طراحی اپلیکیشن رستوران | چگونه یک اپلیکیشن عالی برای رستوران خود طراحی کنیم؟

طراحی اپلیکیشن رستوران

طراحی اپلیکیشن رستوران

چگونه یک اپلیکیشن عالی برای رستوران خود طراحی کنیم؟

یکی از حوزه های تخصص ما طراحی اپلیکیشن رستوران است. ما چه اپلیکیشنی را برای کسب و کار رستورانی شما در نظر داریم؟ بیایید اپلیکیشن ها را فقط برای استفاده داخلی رستوران در نظر نگیریم. بیایید تصور کنیم با اپلیکیشنی که داریم، مشتری ها به آسانی و به صورت آنلاین با رستوران ارتباط داشته باشند. چنین اپلیکیشنی برند می شود و صفحه اول آن بیشتر شبیه به سایت شماست.

طراحی اپلیکیشن رستوران

طراحی اپلیکیشن رستوران

عملکرد یک اپلیکیشن رستوران عالی و پلتفرم ها

قبل از پرداختن به عملکرد یک اپلیکیشن رستوران عالی، باید پلتفرم موبایل را انتخاب کنیم. بیشتر اپلیکیشن های تکنیکال و پیچیده به صورت نیتیو برنامه نویسی می شوند و معمولا دو تا پلتفرم اندروید و ios پلتفرم هایی هستند که باید پوشش داده شوند. هیبرید و اپلیکیشن های وب با این که تمام پلتفرم ها را پوشش می دهند؛ ممکن است در برخی ویژگی های ضروری محدودیت نشان دهند. به عملکرد دقیق اپلیکیشن فکر کنید. سپس شرکت طراحی اپلیکیشن با توجه به تکنیک و امکانات مطلوب شما مشاوره می دهد و آلترناتیوها را مشخص می کنند.

طراحی اپلیکیشن شبیه اسنپ فود

طراحی اپلیکیشن شبیه اسنپ فود

اپلیکیشن شبیه اسنپ فود یا اپلیکیشن های رستوران یاب

برخی اپلیکیشن هایی با عنوان «رستوران یاب» وجود دارد که با توجه به موقعیت جغرافیایی، رستوران های نزدیک را به کاربران می یابد و منوی غذا ها و سایر خدمات و اطلاعات دسترسی را به کاربران نشان می دهد. حضور در چنین دیتابیس هایی یعنی امکان پیدا شدن توسط کاربرانی که به دنبال جایی خوبی برای غذا خوردن می گردند. این کار یکی از روش های جذب مشتری است. با این وجود اپلیکیشن برند شما فقط برای مشتریان وفادار است.

 

اپلکیشن های مخصوص رستوران

بیشتر رستوران ها برای مشتریانش اپلیکیشن مخصوص طراحی کرده اند. که عمل رزرو میزها، سفارش غذا و … را راحت کرده است. کارایی اصلی چنین اپلیکیشنی باید دسترسی آسان آن باشد. فقط اطمینان حاصل کنید که کاربران شما برای پیدا کردن جایی در صفحات متعدد کلافه نشوند. این یک قانون لازم الاجراست.

 

کارایی های بیس یا اصلی برای یکی اپلیکیشن رستوران عالی چیست؟

آن کارایی های بیس یا اصلی برای یکی اپلیکیشن رستوران عالی چیست؟ آمار نشان داده است که منو، ویژگی های (رزرو و سفارش) موقعیت رستوران و برخی ویژگی ها از مهم ترین و پربازدیدترین آپشن ها برای کاربران اپلیکیشن است. و چیزی دیگری هم که مهم است به روز نگه داشتن این آپشن هاست. نگهداری و بروزرسانی دائمی رضایت مشتریان را به همراه دارد.

۱- طراحی مناسب منو

طراحی مناسب منو خیلی ضروری است. در کنار دسته بندی غذاها و فیلترهای مختلف پیشنهاد دادن نوشیدنی (برای مثال انواع مختلف نوشیدنی) برای سرو در وعده های مختلف، کار عالی است. این کار در وقت مشتری و وقت شما صرفه جویی می کند و توانایی شما را نیز نشان می دهد. محتوای آن را همیشه با غذاها، نوشیدنی ها، تصاویر و قیمت ها بروز کنید.

 

۲- آفرها و امتیازها

آفرها و امتیازها در بازاریابی از فاکتورهایی کلیدی برای افزایش وفاداری مشتری است. کوپن ها و سایر امتیازات دلایل خیلی خوبی هستند که مشتری ها دوباره به رستوران شما بیایند و از غذاهای شما سفارش دهند. حتی می توانید برای آن ها چند مورد امتیاز خوشمزه بدهید تا شما در شبکه های اجتماعی (توییتر، فیس بوک، گوگل پلاس)  فالوو یا لایک کنند. چه کسی از دریافت امتیاز از رستوران مورد علاقه خود ناراضی باشد!؟

 

۳- سفارش آنلاین

سفارش آنلاین یکی دیگر از ویژگی های خوب (ابزار ارتباط آسان و آنلاین) اپلیکیشن رستوران است. کاربران وقتی سفارش ثبت می کنند فورا روی سیستم شما قرار می گیرد. چنین آپشنی باعث می شود در وقت مشتری و رستوران صرفه جویی شود و هیچ خطایی هم صورت نگیرد. مشتری بدون این که از خانه خارج شوند، سفارش خود را ثبت می کنند و غذای خود گرم و آماده تحویل می گیرند.

 

۴- موقعیت / لوکیشن

برای رستوران های شبکه ای موقعیت/ لوکیشن آپشن خیلی خوبی است. مشتری ها می توانند نزدیک ترین رستوران ها را پیدا کنند، منوی آن ها را بررسی کنند و یا برای زمان خاصی رزرو کنند.

 

 

۵- اخبار و رویدادها در اپلیکیشن رستوران

اخبار و رویدادها درست است که یک آپشن ضروری نیست ولی مکمل خوبی برای اپلیکیشن می شود. بهترین روش برای به راه انداختن این ویژگی استفاده از نوتیفیکیشن هاست. مشتری ها اختیار دارند که این ها را دریافت کنند یا نه! پوشش رویدادهای مختلف رستوران ( مثل اجرای لایو موسیقی) آفر های ویژه هفته و بروزرسانی منوی غذا و همه این ها را می توان برای مشتری های خوراک شناس خود فرستاد.

 

 

۶- سیستم نظردهی کاربران

همچنین می توانیم امکان ثبت نظر و کامنت را برای کاربران فراهم کنیم. ایده های زیادی هست که می توان اجرا کرد. اما یک ویژگی خیلی ضروری است آن هم جستجو و مدیریت آسان در اپلیکیشن است.

 

 

 

خلاصه کلام

یک اپلیکیشن رایگان موبایل، رستوران شما را برای مشتری های مهیج و کسانی که تا به حال با رستوران شما آشنا نشده اند و از خدمات شما استفاده نکرده اند جذاب می کند.  اپلیکیشن می تواند نماینده و ابزار خوبی برای تبلیغات رستوران شما باشد.

توسعه اپلیکیشن به یک روش مدونی نیاز دارد تا بتواند با رقیبان در حوزه اپلیکیشن موبایل رقابت کند و از آن ها جلو بزند.  همه خدمات شما در اپلیکیشن وجود دارد و اپلیکیشن آن ها را پوشش می دهد، فقط کافیست محتوا را تازه کنید و مشتری ها را راضی نگه دارید.

طراحی اپلیکیشن موبایل

طراحی اپلیکیشن موبایل

مقالات جدید:

مزایای ساخت اپلیکیشن سفارشی اندرویدی Android

۱۱ ویژگی اپلیکیشنی؛ ترندها و نوآوری ها در تولید اپلیکیشن موبایل

ساخت اپلیکیشن برای بچه ها؛ روش کسب درآمد با اپلیکیشن و معیارهای اپلیکیشن خوب

ساخت اپلیکیشن تجاری ؛ مزایا و مقایسه آن با روش های سنتی خرید و فروش

اپلیکیشن ساز ؛ مزایا و معایب ساخت اپلیکینش بدون نیاز به کدنویسی

مقالات خواندنی:

ساخت اپلیکیشن موبایل برای کسب و کار و ۶ دلیل آن

۱۰ نکته موثر برای طراحی اپلیکیشن کاربرپسند

۵ اشتباه رایج در در ساخت اپلیکیشن موبایل

سئو اپلیکیشن موبایل ؛ چگونه اپلیکیشن خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنیم؟

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

3 دیدگاه

  1. خدادوست says:

    سلام، مطلب مفیدی بود.

  2. از امکانات اپ ساز رستوران می توان برای موارد فست فود هم استفاده کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *