چگونه ساخت اپلیکیشن بدون کدنویسی ممکن است؟

ساخت اپلیکیشن بدون کدنویسی

ساخت اپلیکیشن بدون کدنویسی

چگونه ساخت اپلیکیشن بدون کدنویسی ممکن است؟

زمانی بود که طراحی سایت، راه انداختن فروشگاه آنلاین و یا درست کردن و راه اندازی اپلیکیشن موبایل نیاز به مهارت بالا در کدنویسی داشت و یا اینکه باید به میزان کافی پول می‌داشتید تا بتوانید کسی که بتواند این کار را برای شما انجام دهد را استخدام کنید. اما امروزه شرکت‌های مختلف ابزاری دارند که کار ساخت اپلیکیشن بدون کدنویسی و همچنین طراحی سایت را ممکن کرده‌اند. این ابزار کارهایی که قبلاً سخت و هزینه بر بودند را با مصرف کمترین بودجه و زمان (در برخی موارد یک ساعت) ممکن کرده‌اند.

ساخت اپلیکیشن بدون کدنویسی

ساخت اپلیکیشن بدون کدنویسی

سایت‌هایی مانند Wix و Weebly کار طراحی سایت را خیلی آسان کرده‌اند و تنها با یک Drag & Drop می‌توانید وب سایت خود را داشته باشید. افزونه‌هایی مانند Shopify و Woocommerce نیز کار تجارت آنلاین برای افراد آسان کرده‌اند. طراحی اپلیکیشن بدون کدنویسی کمی کندتر از طراحی وبسایت بدون نیاز به کدنویسی عمل کرده است اما در چند سال گذشته با پیدا شدن چند پلتفرم مناسب این بخش نیز پیشرفت کرده است. اکنون می‌توانید بدون داشتن مهارت‌های برنامه نویسی پیشرفته برنامه موبایل خود را در زمان خیلی کوتاهی درست کنید. در این مطلب می‌خواهیم چند پلتفرم مناسب این کار را به شما معرفی کنیم.  

 

طراحی سفارشی

البته اپلیکیشن هایی که با این ابزار تولید می‌شوند ساز و کار ساده‌ای دارند. برای اینکه نرم افزارهای پیچیده‌تری داشته باشید باید با یک توسعه دهنده و یا شرکت طراحی اپلیکیشن تماس بگیرید. اما برای اپلیکیشن های فرم و یا داده محور این سرویس‌ها نیازهای شما را برطرف خواهند کرد. در حقیقت می‌توانید با ابزار ساخت اپلیکیشن موبایل نرم افزارهایی را تولید کنید که شاید برای شما درآمد میلیونی نداشته باشند اما می‌توانند ارزش وب سایت و یا کسب و کار شما را بیشتر کنند. مثلاً اگر شما یک وب سایت محتوا محور و یا فروشگاه اینترنتی داشته باشید می‌توانید اپلیکیشنی بسازید که به افراد امکان می‌دهد راحت‌تر خرید کنند و یا با چند ضربه روی صفحه گوشی به مطالبی که جدیداً در وبسایت خود منتشر کرده‌اید دسترسی پیدا کنند.

شروع کردن فعالیت

قبل از اینکه ابزار ساخت اپلیکیشن بدون کدنویسی را معرفی کنیم، برای اینکه بتوانید ساخته‌های خود را در گوگل پلی یا آیتونز iTunes منتشر کنید نیاز به یک اعتبارنامه دارید.

برای اینکه بتوانید اپلیکیشین اندروید خود را در گوگل پلی منتشر کنید باید از این لینک ثبت نام کرده و شرایط را قبول کنید. همچنین باید  مبلغ ۲۵ دلار حق عضویت را پرداخت کنید. اگر می‌خواهید در iTunes اپلیکیشن خود را بفروش برسانید باید از این لینک ثبت نام کنید و مبلغ ۹۹ دلار بصورت سالانه پرداخت کنید. بعد از اینکه این پرداخت‌ها را انجام دادید، هم گوگل و هم اپل ۳۰% از هر فروش اپلیکیشن شما را صاحب خواهند شد.

چند ابزار ساخت اپلیکیشن بدون کدنویسی

AppyPie

شعار این وب سایت این است که «مثل آب خوردن اپلیکیشن بسازید.» شاید فکر کنید این جمله مزخرف باشد اما چندان هم اشتباه نیست. واقعاً می‌توانید با چندین کلیک و بدون نیاز به کدنویسی اپلیکیشن دلخواه خود را در این وب سایت طراحی کنید. کار خود را در این وب سایت با انتخاب دسته بندی کلی اپلیکیشن شروع می‌کنید و سپس یک لایه کلی برای آن انتخاب می‌کنید. سپس با کلیک کردن روی حالت دمو نرم افزار خود روی یک صفحه نمایشگر مشابه موبایل روی سایت می‌توانید متن داخل اپلیکیشن را مرتب کنید، صفحاتی را به نرم افزار اضافه کنید، رنگ بندی کنید، تصاویر و رسانه را به نرم افزار خود اضافه کنید، لینک قرار دهید و بسیاری از کارهای دیگر.  در این ابزار شما کاملاً روی ساختار اپلیکیشن خود تسلط دارید و وب سایت کاملاً ریسپانیسیو است. ریسپانسیو بودن به این معنی است که وب سایت در هر صفحه نمایشگری به خوبی نمایش داده شده و هیچ مشکلی در کار کردن با آن نخواهد بود.

تعرفه این وب سایت بصورت رایگان هم وجود دارد که تبلیغات AppyPie در اپلیکیشن شما نمایش داده خواهد شد. پلن های پولی این نرم افزار که ۱۵، ۳۰ و ۵۰ دلار بصورت ماهانه هستند نیز امکانات فراوانی را در اختیار شما قرار می‌دهند. مثلاً در پلن ۱۵ دلار تنها می‌توانید برای اندروید اپلیکیشن درست کنید اما در پلن ۵۰ دلاری تمامی پلتفرم‌ها حتی اپل و مایکروسافت نیز پشتیبانی می‌شوند. این وب سایت برای ساخت اپلیکیشن بدون کدنویسی عالی است.

AppMkr

رابط کاربری این ابزار ساخت اپلیکیشن بدون کدنویسی کمی ضعیف‌تر از AppyPie است اما باز هم کارکردن با آن خیلی راحت خواهد بود. برای درست کردن اپلیکیشن های آیکن (دکمه) محور عالی است. در این ابزار هم شما یک صفحه نمونه صفحه موبایل دارید که می‌توانید آیکن ها را روی آن انداخته و اپلیکیشن خود را درست کنید. اپلیکیشن هایی که با این ابزار درست می‌شوند برای قراردادن محتوا در خود نرم افزار چندان مناسب نیستند و بیشتر کار لینک دهی به محتوای سایت یا جای دیگر را خوب انجام می‌دهند. اگر خودتان یک وب سایت خبری یا وب سایت معمولی داشته باشید با این ابزار ساخت اپلیکیشن می‌توانید خیلی راحت آن را وارد موبایل‌ها کنید. همچنین می‌توانید ظاهر آیکن ها را تغییر داده و تصویر پس زمینه را تنظیم کنید.

تغییرات در ساختار اپلیکیشن برخلاف ابزار AppyPie چندان راحت و همه جانبه نیست. با استفاده از پلن رایگان این ابزار می‌توانید وب سایت اپلیکیشنی خود را بدون تبلیغات داشته باشید. با پرداخت دو دلار در ماه می‌توانید یک اپلیکیشن مختص اندروید با برند Appmkr بسازید. با پرداخت ۳۹ دلار درماه می‌توانید تا سقف ۱۰ اپلیکیشن اندروید بدون برند ابزار بسازید و همچنین می‌توانید هرجایی که خواستید اپلیکیشن خود را منتشر کنید چون کد سورس آن را دریافت خواهید کرد. با پرداخت ۹۹ دلار بصورت سالانه می‌توانید اپلیکیشن اندرویدی خود را در گوگل پلی و اپلیکیشن iOS خود را در iTunes بدون هیچ برندی از طرف ابزار ساخت نرم افزار موبایل منتشر کنید.

AppInstitute

این ابزار ساخت اپلیکیشن بدون کدنویسی هم بشدت کاربرپسند است. یکی از فاکتورهایی که آن را با سایر ابزار متفاوت می‌کند این است که در ابتدای درست کردن اپلیکیشن از شما می‌خواهد تا قالب کلی اپلیکیشن را با توجه به هدف خود از تولید آن مانند «فروش محصولات»، «جذب مخاطب» و… انتخاب کنید.

بعد از اینکه قالب موردنظر خود را انتخاب کردید می‌توانید دسته بندی کلی نرم افزار خود را انتخاب کنید. یکی دیگر از امکانات عالی این پلتفرم این است که با وارد کردن شماره موبایل خود می‌توانید لینک نرم افزاری که درست کرده‌اید را دریافت کنید. اینگونه می‌توانید خیلی سریع نرم افزار خود را بررسی و امتحان کنید.

 

در تست‌هایی که انجام شد این ابزار کمی کند بود ولی باز هم لایوچت و فیلم‌های آموزشی که در آن قرار داشت کار کردن با آن را آسان کرده بود.

 

این سرویس یکی از گرانترین سرویس‌های حاضر است که پلن های ماهانه‌ی آن بین ۴۰ تا ۱۱۵ دلار است. برای اینکه بتوانید یک نرم افزار مناسب اندروید در این سایت طراحی کنید باید ۷۰ دلار بصورت ماهانه پرداخت کنید. اگر بخواهید نرم افزار iOS داشته باشید هم باید هزینه‌ی ماهانه ۱۱۵ دلار را تقبل کنید.

و اما اپ ساز…

اپ ساز هم یکی از ابزارهایی است که می‌توانید در آن خودتان ساخت اپلیکیشن بدون کدنویسی را برای انواع پلتفرم‌ها انجام دهید. برتری‌هایی که با استفاده از ابزار اپ ساز بدست می‌آورید عبارت‌اند از:

  • صرفه جویی در هزینه
  • رابط کاربری ساده و قوی
  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • پشتیبانی تیم فنی
  • مطالب آموزشی در سایت
  • و…

همچنین اپ ساز یک ابزار ایرانی است و شما می‌توانید خیلی راحت از پشتیبانی تیم فنی بهره مند شوید.

 

 

مقالات خواندنی: 

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *