روش های افزایش دانلود اپ موبایل در بیست دقیقه

بعد از آنکه شما یک اپ موبایل در رابطه با کسب و کارتان راه اندازی کردید ممکن است مشریان بیشتری را جذب کنید و یا ممکن است اقلام بیشتری را از طریق اپ موبایلتان بفروش برسانید.

ساخت یک برنامه اولین گام موفقیت در دنیای موبایل است، اما وقتیکه اپ موبایلتان را در فروشگاه های اپل و اندروید منتشر می کنید، چه اتفاقی می افتد ؟

مطمئنا بعضی از افرادی که برنامه شما را دانلود کردند به طور اتفاقی به آن رسیده اند اما این چیزی نیست که شما برای بالا بردن رتبه دانلود اپتان به آن نیاز دارید! چیزی که شما نیاز دارید دانلود هدفمند اپتان هست یعنی جاییکه کاربران پس از چند وقت برنامه موبایل شما را فراموش و نهایتا آن را حذف نکنند.

هدف این هست که شما مشتریان خاص خود را پیدا کنید همان هایی که تمایل دارند روابط و معاملات خاصی با شما داشته باشند. استفاده از شبکه های مجازی برای ارتباط با این چنین افرادی کار بسیار خوبی است ولی استفاده از یک اپ موبایل اختصاصی، بهتر و محبوب تر هست چرا که اینچنین اپ هایی به شما فرصتی برای ارسال مستقیم پیام به جیب مشتریانتان میدهد.

خب، حالا اگر فقط بیست دقیقه زمان داشته باشید بهترین روش های افزایش دانلود اپ موبایلتان کدام است؟!

برنامه موبایلتان را بهینه کنید

وقتی شما اپ موبایلتان را میسازید بطور هیجان زده ای شروع به گفتن در مورد آن به دوستان، اعضای خانواده و مشتریانتان می کنید و فکر می کنید که اپتان عالی و همه چیز تمام است ولی این طور بازاریابی کردن یعنی بدون درک کامل و اطمینان از تمامی مسائل پیرامونتان، شبیه یک خودکشی است.

قبل از دنبال کردن ادامه مطلب، برنامه را روی گوشی همراه خودتان نصب کنید و با همه دکمه ها، تب ها و صفحه ها بازی کنید. مطمئن شوید که رنگ ها به درستی کار می کنند، تصاویر کشیده نشده باشند و تمامی صفحات مطلب داشته باشند یا ابزارهای کاربردی که به مشتریانتان کمک می کنند دردسترس بوده و استفاده از آنها آسان باشد.

در وب سایتتان برای افزایش دانلود اپ موبایلتان تبلیغ کنید

یک وب سایت اولین مکانی است که در مورد اپ موبایلتان اطلاعاتی را منتشر می کند. با استفاده از قدرت موتورهای جستجو برای رسیدن به مقصدی که میخواهید با مشکل کمتری روبه رو هستید. بنابراین به شما توصیه می کنیم که یک صفحه وب جداگانه بسازید و در آن به برنامه موبایلتان اشاره کنید.

به اشتراک گذاشتن یک بنر سریع در بالای سایتتان خوب است اما بهتر این است که یک صفحه جداگانه و اختصاصی در سایتتان داشته باشید تا در آن فقط برروی برنامه موبایلتان تمرکز کنید با این روش شما می توانید برخی از تبلیغات گوگل را بیرون بکشید و تمامی ترافیک هدفمند را به سمت لینک دانلود اپتان هدایت کنید. خلاصه اینکه این کار کلیک کردن کاربران برای رسیدن به برنامه تان را به حداقل می رساند چرا که خود این لینک های اضافی یک مانع ساده برای رسیدن کاربر به اپ شما است.

از شبکه های مجازی برای افزایش دانلود اپ موبایلتان استفاده کنید

از Twitter به Facebook و Pinterest برید و در مورد برنامه تان مطلب بگذارید. مطلب گذاشتن در رسانه های اجتماعی بسیار مؤثر است حتی اگر تعداد انگشت شماری طرفدار داشته باشید. ما روش به اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی را دوست داریم چراکه این امکان را فراهم می سازد تا کاربران مطالبشان را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

خوشبختانه اپی مثل iBuildApp چندین دکمه اشتراک گذاری سریع دارد بنابراین شما حتی لازم نیست برای به اشتراک گذاری لینک های دانلود، صفحات Facebook و یا Twitter را جداگانه باز کنید.

برای افزایش دانلود اپ موبایلتان یک ایمیل بفرستید

گزینه دیگری که برای افزایش دانلود اپ موبایلتان وجود دارد این است که لیستی از مخاطبانتان را آماده کنید و برای تک تک آنها لینک دانلود مستقیم اپتان را بفرستید. شما می توانید این ایمیل را با یک متن ساده کاملتر کنید و یا می توانید در آن لینکی به خبرنامه سایتتان اضافه کنید. بطور مثال اگر از MailChimp(فراهم کننده بازاریابی تجارت های الکترونیکی) استفاده میکنید و بصورت هفتگی ایمیل می فرستید چرا مزایای برنامه جدید موبایلتان را اعلام نمی کنید و لینک دانلود آن را ارسال نکنید؟؟!!!

برای افزایش دانلود اپ موبایلتان پیام متنی بفرستید

یعنی برای افرادی که شماره شان را دارید و آنها را می شناسید پیام ارسال کنید و لینک دانلود اپتان را مستقیما برایشان بفرستید. این فرآیند هم ساده است و در عین حال یکی از تکنیک های مؤثر تبلیغاتی است.

در بلاگتان درمورد برنامه تان بنویسید یا از سایر بلاگ نویسان این را بخواهید

این مورد یکی از تکنیک های تبلیغاتی وب سایتی است. اما این کار مستلزم نوشتن یک پست از نوع وبلاگی است که شامل ترکیبی از توضیح و یکی از انواع رسانه مثل ویدئو باشد تا در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود. بسیاری از شرکت ها به این مطلب رسیده اند که از بلاگر ها استفاده کنند تا فرصت جذب بازدیدکنندگان وبلاگ ها را از دست ندهند. بنابراین یک ایمیل خوب و قوی برای اینکه نشان دهد برنامه اپتان قابل توجه است بسازید.

یک کد QR برروی اقلام فیزیکی بازاریابیتان چاپ کنید

چه وقتیکه یکی از اقلام بازاریابی فیزیکی را در صندوق پست مشتریانتان می اندازید و چه وقتیکه کارت های تبلیغاتی شرکتتان را مستقیما به دستشان می دهید بودن یک کد QR برروی آنها فرآیند بازاریابی فیزیکی شما را کامل میکند چرا که مشتریانتان می توانند با اسکن این کد از روی تلفن همراهشان به لینک اپ موبایلتان برسند و آن را دانلود کنند.

خب حالا که می دانید چطور کاری کنید تا برنامه اپتان بیشتر دانلود شود پس وقت را از دست ندهید!

اگر در مورد ارتقاء برنامه موبایلتان در بیست دقیقه پیشنهادهای دیگری دارید با گذاشتن نظرتان ما را مطلع کنید.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *