این سوالات را قبل از ساخت اپلیکیشن از خود بپرسید.

این سوالات را قبل از ساخت اپلیکیشن از خود بپرسید.

این سوالات را قبل از ساخت اپلیکیشن از خود بپرسید.

اپلیکیشن موبایل ابزار نوینی برای کسب و کارهاست و برای موفقیت در این راه لازم است قبل از شروع به ساخت اپلیکیشن برنامه ریزی ها و استراتژی هایی را در نظر گرفت. قبل از طراحی و ساخت اپلیکیشن نیازمند کسب اطلاعاتی از طریق پرسیدن سوالات کلیدی از خود، مشتریان یا سایر ذی النفعان هستید ؛ یافتن پاسخ این سوالات شما را در ساخت یک اپلیکیشن موفق یاری خواهند کرد. در این مقاله ۵ پرسش کلیدی که قبل از ساخت اپلیکیشن باید از خود بپرسید را به شما معرفی می کنیم.

۱-هدف شما چیست؟

این یک پرسش ساده است اما پاسخ آن با توجه به هر کس متفاوت خواهد بود. اپلیکیشن برای بهبود برندینگ  است؟ برای به دست آوردن مشتریان جدید است؟ یا برای افزایش فروش و وفاداری مشتریان است؟
شناخت هدف به شما کمک می کند تا اپلیکیشن خود را بر اساس هدف اصلی طراحی کنید و استانداردهای مهم را در آن در نظر بگیرید.

۲-تجربه کاربری به چه صورت هست؟

معمولاً وقتی اپلیکیشن های رقبا را مشاهده می کنیم با خود می گوییم اپلیکیشن ما باید این شکلی باشد.
توجه داشته باشید که تجزیه و تحلیل رقبا ابزار خوبی برای تحقیق و برنامه ریزی است. اطلاعاتی که در این زمینه کسب می کنیم به ما کمک می کنند متوجه شویم تجربه کاربری به چه صورت باید باشد و این که بخواهیم صرفاً اپلییکشنی همانند رقبا داشته باشیم صحیح نیست. قبلاً در مقاله ای راجع به تحلیل ایده اپلیکیشن از طریق جدول SWOT صحبت کرده ایم و توضیح داده ایم که این تجزیه و تحلیل به چه صورت باید انجام شود.
در نظر بگیرید که کاربر شما می خواهد کاری را در اپلیکیشن انجام دهد، چگونه می توانید طراحی را به گونه ای انجام دهید که این اتفاق برای کاربران راحت و ساده باشد؟ چطور می توانید یک تجربه شخصی و منحصر به فرد برای آنها ایجاد نمایید؟

۳- چطور تولید محتوا می کنید؟

دانستن اینکه محتوای شما چه هستند و از کجا خواهند آمد کمک زیادی به شما خواهد کرد. آیا محتوای خود را از یک خوراک RSS کپی می کنید؟ و یا محتوای اختصاصی تولید می کنید؟
قبل از شروع به کار محتوا را بررسی نمایید و این دید خوبی به شما می دهد تا بفهمید چقدر نیاز به زمان دارید. همچنین پس از آن لازم است محتواها را به روز نگه دارید  و آنها را ارتقا ببخشید.

۴-ظاهر اپلیکیشن به چه صورت خواهد بود؟

اپلیکیشن کسب و کار شما باید ثبات داشته باشد. از نام تجاری خود در اپلیکیشن استفاده نمایید. توجه داشته باشید که از تصاویر هدر، پس زمینه، آیکن و منوهای مناسبی استفاده نمایید که به زیبایی اپلیکیشن شما بیفزایند. نام تجاری شما باشد در آیکن برنامه کاملا مشخص باشد و این موضوع به اعتماد مشتریان و افرایش فروش کمک خواهد کرد.

۵-امکانات و ویژگی های اپلیکیشن چه هستند؟

علاوه بر محتوا، شما نیاز دارید قابلیت هایی به اپلیکیشن بیفرایید؛ به طور مثال قابلیت جستجو، اتصال به شبکه های اجتماعی، قرار دادن فرم، نقشه و … 
این قابلیت ها با توجه به نیاز اپلیکیشن شما تعریف می شوند و بسته به اهداف شما می توانند متفاوت باشند. بنابراین لازم است از خود بپرسید چه امکاناتی را در اپلیکیشن می خواهید داشته باشید؟
پرسش های بالا به برنامه ریزی و یافتن استراتژی های مناسب به شما کمک  می کنند. پس از یافتن پاسخ این پرسش ها شما یک قدم به موفقیت در ساخت اپلیکیشن موبایل نزدیک تر شده اید.
اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *