۵ مزیت اصلی طراحی اپلیکیشن رستوران

طراجی اپلیکیشن رستوران

طراجی اپلیکیشن رستوران

۵ مزیت اصلی طراحی اپلیکیشن رستوران

در یک فاصله زمانی کوتاه مدت؛ سامانه های تحویل آنلاین غذا و اپلیکیشن رستوران در صنعت غذا به خوبی جای باز کرد. صاحبان رستوران ها باید به کمک این اپلیکیشن ها خدمات خود را به سبک جدید ارایه دهند و برند خود را نیز بیشتر به مردم بشناسانند. این یک پروژه اثبات شده است که هم برای صاحب رستوران و هم مشتریان سودمند است.

طراجی اپلیکیشن رستوران

طراجی اپلیکیشن رستوران

با ترند روبه رشد تکنولوژی، استفاده از اپلیکیشن های موبایل به یکی از ضرورت های زندگی ما  تبدیل شده است. تقریبا متناسب با هر حوزه ای اپلیکیشن وجود دارد. ما امروز می توانیم با چند کلیک کارمان را انجام دهیم، پس چرا غذاهای خود را از رستوران مورد علاقه خود سفارش ندهیم!؟

برای همه روشن است که داشتن یک اپلیکیشن رستوران چقدر برای رستوران داران مهم است. اما هنوز هم عده ای از آن ها تغییر را نمی پذیرند و ضرورت آن را رد می کنند. در این مقاله به مزایای طراحی اپلیکیشن موبایل اشاره می کنیم که نشان می دهد رستوران ها چگونه با طراحی اپلیکیشن رستوران، خدمات خود را بهتر ارایه می کنند.

۱- تجربه سریع و آسان برای مشتری

اپلیکیشن های موبایل به صاحبان رستوران کمک می کنند تا مشتری ها به شیوه آسان و سریع خدمات دریافت کنند. به این معنی که میزان فروش بیشتر شده و وقت تلف شده کاهش می یابد. وقتی مردم اپلیکیشن رستوران نصب می کنند اولین چیزی که به آن فکر می کنند، امکان رزرو کردن است. البته صرفا تمرکز به این ویژگی استراتژی خوبی نیست. به این دلیل که رزرو کردن چندان در نرخ بازگشت سرمایه رستوران تاثیری ندارد.

طراجی اپلیکیشن رستوران

اما اگر در رستوران های شلوغ و بزرگ رزرو به درستی انجام نگیرد، در تدارکات و نظم رستوران مشکل به وجود می آید. اما در مواردی که میزهای خالی زیادی وجود دارد، سیستم رزرو غذا با اپلیکیشن موبایل غیر ضروری می شود.

یک ویژگی مهم و ارزشمند

از طرفی دیگر، رزرو وعده غذایی و رزرو غذا از امکاناتی مهم و ارزشمند در اپلیکیشن رستوران است. با این حال یکی از ویژگی هایی است که اغلب اوقات مورد بی توجهی قرار می گیرد. اگر مشتری سفارش غذای خود را قبل از حضور در رستوران انجام دهد. زمان قابل توجهی را در انتظار سرو غذا می کاهد. این امکان نه تنها باعث می شود مشتری تجربه خیلی خوبی از رستوران داشته باشد، بلکه از حجم کاری کارکنان کم می کند.

با یک امکان دیگر می توان بر ارزش این ویژگی افزود. وقتی به کاربران اجازه دهیم که تاریخچه سفارشات خود را مرور کنند و غذاهای مورد علاقه خود سیو کنند این باعث می شود فرایند سفارش در روزهای آتی آسان شود.

۲- افزایش مخاطبان هدف با کاربران آنلاین

در تحقیقات بدست آمده است که مردم خصوصا افرادی که در بازه سنی ۲۵ الی ۳۵ قرار دارند، اغلب از طریق اپلیکیشن های موبایل رستوران ها را پیدا و رزرو می کنند. علاوه بر آن ۲۵ درصد از مردم در تلفن های هوشمند خود، یک یا  دو اپلیکیشن موبایل نصب کرده اند.

با ترندهای جدید در صنعت غذا، صاحبان رستوران ها معمولا سعی می کنند خدمات بهتری را به مشتری های موجود ارایه کرده و برای جوانانی که دوست دارند با اپلیکیشن ها کار کنند؛ امکانات جدیدی ارایه دهند. از این رو رستوران ها برای این که مشتریان جوان جدیدی را جذب کنند باید روی ۳ چیز تمرکز کنند: اپلیکیشن رستوران ؛ ارایه خدمات و غذاها

۳- دیسکاوری بهتر

از جنبه های دیگر داشتن دیسکاوری بهتر است. در این جا منظور از دیسکاوری آن است که از تمام روش های ممکن استفاده کنیم تا اپلیکیشن های رستوران بتواند رستوران را به تمام کاربران جدید قابل رویت کند و مشتری های فعلی را حفظ کند. آخرین تکنولوژی های موبایل کمک می کند صاحبان رستوران اطلاعات کاملی را درباره موقعیت رستوران؛ منوی غذا، اطلاعات تماس و سایر موارد را ثبت کرده و به مشتری ارایه دهند.

همچنین طراحی زیبا و در ذهن ماندگار اپلیکیشن می تواند مشتری های بیشتری را به رستوران بیاورد.

مشتری ها با خدمات نقشه به راحتی می توانند موقعیت دقیق رستوران را رصد کنند. اما دانستن آدرس و موقعیت یک رستوران کافی نیست، مشتری های بلقوه دوست دارند بدانند رستوران چه غذاهایی را چگونه ارایه می کند. این امکان به آسانی روی اپلیکیشن های موبایل طراحی می شود و با چند کلیک می توان  به منوی غذا دسترسی داشت. اما چیزی که مهم است افزودن عکس های جذاب به منوی غذاست. اما رستوران ها باید مطمئن باشند که چیزی را که ارایه می کنند دقیقا مطابق با توضیحات آمده در اپلیکیشن باشد و بلعکس.

طراجی اپلیکیشن رستوران

طراجی اپلیکیشن رستوران

به شیوه مشابه، رستوران ها می توانند با طراحی عکس های ۳ بعدی از فضای رستوران بر زیبایی و جذابیت آن بیافزایند. جدای از این موارد گفته شده، اپلیکیشن های موبایل باید یک ارتباط بصری بسیار هوشمندانه بین رستوران و مشتری هایش برقرار کنند. این اقدام هم رستوران  و هم اپلیکیشن را خاص می کند و برای برندسازی رستوران بسیار کمک کننده است. با افزودن امکان اشتراک گذاری با شبکه های اجتماعی در اپلیکیشن، رستوران ها می توانند در بین فالورهای مشتری های خود برندسازی کنند. شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک، اینستاگرام و تویتر از این قبیل هستند. رستوران ها حتی می توانند کاربران خود را تشویق به تبلیغ کنند و برای آن ها امتیاز وفاداری بدهند.

۴- حفظ و نگهداری کاربران به شیوه موثر

روش های متعددی وجود دارد که طراحان اپلیکیشن موبایل می توانند کاربران را نگه داری کنند. در بین این ویژگی ها، اطلاع رسانی و برنامه های وفاداری خیلی موثر هستند. با کمک برنامه های وفاداری، تخفیف ها و پاداش ها، برنامه های رستوران و خدمات رزرو می توان به راحتی کاربران خود را حفظ کرد. همچنین مشاهده شده است که کوپن ها و کارت های هدیه چیزهایی هستند که مردم سریع فراموش می کنند.

برنامه های وفاداری بهترین گزینه هستند.

اصلا مهم نیست که اپلیکیشن برای یک رستوران مخصوص طراحی شده یا به طور عمومی کار رزرو را برای رستوران ها انجام می دهد. کسب و کارها می توانند با ارسال ایمیل و نوتیفیکیشن ها به طور مداوم به مردم اطلاع رسانی کنند. بسیار مهم  است که این کارها عاقلانه انجام گیرد. اگر نوتیفیکیشن ها شخصی سازی شده و به صورت منظم و مناسب ارسال شوند؛ مردم از آن تشکر می کنند و آن را یک اسپم در نظر نمی گیرند.

۵- تحویل

برای توسعه دهنده های اپلیکیشن رستوران افزودن خدمات رستوران در کنار ویژگی تحویل به گزینه معقولی تبدیل شده است. اما این ویژگی نمی شود که جز ویژگی های اولیه اپلیکیشن باشد؛ باز هم یک چشم انداز ویژه نسبت به خدمات رستوران است. علاوه بر این؛ تعدادی از رستوران ها  از طریق اپلیکیشن ها و وب سایت ها فقط سفارش غذا گرفته و آن را تحویل می دهند.

خلاصه کلام

در مدت بسیار کوتاهی، سامانه تحویل غذا و اپلیکیشن رستوران در بین مردم جا باز کرده است و نمودی از رشد صنعت غذ و رستوران داری است. رستوران ها بهتر است از این امکانات جدید استفاده کنند. این اقدام مانند یک معامله ی سودآور است که هم برای رستوران و هم مشتریان مزایای زیادی دارد.

مقالات جدید:

طراحی اپلیکیشن سفارشی ؛ ۴ فاکتور استراتژیک که باید در نظر گرفت

مقالات خواندنی:

طراحی اپلیکیشن ، چگونه برای پروژه خود بهترین توسعه دهنده اپلیکیشن را پیدا کنیم؟

درباره حق مالکیت اپلیکیشن موبایل بیشتر بدانید…

۶ روش ارزیابی تجربه کاربری مشتریان اپلیکیشن

نکاتی در مورد طراحی صفحه ثبت نام اپلیکیشن موبایل

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *