اپلیکیشن ساز ؛ مزایا و معایب ساخت اپلیکینش بدون نیاز به کدنویسی

اپلیکیشن ساز ؛ مزایا و معایب ساخت اپلیکینش بدون نیاز به کدنویسی

 

اپلیکیشن ساز چیست؟

اپلیکیشن ساز چیست؟

ساختن وبسایت بدون کد نویسی چیز جدیدی نیست؛ میلیون ها نفر به کمک وب سایت سازهای رایگان مثل وردپرس و اسکوار اسپیس می توانند بدون نوشتن حتی یک خط کد، وب سایت خودشان را راه اندازی کنند.

اما اپلیکیشن ساز ها در این فضا جدید هستند. امروزه هر شخصی بدون کد نویسی می تواند اپلیکیشن بسازد. کارآفرینان و صاحبان کسب و کار با این اپلیکیشن ساز های رایگان در زمان کمتر و با هزینه ناچیز می توانند اپلیکیشن بسازند.

البته این نوع اپلیکیشن های موبایل برخی معایب هم دارند. ادامه مقاله را بخوانید تا از مزایا و معایب اپلیکیشن ساز ها باخبر شوید.

 

مزایای اپلیکیشن ساز

مزایای اپلیکیشن ساز

مزایای استفاده از اپلیکیشن ساز های بدون نیاز به کدنویسی

 

۱- در ساخت اپلیکیشن پول های خود را برای خود نگه دارید

اپلیکیشن ساز بدون نیاز به کد نویسی یکی از ارزان ترین و روش های رایگان ساخت اپلیکیشن است. راه حل دوم استخدام یک توسعه دهنده اپلیکیشن است که معمولا برای هر ساعت کار از ۸۰ دلار شروع می شود. البته در ایران هزینه این کار کمی پایین تر است. که در روش اول یعنی استفاده از اپلیکیشن ساز های رایگان هزاران دلارتان را برای خود نگه می دارید. حتی برای بروزرسانی اپلیکیشن خود نیاز به صرفه هزینه نخواهید داشت.

شرکت های اپ ساز خودشان از اپلیکیشن شما مراقبت می کنند و از پرداختن مبلغ بیشتر برای هاستینگ، بروزرسانی و آنالیتیکس بی نیاز خواهید بود.

۲- اپلیکیشن خود را سریع تر راه اندازی کنید

با یک  اپلیکیشن ساز هرگز از صفر شروع نمی کنید. بسیاری از قالب ها و ماژول های از پیش ساخته در میدان رقابت به شما سرعت می بخشد. همچنین در طراحی، انتخاب قابلیت ها و تولید محتوای اپلیکیشن به شما الهام می بخشد. اپ ساز بدون نیاز به کد نویسی، برخی از فرایندهای خسته کننده مثل وارد کردن داده ها را آسان کرده است. طوری که شما خیلی سریع و راحت می توانید اپلیکیشن را آماده استفاده کنید.

۳- بدون رویدادهای ناگوار

یکی از شکایت هایی که ما از همکاری مشتری هایمان با فریلنسرها و شرکت های کوچک شنیدیم این بود: « ما برای ساخت اپلیکیشن x توافق کرده بودیم؛ اما چیزی که آن ها ارایه دادند y بود.» و حتی بدتر « هزینه طراحی اپلیکیشن را پرداخت کردم و آن ها غیب زدند.»

متاسفانه اکوسیستم طراحی اپلیکیشن همیشه برایمان شفاف نیست. اما با اپلیکیشن ساز بدون نیاز به کدنویسی شما می توانید شرایط را بسنجید با قالب ها و ماژول ها بازی کنید. به سایر اپلیکیشن های موجود در اپ استور نگاه کنید و قبل از پرداخت پول تشخیص دهید که آیا پلتفرم انتخاب شده برای شما مناسب است یا نه! با اپلیکیشن ساز رایگان شما در خرج پول هایتان صرفه جویی کرده و آرامشتان را حفظ می کنید.

۴- اپلیکیشن خود را برای ios اندورید و وب سایت بفرستید

اپلیکیشن خود را یکبار بسازید ( یکبار پرداخت کنید) و آن را در ios، اندروید  و با توجه به اپ سازی که انتخاب کردید آن را در سایر پلتفرم ها هم داشته باشید.

یک اخطار در اینجا:  بسیاری از اپلیکیشن سازها فقط اپلیکیشن موبایل می سازند. اگر بخواهید که بک اند های خود را به یک اپلیکیشن وب نیز منتقل کنید باید اپ ساز مدنظر شما این امکان را داشته باشد. برخی از اپ ساز ها گزینه وب ندارند. اما برخی از اپ سازها امکان ساخت اپلیکیشن چند پلتفرمی را دارند اما مواظب باشید که از کدنویسی حرفه ای استفاده کنند. برخی ها با اینکه در چند پلتفرم اپلیکیشن را راه اندازی می کنند ولی اپلیکیشن کیفیت خوبی ندارد.

۵- اپلیکیشن خود را فقط با چند کلیک بسازید

ویراستار اپلیکیشن ساز به شما قدرت آن را می دهد که با کارهای ساده و بدون نیاز به کدنویسی اپلیکیشن خود را بسازید. روش ساخت اپلیکیشن غیر فنی است و اگر مشکلی هم در فرایند ساخت اپلیکیشن به وجود آمد می توانید با چت کردن و ایمیل زدن از پشتیبان راهنمایی بخواهید.  

۶- اپلیکیشن خود را بروزرسانی کنید

آیا می خواهید یک دکمه فراخوان بگذارید یا می خواهید محتوای خود را تغییر دهید؟ با اپ ساز (بدون نیاز به کدنویسی) این کار خیلی ساده است. بیشتر اپلیکیشن سازها اجازه می دهند که وارد داشبورد خود شوید و اپلیکیشن خود را بروز کرده و آن را ذخیره کنید. سپس می توانید تغییرات جدید را اعمال کنید.

این به شما کمک می کند بر محتوای خود کنترل بیشتری داشته باشید و شما مجبور نخواهید بود منتظر یک توسعه دهنده باشید تا مشکلتان را حل کند.

معایب بلقوه استفاده از اپلیکیشن سازها

مالکیت مشترک

در کار با برخی از پلتفرم ها که شما سیستمش را خیلی دوست دارید؛ اگر از کار بیافتد شما راهی ندارید که آن را منتقل کنید. بنابراین اگر بخواهید که یک توسعه دهنده را برای کار با آن استخدام کنید؛ نمی توانید با آن کار کنید. باید از نو اپلیکیشن طراحی شود. ( به عبارتی دیگر همه کاربرانی را که در اپلیکیشن داشتید از دست می دهید.) از این رو قبل از انتخاب اپلیکیشن سازها شرایط و مقررات آن ها را بخوانید.

دسترسی محدود به توسعه دهنده ها

اگر در تیم خود توسعه دهنده داشته باشید؛ ممکن است برای ورود به کدها درخواست کنند. بیشتر اپلیکیشن ساز ها این ورود ها را بلوکه می کنند. یا به شدت محدود می کنند. اگر در تیم خود توسعه دهنده اپلیکیشن دارید، در انتخاب نوع پلتفرم با آن ها مشورت کنید تا بهترین را انتخاب کنید.

برخی محدودیت ها

در اپ سازها باید با چیزی که ساخته شده کار کنید.  از این رو گاهی اوقات دسترسی به برخی امکانات و ویژگی ها، برخلاف میل شما خواهد بود. اگر بخواهید برای دیتابیس خود تغییراتی انجام دهید؛ برای مثال می توانید توسعه دهنده را به کار بگیرید. در برخی از پلتفرم ها نیز می توان با پرداخت هزینه امکانات سفارشی دیگری ایجاد کرد.

خلاصه کلام

اپلیکیشن ساز های بدون نیاز به کدنویسی برای همه کاربرد ندارد… ولی هنوز هم برای بسیاری از مردم گزینه بسیارعالی است. به علت صرف جویی در هزینه و وقت اپلیکیشن ساز نسبت به شرکت های اپلیکیشن ساز عالی هستند و مزایای آن ها بر معایب بلقوه سنگینی می کند.

 

 

مقالات جدید:

ساخت اپلیکیشن موبایل برای کسب و کار و ۶ دلیل آن

۱۰ نکته موثر برای طراحی اپلیکیشن کاربرپسند

۵ اشتباه رایج در در ساخت اپلیکیشن موبایل

سئو اپلیکیشن موبایل ؛ چگونه اپلیکیشن خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنیم؟

مقالات خواندنی:

طراحی اپلیکیشن ، چگونه برای پروژه خود بهترین توسعه دهنده اپلیکیشن را پیدا کنیم؟

۵ مزیت اصلی طراحی اپلیکیشن رستوران

کسب درآمد با اپلیکیشن موبایل چگونه است؟ چگونه با اپلیکیشن خود درآمد کسب کنیم؟

طراحی اپلیکیشن سفارشی ؛ ۴ فاکتور استراتژیک که باید در نظر گرفت

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *