های اپلیکیشن رستورانی برای کسب و کارها (بروزرسانی 2018)

قابلیت های اپلیکیشن رستورانی برای کسب و کارها (بروزرسانی ۲۰۱۸)

تعداد اپلیکیشن رستورانی وجود دارد که کاربران را به نزدیکترین رستوران‌ها متصل می‌کنند و اطلاعات مورد نیاز برای رزرو میز در رستوران را ارائه می‌کنند. رستوران‌های مختلفی با استفاده از درخواست‌های آنلاین چنین سفارش‌هایی را دریافت می‌کنند.

۲٫ کارت منو دیجیتال

برخی از وب‌سایت‌ها از کارت منو دیجیتال پشتیبانی می‌کنند که مشتریان با استفاده از آن می‌توانند غذای مورد نظر خود را انتخاب کرده و سفارش دهند. البته با ساخت اپلیکیشن رستورانی می‌توان این کار را از طریق موبایل نیز انجام داد.

در این سبک کاربران کارهای خود را خیلی راحت انجام خواهند داد. رستوران‌هایی هستند که با ساخت اپلیکیشن رستوانی مختص خودشان این کار را انجام می‌دهند و منو غذا را بصورت آنلاین برای کاربران موبایلی خود ارسال می‌کنند.

برخی از اپلیکیشن‌ها هم وجود دارند که بصورت جامع هستند و چندین رستوران را شامل می‌شوند که کاربر می‌تواند با توجه به فاصله‌ی خود با رستوران و یا قیمت آیتم‌های منو سفارش خود را ثبت کند.

۳٫ سفارش آنلاین و تحویل آنلاین ( فست‌فودهای زنجیره ای)

فست‌فودهای زنجیره‌ای با استفاده از اپلیکیشن رستورانی می‌توانند نقش میانجی‌ها را قطع کنند و سفارش‌ها را بصورت آنلاین دریافت و برای مشتری ارسال کنند.

سفارش غذا برای مشتری‌ها آسان تر می‌شود و پروسه ی انجام کار نیز سریعتر می‌شود. همچنین کاربران می‌توانند سفارش خود را دنبال کرده و ببینند که در چه مرحله‌ای قرار دارد. با استفاده از اپلیکیشن رستورانی مجهز به GPS می توان فهمید که پیک غذا کجاست.

۴٫ فروش‌های بر اساس لوکیشن

با استفاده از این قابلیت می‌توان فروش رستوران را افزایش داد. طرز کار این قابلیت اینگونه است که با نزدیک شدن کاربر به رستوران اعلانی در گوشی او ظاهر می‌شود که می‌تواند یک تخفیف یا دعوت ساده از طرف رستوران باشد که او را ترغیب می‌کند تا در رستوران غذا بخورد.

۵٫ حضور آنلاین، بخصوص در شبکه‌های اجتماعی

فرقی نمی‌کند که در چه نوع کسب و کاری فعالیت می‌کنید، حضور در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام و توئیتر برای همراه شدن با ترندهای جدید حیاتی است. با این کار افراد زیادی جلب شما می‌شوند و می‌توانید خیلی راحت و کم هزینه بازاریابی کنید.

همچنین ارزش برند رستوران و فست فود نیز افزایش پیدا می‌کند. می‌توانید با استفاده از یک اپلیکیشن رستورانی حضور خود را پررنگ‌تر کنید.

۶٫ برنامه‌های وفاداری

استفاده از برنامه‌های وفاداری زدن دو نشان با یک تیر است. این برنامه‌ها هم مشتری‌های کنونی شما را حفظ می‌کنند و هم مشتری‌های جدید را جلب می‌کنند. براساس یک مطالعه، ۶۵% از مشتریان در صورت ارائه‌ی پیشنهادهای ویژه بصورت مرتب علاقه دارند که اپلیکیشن شما را دانلود کنند.

مثلا می‌توان برای هر ۵ یا ۱۰ بار مراجعه تخفیف یا پیشنهاد ویژه‌ای به مشتری‌ها ارائه کرد. استفاده از برنامه وفاداری در اپلیکیشن رستورانی در موبایل به مراتب تاثیر بیشتری دارد.

 

۷٫ بازگشت سرمایه بیشتر روی غذاهای مخصوص شما

از طریق اپلیکیشن رستورانی می‌توانید آیتم‌های مخصوص جدید خود را خیلی سریعتر و بصورت مرتب به مخاطبان خود معرفی و ارائه کنید.

در این مورد مهمترین چیزی که باید به آن دقت کنید زمان‌بندی است. باید اعلان خود را در زمان مناسب ارسال کنید. مثلا می‌توانید این کار را صبح انجام دهید تا کاربران شام خود را از همان ابتدای روز در ذهن خود داشته باشند.

 

۸٫ تبلیغات آنلاین از طریق اپلکیشن‌های اعلان دهنده ورود

اپلیکیشن رستورانی می‌تواند این قابلیت را به کاربران خود ارائه کند که از طریق اپلیکیشن به دوستان خود بگویند در کدام رستوان قرار دارند. اینگونه مشتری‌های زیادی به رستوران مراجعه می‌کنند چرا که نام آن را می‌دانند و همچنین این قابلیت مانند یک توصیه‌ از طرف دوستان عمل می‌کند.

 

۹٫ برای هر سوالی یک پاسخ داشته باشید

پاسخ به سوال‌های مشتریان کاملا عادی است. یک اپلیکیشن رستورانی می‌تواند به شما کمک کند تا به همه‌ی سوال‌های مشتریان خود پاسخ دهید. بیشتر سوالاتی که از طرف مشتریان پرسیده می‌شوند توسط مشتری‌های دیگری نیز پرسیده می‌شوند که می‌توانید سوال و پاسخ‌ها را در قسمت «سوال و پاسخ» اپلیکیشن قرار داده و از حجم کاری خود کم کنید.

 

می‌توانید کارهای زیر را نیز در اپلیکیشن رستورانی خود انجام دهید:

  •        لینک دهی آدرس رستوران به اپل مپ یا گوگل مپ که به مشتریان در پیدا کردن رستوران کمک می‌کند؛
  •        ارسال نظر درباره‌ی غذا و خدمات رستوران از طرف مشتری با استفاده از اپلیکیشن؛
  •        اعلام حداکثر ظرفیت برای پذیرایی از مشتریان،
  •        و…

 

۱۰٫بازبینی و رتبه‌دهی آنلاین

وب سایت‌هایی وجود دارند که در آن‌ها افراد به رستوران‌های مختلف رتبه داده و نظر خود را درباره‌ی آن‌ها ثبت می‌کنند. اگر در این وب سایت‌ها رتبه‌ی خوبی کسب کرده باشید احتمالا مشتری‌های بیشتری به سمت رستوران شما جذب خواهند شد.

می‌توانید از اطلاعاتی که از این وب سایت‌ها بدست می‌آورید برای افزایش کیفیت خدمات خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید چنین بخشی را در اپلیکیشن رستورانی خود نیز لحاظ کنید تا مشتری‌ها بتوانند خیلی راحت نظرات و پیشنهادات خود را به شما برسانند.

 

در این مطلب به برخی از فواید ساخت اپلیکیشن رستورانی و استفاده از آن در کسب و کار پرداختیم. بنظر شما دیگر چه فایده‌هایی را می‌توان نام برد؟

 

مقالات خواندنی: 

۱۰ قدم برای ساخت اپلیکیشن با فروش بالا (بروزرسانی ۲۰۱۸)

کدام پلتفرم برای ساخت اپلیکیشن در اولویت است؟ اول iOS یا اندروید؟

چگونه ساخت اپلیکیشن بدون کدنویسی ممکن است؟

درباره‌ی اپلیکیشن رستورانی چه می دانید؟

 

 

خدمات ما:

1x1.trans - کدام پلتفرم برای ساخت اپلیکیشن در اولویت است؟ اول iOS یا اندروید؟

1x1.trans - کدام پلتفرم برای ساخت اپلیکیشن در اولویت است؟ اول iOS یا اندروید؟
اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *