برگزاری آزمون از طریق اپلیکیشن موبایل

برگزاری آزمون از طریق اپلیکیشن موبایل

برگزاری آزمون از طریق اپلیکیشن موبایل @appsaz_ir

به فصل پاییز و بازگشایی مدارس نزدیک هستیم. یکی از امکانات جدید اپ ساز که مناسب معلمین مدارس و اساتید می باشد امکان برگزاری آزمون از طریق اپلیکیشن موبایل است!
اپ ساز این امکان را به شما می دهد که بدون هیچ دانش فنی اپلیکیشن خود را بسازید و امکان تست را در آن لحاظ کنید. این امکان برای معلمین مدارس، اساتید و همچنین برگزاری آزمون های روانشناسی و انواع تست ها کاربرد دارد.
در این مقاله آموزش ساخت تست در اپلیکیشن با استفاده از سیستم اپ ساز را به شما آموزش می دهیم.

روش انجام کار

ابتدا وارد پنل ساخت اپلیکیشن با آدرس http://make.appsaz.ir در سایت اپ ساز شوید و در بخش امکانات ، امکان “کوئیز” را انتخاب نمایید.

در صفحه باز شده بر روی مدیریت کوئیز کلیک نمایید.

برگزاری آزمون از طریق اپلیکیشن موبایل

در قسمت افرودن بخش یک بخش اضافه کنید و نامی برای آزمون انتخاب نمایید.

حال در قسمت افزودن پرسش، پرسش های تست را مطابق مثال زیر قرار دهید.

شما در این صفحه می توانید نوع سوال را تعیین کنید، ۳ نوع پرسش را مشاهده می کنید که هرکدام را از چپ به راست توضیح می دهیم. نوع اول در واقع نوع سوال نیست بلکه امکان قرار دادن دستورالعمل های آزمون را به شما می دهد.

نوع دوم(چک لیست) برای پرسش هایی است که پاسخ آنها می تواند چند گزینه باشد و نوع سوم(رادیویی) برای پرسش هایی است که پاسخ آن تنها یکی از گزینه ها می تواند باشد.

برگزاری آزمون از طریق اپلیکیشن موبایل

همان طور که مشاهده می کنید یک پرسش از نوع سوم (رادیویی) با سه گزینه ایجاد کردیم. پاسخ صحیح را مشخص کردیم و یک امتیاز برای پاسخ تعیین کردیم. در اینجا ما برای این پرسش امتیاز ۱۰ را تعیین کردیم. در صورت تمایل می توانید برای هر پرسش محدودیت زمان قرار دهید.

همچنین در صورت نیاز می توانید برای پرسش خود تصویر نیز بارگذاری نمایید.

پس از طرح تمام پرسش ها جهت فعال سازی تست باید بر روی گزینه انتشار کلیک نمایید.

در قسمت افزودن محرک می توانید تعیین کنید که پس از یک پرسش چه پرسش دیگری نمایش داده شود و یا اینکه پس از یک پرسش تست به اتمام برسد.

خروجی تست بر روی اپلیکیشن:

برگزاری آزمون از طریق اپلیکیشن موبایل
همچنین این امکان شامل تنظیماتی است که در تصویر زیر می توانید مشاهده نمایید. به طور مثال می توانید یک پیام را پس از اتمام تست به کاربران نمایش دهید.

برای مشاهده نتایج آزمون نیز در بخش مدیریت کوئیز به قسمت نتایج مراجعه کنید.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:
 
 

4 دیدگاه

  1. محمد says:

    سلام…من همون کارهایی که گفتید رو دقیقا انجام دادم اما وقتی اپ رو‌نصب میکنم میزنه در حال حاضر هیچ‌مسابقه ای وجود نداره! خواهش میکنم کمکم کنید

  2. اکبر قاسمی کیا says:

    سلام
    اگه امکان داره راهنمایی کنید من چطور میتون اپی داشته باشم گه آزمونهاشو مدیریت کنم و هر از گاهی تغییر بدم یا آزمون ایجاد کنم

    • بهاره بهرمن says:

      اگر هنوز توی سایت حساب کاربری برای خودتون نساختید، می تونید از طریق لینک حساب کاربری بسازید. و دقیقا طبق همین آموزش طراحی آزمون انجام بدید. اگر هم مشکلی توی ساخت آزمون داشتید، با همکاران ما در قسمت پشتیبانی تماس بگیرید:
      https://appsaz.ir/%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B3/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *