چه زمان اپلیکیشن به آپدیت نیاز دارد

چه زمان اپلیکیشن به آپدیت نیاز دارد

احتمالا در اکثر اپلیکیشن هایی که نصب کرده اید متوجه شده اید که هر چند وقت یک بار اپلیکیشن نصب شده نیاز به آپدیت شدن دارد.
توسعه دهندگان برای عوامل مختلفی مثل تغییرات ظاهری، رفع باگ، … نسخه های جدیدی از اپلیکیشن را جهت بهبود ارائه می دهند.
حال شما به عنوان سازنده اپلیکیشن آیا می دانید زمان مناسب برای آپدیت کردن اپلیکیشن چه زمانی است؟
در این مقاله مزیای به روز رسانی و زمان مناسب جهت آپدیت کردن اپلیکیشن موبایل را به شما توضیح می دهیم.
توجه داشته باشید که برخی از اپلیکیشن ها برای آپدیت شدن نیاز به ارائه نسخه جدید دارند که کاربر برای مشاهده تغییرات مستلزم دانلود نسخه جدید می باشد.
اما در سیستم هایی مثل اپ ساز، کاربر برای مشاهده تغییرات جدید نیاز به دانلود نسخه جدید از برنامه ندارد و شما به عنوان سازنده اپلیکیشن هر تغییری در پنل مدیریت ایجاد کنید کاربران آن را بلافاصله در اپلیکیشن مشاهده می کنند.
همچنین یکی از دلایلی که کاربران اپلیکیشن ها را حذف می کنند عدم به روز رسانی اپلیکیشن ها هست و این موضوع کاربران را خسته و مجبور به عدم استفاده مجدد از اپلیکیشن می کند؛
بنابراین به روز رسانی منظم و مداوم اپلیکیشن را حتما در نظر داشته باشید.

اضافه یا کم کردن امکانات اپلیکیشن

اگر قصد دارید قابلیت جدیدی به اپلیکیشن اضافه نمایید که قبل از آن در اپلیکیشن وجود نداشته نیاز هست اپلیکیشن را به روز رسانی کنید. به طور مثال قصد دارید امکان گالری تصاویر را که قبلا در اپلیکیشن وجود نداشته اضافه کنید برای این کار به راحتی وارد پنل مدیریت ساخت اپلیکیشن می شوید و این قابلیت را اضافه می کنید.
همچنین اگر امکانی وجود دارد که قصد حذفش را دارید باید اپلیکیشن را به روز رسانی کنید.

برطرف کردن اشکالات فنی اپلیکیشن

به اشکالات فنی اپلیکیشن اصطلاحا باگ” گفته می شود. به طور مثال کاربر بر روی دکمه ای کلیک می کند اما هیچ صفحه ای باز نمی شود و …. در این صورت شما باید جهت رفع باگ های که به شما گزارش داده شده است به روز رسانی انجام دهید.

طراحی مجدد اپلیکیشن

ممکن است شما تصمیم بگیرید طراحی کل اپلیکیشن را تغییر دهید. به طور مثال قصد دارید طراحی متریال انجام دهید و یا UX  و رابط کاربری را بهبود دهید.
در این صورت اپلیکیشن شما نیاز به به روز رسانی دارد.

پاسخ به بازخوردهای کاربران

اهمیت به بازخوردهای کاربران موضوع مهمی هست.
لازم است برای توسعه اپلیکیشن به بازخوردها توجه ویژه ای کنید و سعی کنید نظرات کاربران را در اپلیکیشن اعمال کنید و بر اساس نیازهای آنها به روز رسانی انجام دهید.

نتیجه گیری

اپلیکیشن شما برای موفقیت نیاز به بهبود و به روز رسانی های مستمر دارد.
زمان و تکنولوژی هر روز در حال تغییر هستند و شما نباید عقب بمانید. با این موضوع که فعلا اپلیکیشن خوبی دارید خود را گول نزنید و به فکر بهبود و پیشرفت باشید.
خود را با رقبا مقایسه کنید و سعی کنید با بهبود اپلیکیشن از آنها پیشی بگیرید.
 برای بهبود و به روزرسانی اپلیکیشن به موارد مهمی مثل بازخوردهای کاربران، تکنولوژی های جدید روز، قابلیت های جدید توجه داشته باشید.
اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *