۸ استراتژی بازاریابی آفلاین که به ارتقای اپلیکیشن و کسب و کارتان کمک می کنند.

معرفی ۸ استراتژی بازاریابی آفلاین که به ارتقای اپلیکیشن و کسب و کارتان کمک می کنند.

معرفی ۸ استراتژی بازاریابی آفلاین که به ارتقای اپلیکیشن و کسب و کارتان کمک می کنند.

۸ استراتژی بازاریابی آفلاین که به ارتقای اپلیکیشن و کسب و کارتان کمک می کنند.

وقتی از بازاریابی اپلیکیشن‌های موبایل صحبت می‌شود اغلب تصور می‌کنند بازاریابی تنها از طریق شبکه‌های اجتماعی و ابزارهای آنلاین اتفاق می‌افتد. 
بله این تصور تا حدی درست است؛ نقش برجسته ابزارهای آنلاین و شبکه‌های اجتماعی را به هیچ وجه نمی‌توان درجریان بازاریابی و ارتقای اپلیکیشن نادیده گرفت.
اما باید توجه داشت که اپلیکیشن‌ها و کسب و کارهای موفق از ترکیب دو شیوه بازاریابی آنلاین و آفلاین در کنار هم ، جهت ارتقا، بازاریابی و افزایش نرخ فروش کسب و کارشان استفاده می‌کنند.
تبلیغات بنری در خیابان، توزیع تراکت، هدایای تبلیغاتی و … همه مثال‌هایی از بازاریابی آفلاین هستند.
این روش‌ها به شناخته تر شدن هر چه بیشتر نام تجاری یا برند یک کسب و کار کمک می‌کنند.
در این نوشته، چند استراتژی سنتی که در بازاریابی آفلاین به ارتقای اپلیکیشن و کسب و کار کمک می‌کنند را معرفی و توضیح می‌دهیم.

۱-توزیع کارت 

یکی از ساده‌ترین روش‌ها این است که یک بیزنس کارت کوچک طراحی کنید و آن را در مناطق مختلف و در بین دوستان و آشنایان توزیع کنید.
اگرکسب و کار شما به حوزه پوشاک مرتبط است می‌توانید کارت‌ها را در فروشگاه‌ها قرار دهید.
اگر به رستوران‌ و غذا مرتبط می‌شود می‌توانید کارت‌ها را بر روی میز کافه یا رستوران در معرض دید قرار دهید.
همچنین از کاتالوگ هم می‌توان برای این کار استفاده کرد.

۲-اهدای جایزه یا مشارکت در امر خیر

تعدادی از محصولات خود را به یک موسسه خیریه اهدا کنید.
مشارکت در امر خیر هم به مسئولیت اجتماعی کسب و کار کمک می‌کند و هم به برندسازی و شناخته‌تر شدن.
قرعه کشی تدارک ببینید و به افرادی جوایز دهید. این کار نیز بسیار تاثیر گذار است.

۳-سخنرانی در رویدادها

یک رویداد مرتبط با کسب و کارتان پیدا کنید و داوطلب سخنرانی شوید.
این موضوع علاوه بر اینکه تاثیر خوبی در مخاطبین می گذارد موجب ماندگاری نام تجاری شما در ذهن مخاطبین نیز می‌شود.

 

 

اگر حس می‌کنید آمادگی سخنرانی ندارید ، حتی شرکت در رویداد نیز می‌تواند تا اندازه قابل قبولی برای کسب و کار شما مفید واقع شود.
در رویدادهای مرتبط شرکت داشته باشید و با افراد ارتباط و شبکه سازی انجام دهید.
ارتباطات شما و شبکه‌ای که می‌سازید  می توانند تحول بزرگی در بازاریابی کسب و کارتان ایجاد کنند.

۴-انتشار آگهی در مجله یا روزنامه

با وجود گستردگی فضاهای آنلاین، آگهی‌های روزنامه و مجلات نیز همچنان کانال ارتباطی خوبی برای ارتباط با مخاطبین هدف هستند.
آگهی در روزنامه یا مجله روش ساده و کارامدی جهت اطلاع رسانی است و توجهات مخاطبین زیادی را برمی‌انگیزد.

۵-تماس تلفنی

لیستی از مشتریان بالقوه تهیه کنید و با آنها تماس بگیرید و از آنها برای استفاده از اپلیکیشن دعوت نمایید.
وقت بگذارید و با مشتریان صحبت کنید.
این کار تا حدی در جذب افراد جدید موثر است.

۶-شرکت در نمایشگاه‌ها

در نمایشگاه‌های مرتبط با کسب و کارتان شرکت کنید.
شرکت در نمایشگاه شما را در کنار رقیبانتان قرار می‌دهد و از این طریق می‌توانید شیوه ارائه و بازاریابی رقبا را بررسی کنید.
به طور کلی حضور در نمایشگاه دید خوبی به شما می‌دهد.
همچنین فرصت بسیار خوبی برای عرضه و فروش بیشتر محصولات‌تان است و بهترین زمان برای ارتباط و شبکه سازی با سایر کسب و کارها جهت رشد و همکاری است.

۷-جشن گرفتن به مناسبت موفقیت‌های کسب شده

 بعد از موفقیت‌های کوچک و بزرگ کسب و کارتان ترتیب یک جشن درون شرکتی یا بین شرکتی بدهید.
 به طور مثال به مناسبت راه اندازی سرویس جدید، سالگرد، رسیدن به تعداد خاصی کاربر، رسیدن به رتبه خوب در موتور جستجو، ….
 برگزاری جشن فرصت خوبی برای تقدیر از اعضای تیم و حرکت مثبت جهت پیشرفت‌های بیشتر است.
 برگزاری جشن، توجه افراد را به کسب و کار شما جلب می کند. تصاویر و گزارش جشن را نیز در فضای آنلاین به خوبی پوشش دهید.

 ۸-حامی (اسپانسر) برگزاری یک رویداد 

اگر از لحاظ مالی مشکلی ندارید این کار یک روش بسیار موثر جهت گسترش برند یا نام تجاری کسب و کار شما هست.
همچنین اگر توانایی مالی ندارید می‌توانید حامی معنوی یک رویداد شوید و خبرهای مربوط به رویداد را در اپ یا وبسایت خود باز نشر کنید.
یکی دیگر از روش‌ها داوطلب شدن به عنوان تیم اجرایی رویداد است؛

 

 

سعی کنید میزبانی یک رویداد را به عهده بگیرید.
طبیعتاً وقتی میزبان یک رویداد باشید دست شما برای ارائه کارت‌های تخفیف مربوط به کسب و کارتان یا قرار دادن استند تبلیغاتی و … در محل رویداد بازتر خواهد بود.
همچنین از این راه، شرکت کنندگان با شما و کسب و کارتان بیشتر آشنا می‌شوند.

سخن پایانی

شیوه‌های ذکر شده هر کدام به نحوی در ارتقای اپلیکیشن و شناخته تر شدن برند شما تاثیرگذار هستند. 
توصیه ما این است که از استراتژی‌های آفلاین در کنار بازاریابی آنلاین استفاده کنید و از شیوه‌های سنتی غافل نشوید.
اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:
 
 
مهرناز بهرام‌زاده
مهرناز بهرام‌زاده
عضو تیم اپ ساز و فعال در زمینه ی تولید محتوای وبلاگ و شبکه های اجتماعی، ترجمه، برنامه نویسی و ساخت اپلیکیشن‌های موبایل می باشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *