ساخت اپلیکیشن برای بچه ها؛ روش کسب درآمد با اپلیکیشن و معیارهای اپلیکیشن خوب

ساخت اپلیکیشن برای بچه ها

ساخت اپلیکیشن برای بچه ها

در این مقاله به سه فاکتور مهم در رابطه به ساخت اپلیکیشن برای بچه ها مطالب مهم و موثر را خواهیم گفت. اگر شما یک طراح اپلیکیشن کودک هستید و یا تصمیم دارید برای بچه ها اپلیکیشن طراحی کنید، این مطلب را همین امروز بخوانید.

انیمیشن و صداها

انمیشن ها خیلی زیبا و عالی هستند، اما این نکته را بدانید که وقتی از آن ها استفاده کردید باید در همه جای اپلیکیشن استفاده کنید. چون معمولا عناصر استاتیک در بک گراند های انیمیشنی قابل رویت نیستند.

وقتی عناصر موجود در اینترفیس به رفتار کاربران بازخورد بدهد. این حالت با ترکیب صدا خیلی جذاب تر هم به نظر می رسد. برای مثال:

  • صدای افتادن سکه ها زمان صعود به مرحله بعدی بازی  
  • وقتی کاربر به سوال پاسخ درستی بدهد، کارکاتری به موسیقی در حال پخش برقصد
  • راهنمایی هایی که به درک برنامه کمک می کند
ساخت اپلیکیشن برای بچه ها

ساخت اپلیکیشن برای بچه ها

صداهای تشویق دسته جمعی و بانگ خوشحال کننده می توانند کودکان را به ادامه ی بازی تشویق کند. بچه ها همیشه به موسیقی پاسخ مثبتی می دهند، بنابراین اگر چنین فرصتی است حتما آن را در اپلیکیشن استفاده کنید.

آزمایش

تست و آزمایش اپلیکیشن موبایل یکی از عناصر اصلی چرخه تولید اپلیکیشن است. این خیلی مهم است چرا که مهارت های حرکتی کودکان به اندازه بزرگسالان خوب نیست و کودکان نمی توانند به خوبی با اپلیکیشن کار کنند.

آزمایش کارایی هم همانطور که برای  تولیدکننده اپلیکیشن مهم است، برای طراحان نیز اهمیت ویژه ای دارد. آن ها می توانند با برخی از رفتار غیر منتظرانه ای که کودکان با اینترفیس انجام می دهند؛ آشنا شوند.

اگر بتوانید اپلیکیشن را با یک مخاطب هدف واقعی آزمایش کنید، خیلی بهتر است. می توانید از بچه های خود؛ بچه های دوستان خود کمک بگیرید. همچنین از مربی های پیش دبستانی و سایر متخصص ها نیز می توانید مشاوره بگیرید.

آزمایش اپلیکیشن باید در تمام مراحل توسعه آن صورت بگیرید. گذشته از همه این ها، چیزی که برای شما قابل درک باشد، ممکن است برای دیگران گنگ باشد. و نحوه استفاده و عکس العمل کاربران ممکن است متفاوت از انتظارات شما باشد.

اپلیکیشن ساز ها چگونه می توانند با ساخت اپلیکیشن موبایل بچه ها درآمد کسب کنند؟

جدای از اینکه تولیدکننده اپلیکیشن چه هدفی از ساخت اپلیکیشن بچه ها دارد، کسب درآمد از اپلیکیشن هنوز هم اهمیت خودش را دارد. اگر اپلیکیشن درآمد یا پشتوانه مالی نداشته باشد خیلی سخت است که متخصص ها به سمت و سوی تولید محتوای با کیفیت حرکت کنند. اما ترکیب ابزارهای پیشرفته و تکنولوژی ها و مدل های جدید کسب و کار باعث شده است نتایج برجسته ای بدست بیاید.

۳ روش کسب درآمد با اپلیکیشن بچه ها وجود دارد:

  1. مشتری در حین خرید اپلیکیشن یکبار پرداخت می کنید؛
  2. اپلیکیشن های رایگان (نصب رایگان) این اپلیکیشن ها رایگان هستند ولی می تواند در داخل اپلیکیشن ویژگی ها و مراحل جدید را برای کاربر بفروشند.
  3. مدل اشتراکی که امکان استفاده از اپلیکیشن را برای  کاربران به مدت یک ماه یا چند ماه و حی یک سال فعال می کنند.

از آن جایی که به طور گسترده والدین بچه ها برای اپلیکیشن ها پول پرداخت می کنند و فروختن چیزی درون برنامه برای بچه ها کار سختی است؛ گزینه های ۱ و ۲ برای کسب درآمد از اپلیکیشن بچه ها مناسب است.

همچنین گزینه های مثل تبلیغات بنری هم وجود دارد. گرچه یکی از بدترین روش های کسب درآمد از اپلیکیشن بچه هاست. به طور معمول بچه ها روی تبلیغات کلیک می کنند و به سایت های مقصد تبلیغات مراجعه می کنند. ولی والدین کلافه شده و با دیدن این نوع تبلیغات اپلیکیشن شما را از دستگاه حذف می کنند.

به هر حال اگر برنامه طوری طراحی کردید که پرداخت درون برنامه ای باشد باید موافقت والدین را هم لحاظ کنید. این می تواند از خرید های کنترل نشده بچه ها جلوگیری کند.

بچه ها موفقیت را دوست دارند

بچه ها از دریافت جایزه ها و پاداش بی نهایت ذوق زده می شوند. همچنین به طور نامحسوس به خودباوری آن ها نیز کمک می کند. یک موسیقی شاد یا یک چهره که لبخند می زند به اندازه کافی بچه ها را خوشحال می کند و باعث می شود بچه ها از کار با اپلیکیشن لذت ببرند.

ساخت اپلیکیشن برای بچه ها

ساخت اپلیکیشن برای بچه ها

ساخت اپلیکیشن برای بچه ها

ساخت اپلیکیشن برای بچه ها

بچه ها نیز به اندازه بزرگسال از مورد توجه قرار گرفته شدن لذت می برند و به آن ارزش قائلند. بعد از حل مسئله یا یک چالش وقتی محرک مثبتی دریافت می کنند خیلی خوشحال و ذوق زده می شوند. یک توسعه دهنده اپلیکیشن باید این موارد را در نظر بگیرد و در ساخت اپلیکیشن بچه ها از آن استفاده کرده و بچه ها را پرانگیزه و مشتاق نگه دارد.

چند نکته ی دیگر

ما همه مطمئن هستیم که نکات گفته شده در مقاله اول (اطلاعات بیشتر) و نکاتی که در این مقاله خواندیم؛ الزامات طراحی یک محصول (اپلیکیشن) خوب است.  در زیر به دیگر نکاتی اشاره می کنیم که نمی توان به مرحله خاصی از طراحی و توسعه نسبت داد؛ اما دانستن آن قطعا برایتان مفید خواهد بود.

  • آزمایش زیاد در طراحی و ترکیب رنگ ها را بسیار انجام دهید.
  • نکته ها و بازخوردها خیلی مهم هستند؛ بنابراین بدون استفاده از متن باید آن ها را روشن و شفاف ارایه دهید.
  • اپلیکیشنی را نسازید که فقط بچه ها را سرگرم کند؛ بلکه اپلیکیشنی را طراحی کنید که چیزی به بچه ها آموزش دهد؛ مهارت های آن ها را تقویت کند و مهارت های تصمیم گیری را در آن ها شکوفا کند؛
  • سناریوهایی را درست کنید که بچه ها از کشف آن ها در فرایند استفاده از اپلیکیشن لذت ببرند.
  • اپلیکیشن های آموزشی و بازی ها را ساده طراحی نکنید چون بچه ها دوست دارند با سختی ها دست و پنجه نرم کنند؛ اما فراموش نکنید که آن ها را برای رسیدن به موفقیت تشویق کنید و به آن ها انگیزه دهید.
  • از آنجایی که اغلب اوقات والدین بازی ها را نصب یا خرید می کنند، سعی کنید اپلیکیشن را طوری بسازید که بتواند والدین بچه ها را هم تحت تاثیر قرار دهید.

یک نکته دیگر، در اپلیکیشن خود یک تجزیه و تحلیل آماری درونی داشته باشید تا که میزان استفاده کاربران از اپلیکیشن را رصد کنید. این علاوه بر این که خیلی جذابیت دارد، در آینده کمک می کند تصمیمات درستی بگیرید و اپلکیشن خو را با هوشمندی توسعه دهید.

ساخت اپلیکیشن برای بچه ها

بیایید نتیجه گیری کنیم

به طور خلاصه اپلیکیشن خوب برای بچه ها باید معیار های زیر را داشته باشد:

  • طراحی روشن و رنگارنگی داشته باشد
  • اپلیکیشن به سادگی درک شود
  • کلا صدا چاشنی کار باشد؛ صدای زمینه، صدای بازی و پیام های صوتی داشته باشد.
  • انیمیشن ها و عناصر تعاملی داشته باشد
  • رشد کودک را سرعت ببخشد
  • تبلیغات درون برنامه ای نداشته باشد

ساخت اپلیکیشن برای بچه ها امکان آن را مهیا می کند که توسعه دهنده ها در نسل آینده تاثیرات زیادی بگذارند. بنابراین ساخت و طراحی چنین اپلیکیشن هایی باید مسئولیت زاست و طراحان باید پاسخگو باشند. این می تواند سختی داشته باشد ولی جذابیت هم دارد.

بازار اپلیکیشن بچه ها وسیع است. میلیون ها بچه از تلفن همراه های هوشمند و اپلیکیشن های موبایل برای بازی، آموزش استفاده می کنند. و مهم تر از همه میلیون ها والدین می خواهد در این مورد برای بچه های خود کمک کند.

اگر ایده ای دارید یا می خواهید در این حوزه فعالیت کنید، از همین امروز شروع کنید.

مقالات جدید:

ساخت اپلیکیشن تجاری ؛ مزایا و مقایسه آن با روش های سنتی خرید و فروش

اپلیکیشن ساز ؛ مزایا و معایب ساخت اپلیکینش بدون نیاز به کدنویسی

ساخت اپلیکیشن موبایل برای کسب و کار و ۶ دلیل آن

۱۰ نکته موثر برای طراحی اپلیکیشن کاربرپسند

۵ اشتباه رایج در در ساخت اپلیکیشن موبایل

سئو اپلیکیشن موبایل ؛ چگونه اپلیکیشن خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنیم؟

مقالات خواندنی:

طراحی اپلیکیشن ، چگونه برای پروژه خود بهترین توسعه دهنده اپلیکیشن را پیدا کنیم؟

۵ مزیت اصلی طراحی اپلیکیشن رستوران

کسب درآمد با اپلیکیشن موبایل چگونه است؟ چگونه با اپلیکیشن خود درآمد کسب کنیم؟

طراحی اپلیکیشن سفارشی ؛ ۴ فاکتور استراتژیک که باید در نظر گرفت

 

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *