۱۵ چاشنی برای یک اپلیکیشن موفق موبایل (بروزرسانی ۲۰۱۸)

اپلیکیشن موفق

اپلیکیشن موفق

۱۵ چاشنی برای یک اپلیکیشن موبایل موفق (بروزرسانی ۲۰۱۸)

با عددی نزدیک به یک میلیارد اپلیکیشن در اپ استورها، کسب و کارها به اهمیت اپلیکیشن های موبایل پی برده‌اند. و این باعث به وجود آمدن رقابت شده است. کسب و کارها سعی می‌کنند  با ساخت اپلیکیشن موفق پیروز این میدان رقابت باشند. برای موفقیت باید بدانید که چه چیزهایی باعث موفقیت یک اپلیکیشن می‌شود.

با توجه به ماهیت ذاتی موبایل، متوجه می‌شویم که موبایل یک ابزار بسیار قوی در اختیار ماست و نقش اساسی در جامعه ایفا می‌کند. موبایل‌ها به جایی تبدیل شده که مردم ۹۰ درصد اوقات خود را در اپلیکیشن ها سپری می‌کنند. بدین ترتیب کسب و کارها امروزه تلاش می‌کنند، چیزی را بسازند که متناسب با نیازهای واقعی کاربران است.

 

تعجب نکنید که بیشتر نصب‌ها مربوط به اپلیکیشن های تاپ است. با توجه به گفته  Nielsen به طور میانگین هر نفر بین ۲۵ الی ۳۰ اپلیکیشن را روی تلفن هوشمند خود نصب می‌کند.

 

اپلیکیشن موفق

اپلیکیشن موفق

پس چه چیزی است که یک اپلیکیشن موبایل را موفق می‌کند و دیگری  را مغلوب!؟

 

پاسخ این سؤال می‌تواند خیلی ساده باشد: اپلیکیشن موفق آنی است که به نیازهای کاربران پاسخ رضایت بخشی بدهد؛ همچنین موثر و سریع باشد. اپلیکیشن ممکن است فقط یک کار انجام دهد ولی آن را به طور استثنایی خوب انجام دهد.

 

موفقیت یک اپلیکیشن موبایل یک فرایند است و در یک گام اتفاق نمی‌افتد. در بیشتر اوقات کسب و کارها در طول زمان دراز سعی می‌کنند آن را به نیازهای کاربران نزدیک‌تر کنند. در زیر به ۱۵ چاشنی اشاره می‌کنیم که می‌تواند موفقیت اپلیکیشن موبایل شما را حتمی کند.

 

۱- مشکلی را حل کند

هر محصول موفقی مشکلی از مردم را حل می‌کند و نیازهای آن‌ها را پاسخ می‌دهد. وقتی بحث استراتژی موبایل پیش می‌آید، باید بزرگ فکر کرد. از خود بپرسید که اپلیکیشن موبایل شما چگونه مشکل مردم را حل می‌کند و برای راحتی زندگی آن‌ها چه کاری انجام می‌دهد. همچنین مطمئن شوید که اپلیکیشن موبایل شما اورجینال بوده و یا اگر رقیبی داشت از آن سرتر باشد.

 

اپلیکیشن موبایل شما باید هدفی داشته و نیازهای کاربران را پاسخ گوید. برای تقلیدهای کورکورانه پول‌های خود را الکی به باد ندهید. در عوض تصور روشنی از موفقیتی را که در ذهن دارید ترسیم کنید. اگر اپلیکیشن هدف یا کاربرد خاصی نداشته باشد به زودی به علت غیر مرتبط بودن از چشم کاربران تنزل می‌کند. برای شناخت مشکلات و موانع کاربران بالقوه تحقیق کنید. این می‌تواند برای شما در شناخت مشکلات و مسئله‌های مردم پیش زمینه ذهنی ایجاد کند.

 

۲- به یک ویژگی اصلی تمرکز کنید

بهترین اپلیکیشن ها فقط یک کار انجام می‌دهند. ولی آن را ساده و خوب انجام می‌دهند. اپلیکیشن های متمرکز خوب کار می‌کنند و کاربران می‌دانند که به چیز اضافی دیگر نیاز ندارد. اپلیکیشن هایی که متمرکز شده‌اند می‌توانند منابع بینظیری را در اختیار کاربران قرار دهند.

 

به چیزی تمرکز کنید که در ابتدا شما را به ساختن اپلیکیشن وا می‌داشت. این ایده چگونه از دیگر اپلیکیشن ها خاص‌تر است؟

اپلیکیشن های موفق آن‌هایی هستند که اهداف خود را بهتر از دیگر رقیبان انجام می‌دهند. اگر کاربران ویژگی‌های بیشتری خواستند این را می‌توان در قالب یک آپدیت (بروزرسانی) به اپلیکیشن موبایل اضافه کرد. این استراتژی باعث می‌شود شما یک اپلیکیشن بسیارعالی را سریعتر بسازید و همچنین نشان می‌دهد که شما مصمم هستید و اپلیکیشن خود را به طور منظم بروزرسانی می‌کنید.

 

۳- چیزی که کاربران به آن ارزش قائلند، پیدا کنید

خیلی خوب است که به اپلیکیشن خود به عنوان وسیله‌ای برای ساخت یک ارزش نگاه کنید. کاربران از کمبود وقت ناله می‌کنند؛ چیزیی که برای آن‌ها مهم است سرعت و راحتی است. در نتیجه اپلیکیشن شما باید ارزش‌هایی را ایجاد کند و به وسیله آن وفاداری کاربران را بدست آورد.

این ارزش می‌تواند به وسیله سرگرمی، راحتی، سادگی و بسیاری از چیزهای دیگر ایجاد شود.  به طور کلی اپلیکیشنی جذاب‌تر است که بتواند به راحتی در شرایط مختلف با ویژگی‌های یکپارچه کار کند. خیلی مهم است که درباره ارزش‌های اپلیکیشن خود تحقیق کنید و بدانید که آیا با چیزی که می‌خواستید تطابق دارد.

 

۴- اپلیکیشن را ساده نگه دارید

تجربه کاربران از کار با اپلیکیشن نقش بسیار مهمی را در موفقیت اپلیکیشن بازی می‌کند. اپلیکیشن ها ذاتاً برای انجام تسک ها هستند تا پروسه انجام یک کار کوتاه‌تر شود. با این حال در ساخت اپلیکیشن موبایل هم این نکته صدق می‌کند و فرایند انجام تسک ها هرچقدر کمتر باشد باز هم کم است. کاربران به طور طبیعی به دنبال اثربخشی و سادگی هستند. بنابراین نحوه انجام تسک را خیلی ساده کنید. اپلیکیشنی که سادگی ندارد در بیشتر مواقع توسط کاربرانش ترک می‌شود.

ساختن راهی که مردم از آن پیروی کنند اپلیکیشن شما را موفق می‌کند. یک محیط کاربری آسانی را توسعه دهید و با توجه به اصول طراحی، سادگی را هم چاشنی کار کنید. کاربرد اپلیکیشن شما هر چه باشد، وقتی ساده شناحته شود، بهتر و موفق‌تر خواهد بود. سؤالات زیر را در ذهن داشته باشید:

  •          آیا زندگی را برای کاربران ساده‌تر می‌کنی؟
  •          آیا کاربران بدون هیچ راهنمایی متوجه می‌شود که چگونه از اپلیکیشن استفاده کنند؟
  •          این ویژگی‌ها استفاده می‌شوند؟ آیا مرتبط هستند؟
  •          این ویژگی‌ها اپلیکیشن شما را آسان‌تر می‌کند یا پیچیده!؟

 

در کل یک اپلیکیشن موفق باید کاربر پسند باشد. استفاده از اپلیکیشن آسان باشد. اگر کاربران زمان بیشتری را برای یاد گرفتن کار با اپلیکیشن شما سپری کنند؛ خیلی سریع آن را ترک می‌کنند. اگر اپلیکیشن شما ساده باشد، کاربران هرگز به اپلیکیشن رقیب مراجعه نمی‌کنند.

 

دیگر چاشنی‌های موثر برای ساخت اپلیکیشن موفق :

۵- توسعه اپلیکیشن برای هر دو سیستم عامل اندروید و ios

۶- فراهم کردن امکان عملکرد آفلاین

۷- حفظ کارایی بسیار بالا

۸- تست و آزمایش اپلیکیشن

۹- ارائه رایگان اپلیکیشن

۱۰- برنامه ریزی برای ترسیم یک استراتژی مناسب بازاریابی

۱۱- برنامه ریزی برای جذب و نگهداری  مداوم کاربران

۱۲- فراهم کردن یک کانال به منظور دریافت بازخوردها

۱۳- رصد و بررسی آمار

۱۴- تهیه و ارائه بروزرسانی های منظم

 

خدمات ما:

ساخت اپلیکیشن

سفارش اپلیکیشن

مقالات جدید:

اپلیکیشن موبایل را چگونه به صورت آنلاین تبلیغ کنیم؟

مقالات خواندنی:

چرا دیجیتال مارکتینگ برای رشد کسب و کار مهم است؟

اپلیکیشن کسب و کار و فناوری جدید برای کسب درآمد ۲ برابری و ۵ سوال کلیدی

سفارش اپلیکیشن | جدیدترین فناوری ها، تحویل در کمترین زمان با کیفیت

اپلیکیشن شبیه آلونک و شابش؛ مزایا و بررسی ویژگی ها

اپلیکیشن شبیه اسنپ فود ؛ علت موفقیت، سازوکار و راهکارهای جدید

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

2 دیدگاه

  1. یکی از اپلیکیشن های موفق در شهر ما، مربوط به سایت تخفیفی ویرا برگ هست که در اکثر نیازهای روزمره هم تخفیف خوب میدن. من به شدت به حوزه استارتاپ ها و پیگیری روند تکاملشون علاقه مندم و سایت شما رو هم به شدت دوست دارم. امیدوارم که بتونیم این تکنولوژی خوب رو همواره رشد و بهبود بدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *