ایموجی ها کی و چطور متولد شدند؟ استفاده مناسب از آن ها را یاد بگیریم!

ایموجی ها کی و چطور متولد شدند؟ استفاده مناسب از آن ها را یاد بگیریم! @appsaz_ir

ایموجی ها کی و چطور متولد شدند؟ استفاده مناسب از آن ها را یاد بگیریم! @appsaz_ir

چیزهایی که از ایموجی ها نمی دانید!

ایموجی - emoji

ایموجی – emoji

استفاده از ایموجی (اموجی) ها یا همون شکلک ها، باعث میشن تا ما بتونیم بهتر، صریح تر و راحت تر مفهوم حرف ها و حالتمون در اون لحظه رو به مخاطب انتقال بدیم.

اگه قرار باشه اولین باری که از شکلک ها توی حرف زدن و چت کردنمون استفاده کردیم رو به یاد بیاریم، احتمالاً خیلی از شما هم مثل من، به یاد نسخه قدیمی و دوست داشتنی یاهو مسنجر میفتین و داغ دلتون تازه میشه!

ولی خب واقعیت اینه که تاریخ استفاده از ایموجی ها به خیلی قبل تر از این ها یعنی زمان استفاده از شکلک ها بر میگرده. به زمانی که برای اولین بار از شکلک ها استفاده شد.

دوست داشتم اول به زندگینامه emoji ها بپردازم، اما قبل از اون لازمه که با شکلک ها، یعنی اجداد اولیه اون ها آشنا بشید.

شکلک ها

شکلک ها

شکلک ها نوعی از پیکتوگرام (تصویر نگاشت) ها هستند که با استفاده از علائم نگارشی و حروف، ساخته شده و به نمایش در میان؛

کاربرد شکلک ها مثل تمام پیکتوگرام ها انتقال یک مفهوم واضح به مخاطبه و در اینجا، اون مفهوم، حالت و حس صورت فرد گوینده (نویسنده) به مخاطب هست.

اولین باری که شکلک ها به طور رسمی مورد استفاده قرار گرفتند، سال ۱۸۸۱ بود که تعدادی از اون ها در مجله امریکایی Puck به چاپ رسید. اما اگه بخواهیم به تاریخ استفاده غیر رسمی از شکلک ها نگاهی داشته باشیم، باید به سال ۱۶۴۸ بریم، زمانی که رابرت هریک از شکلک اسمایلی در شعر “ثروت” استفاده کرد؛ چیزی شبیه به این:  🙂

ایموجی ها

ایموجی ها توی سایت های ژاپنی متولد شدند و بعد ها به همه نقاط دنیا سرایت کردند.

تصاویر و صورتک هایی مفهومی که بعد از ظهور شبکه های اجتماعی و تلفن های هوشمند، رواج زیادی پیدا کردند.

به نوعی میشه گفت استفاده سیستم عامل های ویندوز، آی او اس، مک و اندروید از ایموجی ها بود که استفاده از ایموجی ها رو بین مردم رواج داد.

ایموجی ها ریشه در فرهنگ ژاپنی دارند؛ اگه خوب دقت کنیم میتونیم نمونه های زیادی از شکلک های ژاپنی توی مجموعه اموجی های همین اپلیکیشن های تلگرام و واتس اپ پیدا کنیم.

شکلک هایی مثل خم شدن که در فرهنگ ژاپنی به معنای عذرخواهی هست و یا پوشش، لباس و ظاهر بعضی از شکلک ها؛ مثلا شکلک های نشان دهنده تجار و خانواده ها، ایموجی های زیادی از انواع غذاهای ژاپنی مثل سوشی و … و یا ایموجی گل سفید و …. که همه نمادهایی از فرهنگ ژاپنی هستند.

با این حال ایموجی (emoji) ها، تصاویر و صورتک های زیادی رو شامل میشن که خیلی از اون ها هم هیچ ربطی به ژاپن و فرهنگ ژاپنی ندارند، بلکه بیشتر از همه یک حالت مشترک رو بین تمام مردم دنیا بوجود آوردند. شاید بشه گفت استفاده از این اشکال و تصاویر توی نوشته ها، بین تمام آدم های دنیا، از هر قوم، قبیله، نژاد و هر قاره ای و با هر زبانی، یک زبان مشترک ایجاد کرده.

اما این زبان مشترک تنها تا زمانی کاربرد داره که من و شما، استفاده درست و بجا از اون ها رو بلد باشیم! پس میریم تا در ادامه این مطلب استفاده صحیح و بجا از این ایموجی ها رو بر اساس معنی درستشون یاد بگیریم. 😉

استفاده صحیح و بجا از ایموجی ها

خیلی خب، حالا که دوست دارید معنی ایموجی ها و استفاده صحیح از اون ها رو یاد بگیرید، اول از همه میتونید خودتون رو محک بزنید! چطوری؟ اینجا کلیک کنید و با این تست ساده، میزان آشنایی خودتون با ایموجی ها رو اندازه بگیرید.

می دونم که خیلی مشتاقید معنی درست ایموجی ها و کاربرد بجای اون ها رو، هرچه زودتر یاد بگیرید؛ اما اجازه بدید قبلش یک ترفند جالب برای یاد گرفتن معنی ایموجی ها و استفاده آگاهانه تر از اون ها بهتون یاد بدم!

ترفندانه!

این ترفند، مخصوص نسخه ویندوز (desktop) اپلیکیشن تلگرامه! پس اول برید سراغ کامپیوتر دسکتاپ یا لپ تاپتون و نسخه ویندوزی تلگرام رو باز کنید.

زبان کیبوردتون رو به انگلیسی تغییر بدید، دکمه Caps Luck رو در حالت غیر فعال قرار بدید تا بتونید حروف رو به صورت حروف کوچک (lower case) بنویسید؛

حالا صفحه چت یک نفر رو باز کنید و علامت دو نقطه (:) رو تایپ کنید؛ بعد از علامت دو نقطه یک حرف انگلیسی، مثلاً حرف “g” رو (بدون فاصله) تایپ کنید. حالا باید چیزی شبیه به تصویر زیر رو ببینید:

www.appsaz.ir ترفندانه-ایموجی

معنی ایموجی ها

همونطوری که توی تصویر بالا می بینید، یک لیست کوچیک از اموجی هایی که اسم اون ها با حرف “g” شروع میشه ظاهر شده و می تونید بر اساس اسمشون، از اون ها استفاده کنید.

البته برای این کار بهتره که با معنی اصطلاحات و عباراتی که از اون ها به عنوان اسم ایموجی ها استفاده شده، آشنا باشید.

خیلی خب… بهتره بریم سراغ اصل مطلب، یعنی معرفی ایموجی (emoji) ها بر اساس اسامی و معنای اسم هاشون.

معنی ایموجی ها

اگه کمی دقت کنید می بینید که از حدود ۳ سال قبل تا الان و با هر آپدیت سیستم عامل های اندروید، آی او اس و … چقدر دنیای ایموجی ها دستخوش تغییر و تحولات متخلفی شده و این تغییر و تحولات اونقدر دنیای اون هارو بزرگ کردن که دیگه تعریف تمام emoji ها توی یک پست یا یک مقاله ۲۰۰۰ کلمه ایی نمیگنجه!

همین موضوع باعث شده تا سایت هایی برای معرفی اموجی ها بر اساس دسته بندی ها و کتگوری های منظم بوجود بیان. در ادامه با معرفی بعضی از پر کاربردترین و همینطور پر اشتباه ترین ایموجی ها، سایت هایی رو بهتون معرفی می کنیم که اطلاعات کاملی درمورد اموجی ها در اختیارتون قرار میدن؛ و به نوعی میشه اون هارو دایره المعارف اموجی خطاب کرد!

اول از همه پر کاربرد ترین ایموجی ها درسراسر جهان رو با هم ببینیم:

most used emojis in the world

most used emojis in the world

حالا معنی چندتا از پر کابردترین emoji ها:

معنی ایموجی ها - emoji

معنی ایموجی ها - emoji

معنی ایموجی ها - emoji

معنی ایموجی ها - emoji

معنی ایموجی ها - emoji

و حالا معنی اموجی هایی که اغلب اشتباه استفاده میشن:

معنی ایموجی ها - emojiمعنی ایموجی ها - emoji

خیلی خب، زمان اون رسیده تا سایت های مربوط به معرفی و دانلود ایموجی ها رو بهتون معرفی کنم.:

۱- سایت emojimeanings

معنی ایموجی ها

۲- سایت iemoji

معنی ایموجی ها

ایموجی بازی

حالا که انقدر صبور بودید و تا آخر مقاله ام رو خوندید، یه جایزه کوچیک براتون دارم!

با کلیک کردن روی عکس های زیر، به سایت هاشون هدایت می شید و می تونید اموجی بازی کنید. 😉

  • سایت guessemoji دو تا بازی داره، برید و امتحانشون کنید. ^_^

  • سرگرمی دیگه ایی که میتونه جالب باشه، استفاده از ترکیب های جالب و خلاقانه اموجی ها برای ساخت تصاویر کاملتره! این مجموعه ها رو میتونید از سایت emojikeyboard کپی و استفاده کنید.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *