اپلیکیشن موبایل را چگونه به صورت آنلاین تبلیغ کنیم؟

تبلیغات اپلیکیشن موبایل

تبلیغات اپلیکیشن موبایل

چگونه به صورت آنلاین اپلیکیشن موبایل را تبلیغ کنیم؟

در هنگام هدف گیری و برنامه ریزی برای جذب مشتری در اپلیکیشن های موبایل راه‌های خاصی وجود دارد. این راه حل‌ها می‌تواند شبکه‌های اجتماعی، بازی و سرگرمی و بسیاری از تجارب آفلاین باشد.

 

کماکان بیش از ۱۰۰ میلیارد اپلیکیشن دانلود شده است و در سراسر جهان بیش از ۴۱ میلیارد دلار بازگشت سرمایه گزارش شده است.

اپلیکیشن ها در چند دسته و  به چند صورت مختلف موفق شده‌اند.

  • شرکت‌های برپایه  اپلیکیشن (برای مثال اینستاگرام)
  • خورده فروش‌های چند کاناله (مثل وال مارت)
  • خورده فروش‌های پیشرفته (مثل آمازون)

چالش‌هایی که ممکن است در تبلیغات اپلیکیشن موبایل روبه رو شوید

در کنار داستان‌های موفق که می‌شنویم. در دنیای اپلیکیشن موبایل تعدادی شکست هم وجود دارد. ۹۵ درصد اپلیکیشن ها بعد از یک ماه رها می‌شوند و ۲۰ درصد از آن‌ها را فقط یک بار باز می‌کنند.

البته این آمار برای عمر مفید یک اپلیکیشن صدق نمی‌کند. اما با مطالعه این آمار می‌توان به ۲ چالش کلیدی موجود پی برد. با پیروز شدن بر این دو چالش می‌توان عمر مفید اپلیکیشن را تضمین کرد.

۱- مردم اپلیکیشن شما را پیدا می‌کنند. (پیدا شدن اپلیکیشن توسط مردم و نصب آن)

۲- تشویق کردن مردم به استفاده از اپلیکیشن شما (وقتی که یک بار دانلود شد.)

چگونه اپلیکیشن را تبلیغ کنیم؟

شبکه تبلیغاتی گوگل ادوردز

اپلیکیشن موبایل – شبکه تبلیغاتی گوگل ادوردز

چگونه می‌خواهید اپلیکیشن خود را به یکی از داستان‌های خوب تبدیل کنید؛ به عبارتی دیگر بستر مناسب را برای موفق شدن آن فراهم کنید؟ شبکه تبلیغاتی گوگل ادوردز پیشنهادهای زیادی را به شما ارائه می‌کند.

  • یوتویوب
  • شبکه جستجو
  • درون برنامه
  • تبلیغات بنری
  • جمیل

چالش‌هایی که در ابتدا مطرح شد، تمرکز به دو نوع تبلیغ را ضروری می‌شمارد و شما می‌توانید در این شبکه‌ها آن‌ها را مد نظر قرار دهید.

  • نصب اپلیکیشن
  • تشویق برای استفاده از اپلیکیشن

بیایید هر یک از این موارد را جزئی‌تر بررسی کنیم.

کمپین‌های نصب اپلیکیشن

همانطوری که کمپین مشخص می‌کند، هدف این کار هدایت مخاطبان برای نصب بیشتر اپلیکیشن است.

هدف تبلیغات: با استفاده از تبلیغات قصد داریم میزان دانلود اپلیکیشن را با هدایت بازدیدکننده‌ها به صفحه دانلود افزایش دهیم.

نوع کمپین: استفاده از کمپین‌های شبکه جستجو، تبلیغات بنری و ویدیوها

فرمت تبلیغات: تبلیغات نصب اپلیکیشن؛ تبلیغات تصویری نصب اپلیکیشن؛ تبلیغات ویدیوی نصب اپلیکیشن

دیگر موارد کلیدی که باید به خاطر داشته باشید، نشان دادن تبلیغات در دستگاه‌های سازگار و هدف قرار دادن مخاطب‌هایی است که کلیدواژه‌های مرتبط را جستجو می‌کنند. بنابراین فکر کنید و پیدا کنید که کدام کلیدواژه دقیقاً چیزی است که اپلیکیشن شما انجام می‌دهد.

زمان نوشتن متن تبلیغات سعی کنید کوتاه، گیرا و مفید باشد. به عنوان مثال در زیر اپلیکیشن های هتل توانستند دانلودهای زیادی را تجربه کنند.

کمپین‌های مربوط به استفاده کاربران از اپلیکیشن

وقتی که کاربران اپلیکیشن شما را دانلود و نصب کردند؛ چگونه می‌خواهید آن‌ها را به استفاده از اپلیکیشن تشویق کنید؟

هدف تبلیغات: برای تشویق دوباره کاربران جهت استفاده از اپلیکیشن؛ استفاده از لینک‌هایی که اسکرین بخش‌های مفید از اپلیکیشن را نشان می‌دهد.

نوع کمپین: استفاده از کمپین‌های شبکه جستجو و تبلیغات بنری

فرمت تبلیغات: تشویق به استفاده از اپلیکیشن

برای مثال شما یک اپلیکیشنی ساختید که نمایشگاه کتاب را در سال ۱۳۹۷ پوشش می‌داد و کاربران می توانستند بن کتاب خریداری کنند. در سال ۱۳۹۷ این اپلیکیشن در اوج خود بوده ولی با توجه به تمام شدن زمان نمایشگاه این اپلیکیشن رها شده است. شما دوباره در سال ۱۳۹۸ می‌توانید با تبلیغات هدفمند کاربران را به استفاده از اپلیکیشن تشویق کنید. به عنوان مثال می‌توانید لینک‌های مستقیمی را به بخش‌های مختلف اپلیکیشن مثل «خرید بن کتاب” متصل کنید.

حتی می‌توان کاربران هدف را به کمک تبلیغات درون برنامه‌ای هم جذب کرد.

عملکرد کمپین‌های بازاریابی اپلیکیشن خود را ارزیابی کنید

چگونه متوجه می‌شوید که آیا کمپین تبلیغاتی موبایل شما موفق بوده است یا نه؟

گوگل ادوردز- میزان کلیک و میزان تبلیغ‌های موفق را اندازه گیری کنید تا بفهمید که کدام یک از کمپین‌های تبلیغاتی موفق بوده است.

ابزارهای آنالیز نصب کنید- ادوردز با گوگل پلی سازگار می‌شود و میزان نصب را رصد می‌کند. به شما نشان می‌دهد که چه مقدار از کاربران بعد از نصب اپلیکیشن برای اولین بار از آن استفاده می‌کنند یا چه کارهای دیگری انجام می‌دهند

با کمک گوگل آنالیتیکس  (reporting>audience>lifetime value)  بدانید که کاربران تا چند مدت از کسب و کار شما استفاده می‌کنند. این کمک می‌کند در برنامه ریزی‌های آینده؛ بودجه‌ای که برای تبلیغات تخصیص می کنید، به درستی تقسیم شوند.

خلاصه کلام

به طور خلاصه ۴ مورد کلیدی است که شما را در تبلیغات مؤثر کمک می‌کند:

۱- تبلیغات اپلیکیشن موبایل خود را به مخاطبان مرتبط نشان دهید

۲- تبلیغات سودمند ایجاد کنید تا میزان دانلود افزایش یابد

۳- از کمپین‌های تشویقی درون برنامه‌ای استفاده کنید و پر استفاده ترین بخش‌های برنامه را به مخاطب نشان دهید

۴- به طور منظم عملکرد کمپین‌ها را بسنجید

 

 

خدمات ما:

ساخت اپلیکیشن

سفارش اپلیکیشن

مقالات خواندنی:

چرا دیجیتال مارکتینگ برای رشد کسب و کار مهم است؟

اپلیکیشن کسب و کار و فناوری جدید برای کسب درآمد ۲ برابری و ۵ سوال کلیدی

سفارش اپلیکیشن | جدیدترین فناوری ها، تحویل در کمترین زمان با کیفیت

اپلیکیشن شبیه آلونک و شابش؛ مزایا و بررسی ویژگی ها

اپلیکیشن شبیه اسنپ فود ؛ علت موفقیت، سازوکار و راهکارهای جدید

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

2 Comments

  1. با تشکر فراوان از مطالب مفید شما

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *