ارتقای اپلیکیشن از طریق بازاریابی متقابل(Cross-Promotion)

ارتقای اپلیکیشن از طریق بازاریابی متقابل(Cross-Promotion)

ارتقای اپلیکیشن از طریق بازاریابی متقابل(Cross-Promotion)

بازاریابی بخش جدا ناپذیری از هر کسب و کار است. هنگامی که یک اپلیکیشن ساخته می شود بازاریابی نقش بسیار مهمی در موفقیت آن اپلیکیشن دارد. یکی از مشکلات عمده ای که توسعه دهندگان در شروع کار دارند بودجه محدود است که باعث می شود نتوانند برای تبلیغات و بازریابی هزینه زیادی انجام دهند. اما روش های ارزان قیمتی نیز برای بازاریابی وجود دارند؛ یکی از این روش ها، بازاریابی متقابل است که در این مقاله به شما معرفی می کنیم.

بازاریابی متقابل یا کراس پروموشن (cross-promotion) چیست؟

بازاریابی متقابل شیوه نوین از بازاریابی است که در آن توسعه دهندگان اقدام به تبلیغ اپلیکیشن های یکدیگر می کنند. این شیوه بازاریابی نه تنها برای اپلیکیشن های موبایل بلکه برای تبلیغ تمامی محصولات دیجیتالی استفاده می شود.
این استراتژی برای کسب و کارهایی که بودجه محدود و مخاطبین اندک دارند بسیار عالی است. در بازاریابی متقابل بدون اینکه هیچ پولی رد و بدل شود هر اپلیکیشن به تبلیغ اپلیکیشن دیگر می پردازد و به این ترتیب آمار دانلود و نصب اپلیکیشن ها بالا می رود و نتیجه به نفع هر دو طرف خواهد بود.

مزایای بازاریابی متقابل یا کراس پروموشن

بازاریابی متقابل مزایای بسیاری دارد. توسعه دهندگان می توانند مخاطبین هدفشان را در یک اپلیکیشن خاص پیدا کنند و بدون پرداخت هیچ هزینه در آن اپلیکیشن تبلیغ قرار دهند!

 

 

برخی اپلیکیشن ها مخاطبین زیادی دارند و کاربران زیادی از آن اپلیکیشن ها استفاده می کنند، بازاریابی متقابل می تواند حس کسب و کار را افزایش دهد و منجر به هم افزایی شود. توجه داشته باشید  اپلیکیشنی که قصد مبادله با آن را دارید نباید از رقبای شما باشد!

انواع بازاریابی متقابل یا کراس پروموشن

 زمانی که شما مجموعه ای از اپلیکیشن های مختلف یا بازی های مختلف دارید می توانید تبلیغات جدیدترین اپلیکیشن ها را در اپلیکیشن ها یا بازی های قبل قرار دهید و توجه کاربران را به محصولات جدید جلب کنید. احتمالاً برای شما هم پیش آمده ، هنگام بازی یک پاپ آپ بر روی صفحه ظاهر شده  که اپلیکیشن های دیگر را برای نصب پیشنهاد داده و این همان استراتژی بازاریابی متقابل است. مثالی که در این رابطه می توانیم بزنیم محصول جدید اسنپ فود هست که تبلیغاتش را در محصول قدیمی تر که خود اپلیکیشن اسنپ هست قرار داده بود.
یکی دیگر از شیوه های بازاریابی متقابل ویدئوهای تبلیغاتی هستند. می توانید با سایر توسعه دهندگان ویدئوهای تبلیغاتی بسازید و در شبکه های اجتماعی منتشر کنید.
اگر بخواهیم مثال دیگری از بازاریابی متقابل بزنیم فرض کنید شما اپلیکیشن تحویل غذا دارید،کسب و کارهای دیگر می توانند به مشتریان خود کد تخفیفی جهت سفارش غذا از اپلیکیشن شما دهند و به این ترتیب کاربران شما افزایش پیدا کنند، در مقابل شما هم می توانید تبلیغ آن کسب و کار را در اپلیکیشن تان قرار دهید.
در تصویر زیر مثالی از اسنپ را می بینید که تبلیغ بامیلو را در اپلیکیشن قرار داده و برای خرید از بامیلو کد تخفیف در نظر گرفته است.
 

سخن پایانی

استفاده از استراتژی بازاریابی متقابل همه روزه در حال افزایش است، در سال ۲۰۱۳ تنها ۷ درصد کسب و کارها از این استراتژی بازاریابی استفاده می کردند اما در حال حاضر اکثر کسب و کارها از این شیوه بازاریابی جهت ارتقای خود استفاده می کنند. 
در بازاریابی متقابل مبادله اتفاق میفتد. شما چیزی می دهید و در مقابل چیزی می گیرید. این شیوه بازاریابی ارزان و در عصر جدید توسعه اپلیکیشن بسیار کارآمد است.
اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *