ابزار TestFlight جهت تست اپلیکیشن iOS

ابزار TestFlight جهت تست اپلیکیشن iOS

قبلا در این مقاله روش هایی برای تست اپلیکیشن با استفاده از خدماتی که سیستم اَپ ساز به شما ارائه می دهد صحبت کرده ایم. حال در این مقاله قصد داریم روش TestFlight را که توسط اپ استور اپل جهت تست اپلیکیشن های iOS ارائه شده را به شما معرفی کنیم.

شما پس از ساخت اپلیکیشن های اندرویدی به راحتی می توانید نسخه نصبی(apk) اپلیکیشن را دریافت کنید و فایل نصبی را برای دیگران نیز ارسال نمایید، اما اپلیکیشن های iOS جهت  نصب و تست حتما باید در اپ استور انتشار پیدا کنند.

 اما اگر قصد داشته باشید اپلیکیشن iOS را قبل ار انتشار نهایی بر روی دستگاه خود  تست کنید راه حل چیست؟

 تست بتا چیست؟

تست بتا ارائه نسخه ای از برنامه  است که جهت تست اپلیکیشن و قبل از انتشار نهایی ارائه می شود.
توجه داشته باشید که تست نسخه بتا یکی از کارهای بسیار مهم در فرآیند ساخت و توسعه اپلیکیشن می باشد و این نسخه باید در اختیار تعدادی کاربر جهت بررسی و آزمایش قرار بگیرد.

ابزار TestFlight:

راه حلی که در چند سال اخیر توسط اپ استور جهت تست اپلیکیشن های نسخه iOS ارائه شده  است، ابزار TestFlight است. TestFlight یک ابزار رایگان و مناسب جهت تست اپلیکیشن های iOS است که امکان تست و آزمایش اپلیکیشن بر روی آیفون و آیپد و آیپاد نسخه های iOS ۸ به بالا را قبل از انتشار نهایی به شما می دهد.

با استفاده از این امکان می توانید از تعدادی کاربرجهت تست نسخه بتا اپلیکیشن دعوت نمایید تا با برنامه کار کنند و نظراتشان را به شما اعلام کنند. هنگامی که کاربران  به TestFlight دعوت شدند، لینکی را برای دانلود اپلیکیشن از App Store دریافت می کنند.

توسعه دهندگان حداکثر می توانند ۱۰ هزار نفر را برای تست نسخه بتای اپلیکیشن دعوت کنند و این یک امکان بسیار خوب جهت  بازخورد گرفتن از کاربران است. هر چه بیشتر بازخورد دریافت کنید سریع تر به اشکالات ، نیازهای اصلی  و مشکلات تجربه کاربری اپلیکیشن  پی می برید ، همچنین اهمیت دادن به کاربران موجب رضایت و خوشحالی آنها خواهد شد. توجه داشته باشید که وقتی شما به عنوان توسعه دهنده ، اپلیکیشن را تست می کنید ممکن است متوجه خیلی از ایرادات و اشکالات برنامه نشوید بنابراین بهتر است که اپلیکیشن ساخته شده را در اختیار کاربران عادی قرار دهید، زیرا آنها نگاه متفاوت تری نسبت به شما که کاملاً درگیر پروژه بودید خواهند داشت.

نتیجه گیری:

در صورتی که با استفاده از سیستم اَپ ساز اپلیکیشن ساخته باشید علاوه بر این روش، می توانید از روش های معرفی شده در این مقاله نیز استفاده کنید. همچنین در صورت نیاز، تیم اَپ ساز امکان تست اپلیکیشن با استفاده از TestFlight را به شما می دهد تا قبل از انتشار نهایی بتوانید اپلیکیشن ساخته شده را مورد بررسی و آزمایش قرار دهید.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *