۵ اشتباه رایج در در ساخت اپلیکیشن موبایل

ساخت اپلیکیشن موبایل

ساخت اپلیکیشن موبایل

۵ اشتباه رایج در در ساخت اپلیکیشن موبایل

مرتکب اشتباه شدن از زندگی انسان ها جدانشدنی است؛ این امر در ساخت اپلیکیشن موبایل هم اتفاق می افتد. در این مقاله به لیستی از اشتباهات رایج اشاره می کنیم که طراحان و برنامه نویسان در هنگام ساخت اپلیکیشن موبایل و توسعه آن دچار می شوند. به اشتباهات رایج زیر نگاه بیاندازید تا در هنگام طراحی اپلیکیشن موبایل در نظر بگیرید.

ساخت اپلیکیشن موبایل

ساخت اپلیکیشن موبایل

البته «اشتباه کردن حق هر آدم بی تجربه ای است.» بنابراین هدف این مقاله رشد بینش و شناخت شما عزیزان است.

۱- زیاده روی در افزودن ویژگی های نالازم

درنظرگرفتن ویژگی هایی که برای اپلیکیشن شما هیچ فایده ای ندارد. به جای اینکه اپلیکیشن های خود را با ویژگی های به دردنخور پر کنید، سعی کنید ویژگی هایی را به اپلیکیشن اضافه کنید، که با هدف اپلیکیشن شما هم سو است. برای مثال اگر اپلیکیشن شما درباره فیلتر کردن عکس هاست، افزودن ویژگی گوگل مپس (Google maps) چندان جالب نیست.

همچنین سعی کنید همه ویژگی ها را در مرحله اول ساخت اپلیکیشن موبایل اضافه نکنید. سعی کنید با ساده کردن محیط کاربری و عملکرد اپلیکیشن رضایت کاربران را بدست بیاورید. بدین ترتیب در بروزرسانی های بعدی می توانید ویژگی هایی را به اپلیکیشن اضافه کنید و کاربران با دیدن امکانات جدید از بروزرسانی های شما خوشحال می شوند.

۲- انتشار اپلیکیشن در پلتفرم های مختلف

سعی کنید اشتباهات را در همه ی پلتفرم ها مرتکب نشوید. یک شرکت طراحی اپلیکیشن موبایل ابتدا در یک پلتفرم کار می کند. برای مدتی در یک پلتفرم کارایی اپلیکیشن را آزمایش می کند و با بازخوردهای کاربران سعی می کند اشتباهات و خطاهای اپلیکیشن را برطرف می کند. اگر اپلیکیشن مطابق میل آن ها رشد کرده باشد و به اهداف خود رسیده باشند تصمیم می گیرند اپلیکیشن را در دیگر پلتفرم ها هم توسعه دهند. این نگرش باعث می شود در هزینه های سنگین طراحی برای سایر پلتفرم های کاسته شود. مطلب گفته شده یکی از اشتباهات رایج است که باید از آن پرهیز کرد.

در نظر گرفتن اهداف دست یافتنی خیلی بهتر از سردرگم ماندن در هدف های نامشخص است. وقتی می خواهید اپلیکیشن را برای یک سیستم عامل طراحی کنید تصمیمات سنجیده بگیرید.

آیا سیستم عامل مورد نظر به اندازه مطلوب کاربرانی را برای اپلیکشن شما جذب می کند؟ در بازار اپلیکیشن یک تحقیقات بازاری انجام دهید. این یک کار ساده است و بعد می توانید به کار خود ادامه دهید.

۳- آزمایش بتای اپلیکیشن

این یک اشتباه جدی است، خصوصا بخواهید از کاربران بیرونی بازخورد دریافت کنید. چشم اندازهای باارزش بیرونی که از طریق کاربران بیرونی ارایه می شود در پیدا کردن مشکلات اپلیکیشن شما کمک کننده است.

علی رغم پیدا شدن باگ های اپلیکیشن شما، می تواند ایده های جالبی ارایه کند تا اپلیکیشن خود را کاربرپسند و موثر کنید. یک شرکت خوب طراحی اپلیکیشن شما را در تمام مراحل طراحی و آزمایش راهنمایی می کند.

۴- استخدام نکردن متخصص

اپلیکیشن شما صرفا یک سرگرمی نیست. چیزی است که کل کسب و کارتان به آن وابسته است. با طراحی توسط خودتان یا سپردن آن به فریلنسرها نباید ریسک کرد. اپلیکیشن شما به یک تیم قوی از برنامه نویس ها و طراح ها نیاز دارد. ممکن است در ابتدا هزینه زیادی داشته باشد ولی سپردن طراحی اپلیکیشن به یک شرکت قوی یک سرمایه گذاری بسیارعالی است.

آن ها دانش و مهارت لازم برای طراحی یک اپلیکیشن عالی را دارند. بعد از طراحی و توسعه چند اپلیکیشن؛ آن ها یاد می گیرند که چه کاری در طراحی اپلیکیشن متناسب با نیازهای اپلیکیشن مورد نظر شماست. کارتان را به متخصص ها بسپارید تا از بهترین خدمات در این زمینه استفاده کنید.

ساخت اپلیکیشن موبایل

شرکت طراحی اپلیکیشن موبایل ما بیش از ۶۰۰ اپلیکشن طراحی کرده است که بیشتر آن ها در بازارهای اپلیکیشن موجود هستند.

۵- ساخت UIs های پیچیده

اپلیکیشن باید کاربری آسانی داشته باشد. قابل درک و ساده باشد. ویژگی ها و امکانات اپلیکیشن باید برای کابران روشن و قابل درک باشد. اگر UIs های پیچیده بسازید کاربران خسته و کلافه می شوند و اپلیکیشن شما را رها می کنند و این چیزی است که شما دوست ندارید اتفاق بیافتد. از ساختن UIs های پیچیده پرهیز کنید.

اگر کاربران نتوانند تسک های ساده ای انجام دهند و یا در بین امکانات زیاد سردرگم شوند. اصلا اهمیت ندارد اپلیکیشن شما چقدر خوب است؛ متاسفانه با این شرایط زیاد نمی فروشد. بنابراین ما شاهد آن هستیم که افراد کمتر نسبت به بهینه سازی اپلیکیشن های خود می پردازند و این یک اشتباه رایج است.

ساخت اپلیکیشن موبایل

ساخت اپلیکیشن موبایل

مقالات جدید:

۵ مزیت اصلی طراحی اپلیکیشن رستوران

کسب درآمد با اپلیکیشن موبایل چگونه است؟ چگونه با اپلیکیشن خود درآمد کسب کنیم؟

طراحی اپلیکیشن سفارشی ؛ ۴ فاکتور استراتژیک که باید در نظر گرفت

مقالات خواندنی:

طراحی اپلیکیشن ، چگونه برای پروژه خود بهترین توسعه دهنده اپلیکیشن را پیدا کنیم؟

درباره حق مالکیت اپلیکیشن موبایل بیشتر بدانید…

۶ روش ارزیابی تجربه کاربری مشتریان اپلیکیشن

نکاتی در مورد طراحی صفحه ثبت نام اپلیکیشن موبایل

 

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *