چه موقع اپلیکیشن نیاز به طراحی مجدد دارد؟

طراحی مجدد اپلیکیشن

چه موقع اپلیکیشن نیاز به طراحی مجدد دارد؟

صنعت اپلکیشن‌های موبایل یکی از صنعت‌هایی هست که بسیار در حال رشد و پیشرفت در بین کسب‌و‌کارهای مختلف است.
از آنجایی که فضای رقابتی در این حوزه زیاد است، گاهی برای افزایش نرخ تبدیل مشتریان، لازم است طراحی مجدد انجام داد.
روند طراحی اپلیکیشن‌های موبایل هر سال در حال تغییر و تحولات است.
یک طرح که در حال حاضر رایج است ممکن است در سال آتی منسوخ شده باشد.
بنابراین لازم است که صاحبان کسب‌و‌کار خلاقانه و متناسب با روند رایج بازار اقدام به تغییر و بازطراحی اپلیکیشن موبایل کنند.

برنامه ریزی جهت باز‌طراحی اپلیکیشن موبایل

طراحی در صنعت اپلیکیشن‌های موبایل بی شباهت به طراحی مد لباس نیست.
طراحان اپلیکیشن موبایل باید متناسب با مد روز پیش روند و هر زمان لازم شد تغییرات جدید را در طراحی اعمال کنند.
اپلیکیشن باید به طور منظم به روزرسانی و بهبود پیدا کند.

چرا باید یک اپلیکیشن موبایل را بازطراحی کرد؟

قبل از هر تغییر باید از خود بپرسید چرا اپلیکیشن نیاز به طراحی مجدد دارد؟
ممکن است اپلیکیشن شما به دلایل زیر نیاز به بازطراحی داشته باشد.

-رقبا آن را انجام دادند.

خیلی از صاحبان کسب‌و‌کار تنها به دلیل اینکه رقبایشان بازطراحی انجام داده‌اند تصمیم به بازطراحی اپلیکیشن خود برای بالا بردن نرخ تبدیل می‌کنند.

-راه‌اندازی محصول یا خدمات جدید

طراحی مجدد اپلیکیشن موبایل نیز مثل طراحی مجدد وبسایت است.
زمانی که تغییری در خدمات جدید یا محصولات ایجاد می‌کنید، بازطراحی اپلیکیشن یکی زا کارهای ضروری محسوب می‌شود.

-بازخوردهای منفی کاربران

ممکن است دلیل نارضایتی کاربران الگوی طراحی فعلی باشد.
اگر حس می‌کنید کاربران طراحی اپلیکیشن شما را دوست ندارند به فکر شیوه خلاقانه‌تری برای تغییر طراحی اپلیکیشن باشید.

-جذب مخاطبین جدید به کسب‌وکار

یکی دیگر از دلایل بازطراحی می‌تواند افزودن طیف جدیدی مخاطب باشد.
خب لازم است که طراحی اپلیکیشن را با توجه به نیاز و تقاضای مشتریان جدید تغییر دهید.

نحوه طراحی مجدد اپلیکیشن جهت افزایش نرخ تبدیل 

-سادگی و جذابیت

طراحی باید ساده باشد و کار با آن اصلاً نباید پیچیده باشد.
بهتر است از شیوه های خلاقانه برای طراحی استفاده کرد.

-شخصی سازی اپلیکیشن

یکی از موارد رایج و محبوب طراحی در حال حاضر شخصی سازی اپلیکیشن برای کاربران است.
در حال حاضر ابزارهای هوش مصنوعی به کمک ما آمده‌اند تا علایق و سلایق کاربران را متوجه ما کنند تا با کسب این اطلاعات ارزشمند، طراحی شخصی سازی شده‌ای برای کاربران ایجاد کنیم.

-قابلیت استفاده

توجه به قابلیت ساتفاده از اپلیکیشن نیز بسیار اهمیت دارد و منجر به بهبود تجربه کاربری اپلیکیشن می‌شود.

-ادغام‌سازی با شبکه‌های اجتماعی

لینکی برای رفتن به شبکه‌های اجتماعی مثل ایسنتاگرام،لینکدین،توئیتر یا کانال تلگرام  درطراحی اپلیکیشن قرار دهید.
این یک روش تعاملی است که از طریق آن می توانید مخاطبین بیشتری جذب کنید.

-استفاده از دکمه‌های فراخوانی(Call To Action)

این مورد نیز کمک زیادی به افزایش نرخ تبدیل می‌کند. دکمه‌های فراخوانی را جهت ترافیک و بازدید بیشتر در جای مناسبی از برنامه قرار دهید.
در این زمینه توصیه می‌کنیم مطلب زیر را مطالعه کنید.

-افزایش کارایی اپلیکیشن

یکی از نکات مهم بهبود کارایی و عملکرد برنامه است.
اگر طراحی خوب باشد اما سرعت اپلیکیشن کند باشد هیچ فایده‌ای ندارد.
بنابراین کارایی و عملکرد برنامه را مرتباً مورد بررسی قرار دهید.
اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:
مهرناز بهرام‌زاده
مهرناز بهرام‌زاده
عضو تیم اپ ساز و فعال در زمینه ی تولید محتوای وبلاگ و شبکه های اجتماعی، ترجمه، برنامه نویسی و ساخت اپلیکیشن‌های موبایل می باشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *