طراحی اپلیکیشن | ۷ دلیلی که کسب و کار ها به اپلیکیشن موبایل نیاز دارند

۷ دلیلی که کسب و کار ها به اپلیکیشن موبایل نیاز دارند

طراحی اپلیکیشن برای کسب وکارها

طراحی اپلیکیشن برای کسب وکارها

ویژگی کلیدی محیط های دیجیتالی امروز، چند کاناله بودن آن است. حضور موثر در آن کانال ها بستر مناسب برای ارتباط با مشتری های بالقوه را فراهم می کند و این یکی از چالش های مهم کسب و کار هاست.

در کسب و کار، اپلیکیشن موبایل یکی از ابزارهای قدرتمند ارتباط گیری با مخاطب هدف است. تقریبا هر فرد بالغی امروزه یک تلفن هوشمند دارد و این روند رو به رشد است. این خودش یک دلیل قاطعی است که علت استفاده از فناوری موبایل را توضیح می دهد.

آیا باز هم قانع نشدید که چرا اپلیکیشن موبایل داشته باشید!؟ ما در این مقاله چندین مزیت ساختن اپلیکیشن موبایل برای کسب و کار را توضیح می دهیم.

۱- رشد میزان فروش

این کانالی است که به کمک آن می توانید میزان سود کسب و کارتان را بیشتر کنید. میزان رشد با توجه به تعداد مخاطبان می تواند خیلی قابل توجه باشد.

با معرفی، تخفیف، امتیاز و ارسال نوتیفیکیشن ها می توان مشتریان بالقوه را به خرید از اپلیکیشن تان ترغیب کرد. با کسانی که اپلیکیشن شما را نصب کرده اند به طور مستقیم می توانید ارتباط برقرار کنید. برای مثال یک شرکت به کمک فناوری جیو لوکیشن به راحتی می تواند به مخاطب های هدف، آفرهای خاصی را ارایه دهد.

طراحی اپلیکیشن برای کسب وکارها

طراحی اپلیکیشن برای کسب وکارها

یکی دیگر از مزایای اپلیکیشن امکان پرداخت های موبایلی است که این فناوری روز به روز رشد می کند. مردم دیگر دوست ندارند برای خرید وقت خود را طلف کنند. خیلی ساده در خانه می مانند و کالا های همیشگی را از خانه سفارش می دهند.

۲- مخاطب سازی

با مشتری هایتان در هر جای دنیا که باشند می توانید در ارتباط باشید. اشخاص مجبور نیستند نام دامنه سایت شما را به خاطر بسپارند یا برای ورود به سایت از موتورهای جستجو کمک بگیرند. چون اپلیکیشن موبایل شما را نصب کرده اند به سادگی از آن استفاده می کنند. در برخی موارد حتی نیاز به اتصال اینترنت هم وجود ندارد.

طراحی اپلیکیشن موبایل

طراحی اپلیکیشن موبایل

هر فرد جدیدی که اپلیکیشن موبایل شما را نصب می کند به فضای اطلاعاتی شما وارد می شود. با این حال ارزش دارد که با روش های متعدد مثل امتیاز و تخفیف میزان نصب اپلیکیشن را زیاد کرد.

ترکیب ( وب سایت + اپلیکیشن موبایل) سودی به میزان ۲ برابر را برای کسب و کارتان به ارمغان می آورد. وقتی با کمک موتورهای جستجو بازدیدکننده ها وارد وب سایت کسب و کار می شوند و به کمک وب سایت بازدیدکننده ها اپلیکیشن را نصب می کنند؛ کسب و کارها می توانند کارهای هدفمندی را با حضور کاربران انجام دهد.

۳- کانال های بازاریابی و ارتباط

اپلیکیشن های موبایل با انتشار چند کمپین به راحتی می توانند توجه کاربران را نسبت به برند جلب کنند. با این کار شما میزان مشتری های بالقوه را زیاد می کنید و اعتماد عمومی را نسبت به برند بیشتر می شود.

طراحی اپلیکیشن موبایل

طراحی اپلیکیشن موبایل

حقیقت چنین است: به هر حال راه اندازی اپلیکیشن موبایل یک اقدام تبلیغاتی است. امکان استفاده از سایر ابزارهای بازاریابی را فراهم می کند. برای مثال می توانید اخبار و رویدادهای مهم را منتشر کنید.

یکی از مزیت های مهم آن است که می توانید از کاربران بازخورد بگیرید. برای نمونه می توان نظرسنجی ها، رای گیری ها و امکان ارسال خطاها را برای کاربران فعال کرد.

۴- بهینه سازی فرایند کسب و کار

می توانید اپلیکیشن را برای تعامل کارکنان داخلی طراحی کنید. حتی می توان برای رصد و مدیریت هر فرایند از اپلیکیشن استفاده کرد. ارسال و دریافت داده ها، همچنین جمع آوری هرگونه اطلاعاتی را می توان با طراحی اپلیکیشن موبایل انجام داد. برای مثال اپلیکیشن های موبایل در سازماندهی و اتوماتیک سازی تسک های کسب وکارها خیلی اهمیت دارد.

۵- افزایش میزان وفاداری مشتریان

فراهم آوردن امکان رزرو، سفارش غذا یا پرداخت هزینه آن ها با اپلیکیشن تلفن های هوشمند باعث می شود کسب و کار یک ابزار قدرتمند برای افزایش وفاداری مشتری ها در اختیار داشته باشد. ارایه برنامه های افزایش وفاداری مثل، تخفیف، کوپن ها و امتیازها در اپلیکیشن موبایل.

با شخصی سازی ابزارها می توانید مزایای بیشتر با ارسال نوتیفیکیشن های معرفی و تخفیف بدست بیاورید. می توانید به کاربرانی که اپلیکیشن را نصب کرده اند آفرهای ویژه و امتیازهای خاصی ارایه دهید.

طراحی اپلیکیشن موبایل

طراحی اپلیکیشن موبایل

اگر مردم بخواهند اطلاعات بیشتری را درباره کسب وکار و محصولات شما کسب کنند؛ فورا می توانند به اپلیکیشن مراجعه کرده و اطلاعات را بدست آورند. تعامل فوری همیشه میزان وفاداری را افزایش می دهند. به همین ترتیب وفاداری بیشتر هم میزان فروش را افزایش می دهد.

 

۶- یک منبع ارزشمند برای آنالیز/ آمار

به کمک اپلیکیشن موبایل می توان اطلاعات بسیار مهمی را برای تحلیل و بررسی بدست آورد. برای مثال می توان متوجه شد که کدام یک از کالاها به میزان بیشتری به فروش می رسد. به همین ترتیب می توان متوجه شد که کاربران چقدر از زمانشان را در اپلیکیشن صرف می کنند یا کدام بخش کمتر مورد توجه قرار می گیرد و چه بخشی محبوبیت بیشتری دارد.

وقتی بدانید که کاربران چگونه از اپلیکیشن شما استفاده می کنند؛ خواهید دانست که چگونه اپلیکیشن را تغییر دهید تا کاربران تجربه کاربری بهتری از اپلیکیشن داشته باشند. شناخت مشتری در هر کسب و کار کلید موفقیت است.

از موقعیت جغرافیایی کاربران گرفته تا علاقه ها و داده های آماری بصری را می توان از اپلیکیشن بدست آورد و از مزایای آن استفاده کرد

۷- مزایای رقابتی

کمتر شرکتی پیدا می شود که از پتانسیل های وب سایت خود استفاده بهینه کند. از این رو اپلیکیشن خود را رها می کنند. حتی بعضی از آن ها اپلیکیشن هم ندارند. به این دلیل که آن اپلیکیشن را غیر ضروری تلقی می کنند از طراحی آن صرف نظر می کنند. رقابت در این عرصه ضعیف است و از این اتفاق می توان به عنوان یک مزیت بهره جست.

اگر برنامه ریختید که در بحث طراحی اپلیکیشن موبایل جز اولین ها باشید و از آن به عنوان ابزار بازاریابی و فروش استفاده کنید قطعا موفق می شوید و پیشرفت های آینده را نیز تضمین می کنید. در دنیای رقابتی امروز خیلی مهم است که برند خود را آموزش دهید و تا می توانید آن را به مردم معرفی کنید.

شرکت ها برای طراحی اپلیکیشن موبایل چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهند؟

این ابزار برای همه مفید نخواهد بود. ولی دلایلی وجود دارد که بازار موبایل را امیدوار کننده می کند. شرکت هایی که در این زمینه کار می کنند باید به فکر طراحی و توسعه اپلیکیشن باشند:

  • توریسم/ گردشگری- جستجو برای هتل ها و اقامتگاه ها؛ نقشه های جذاب و رزرو بلیط
  • دارو- مشاوره، رزرو آنلاین قرار ملاقات پزشکی، درخواست دکتر
  • کسب و کار ماشین- اجاره، تعمیر و نگهداری
  • رستوران- کافه ها و غذاخوری ها- معرفی؛ منوها و سفارش و رزرو
  • امکانات سرگرمی و تفریحی- کلوب های مختلف
  • صنعت زیبایی- قرار ملاقات گذاشتن با متخصص ها، لیست قیمت های جذاب، اطلاعات بیشتر درباره خدمات
  • خدمات تحویل و ارسال پستی- کاتالوگ محصولات، قیمت ها و سفارش
  • تناسب اندام و زیبایی- برنامه، ثبت نام آنلاین و تبادل نظرات
  • تقریبا هر شرکتی که در زمینه خدمات فعالیت می کند

اگر صاحب شرکتی هستید که در این زمینه ها کار می کند. به سادگی می توانید با داشتن اپلیکیشن موبایل از تمام مزایای مذکور بهرمند شوید.

بیایید نتیجه گیری کنیم

طراحی اپلیکیشن موبایل برای هر کسب و کاری مزیت دارد. اگر هنوز به این حرف معتقد نیستی، استدلال های این مقاله می تواند کمک تان کند تا بهترین تصمیم را بگیرید.

نکته اصلی آن است که هر محصول یا ابزار باید مشکل خاصی از شرکت را حل کند و به رشد و توسعه کسب و کار کمک کند.  بدین ترتیب باید برنامه ریزی کنید و چندین کارکرد ضروری را لیست کنید و در اپلیکیشن آینده فراهم کنید.

هر کسب و کاری برای پیشرفت تلاش می کند. باید با فناوری های جدید رارتباط گرفت آن ها را شناخت و در برخی شرایط آن ها را بهتر و کارآمد ساخت. طراحی اپلیکیشن موبایل در این را شما را یاری می کند.

 

مقالات جدید:

طراحی اپلیکیشن رستوران | چگونه یک اپلیکیشن عالی برای رستوران خود طراحی کنیم؟

مزایای ساخت اپلیکیشن سفارشی اندرویدی Android

۱۱ ویژگی اپلیکیشنی؛ ترندها و نوآوری ها در تولید اپلیکیشن موبایل

ساخت اپلیکیشن برای بچه ها؛ روش کسب درآمد با اپلیکیشن و معیارهای اپلیکیشن خوب

ساخت اپلیکیشن تجاری ؛ مزایا و مقایسه آن با روش های سنتی خرید و فروش

اپلیکیشن ساز ؛ مزایا و معایب ساخت اپلیکینش بدون نیاز به کدنویسی

۵ مزیت بی نظیر طراحی اپلیکیشن هتل

 

 

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *