اشتباهات رایج در ساخت اولین اپلیکیشن موبایل که باید از آن ها فرار کنیم!!! @appsaz_ir

اشتباهات رایج در ساخت اولین اپلیکیشن موبایل که باید از آن ها فرار کنیم!!! @appsaz_ir

برای ساخت اولین اپلیکیشن موبایل این اشتباهات را دور بزنید!

اشتباهات رایج در ساخت اولین اپلیکیشن موبایل

اشتباهات رایج در ساخت اولین اپلیکیشن موبایل

هر سازنده و یا توسعه دهنده اپ موبایل برای موفقیت در مارکت های اپلیکیشن های موبایل و محبوبیت در میان کاربران باید از یک سری اصول و قوانین پیروی کرده و از یک سری اشتباه رایج دوری کند. با وجود بازار رقابتی بزرگ در دنیای موبایل و اپلیکیشن های موبایل لازم دانستیم تا در این مقاله که با عنوان “اشتباهات رایج در ساخت اولین اپلیکیشن موبایل” نوشته شده است، شما را با مهمترین و تأثیر گذار ترین این اشتباهات آشنا کنیم.

  1. عدم توجه به UX (تجربه کاربری)

    عدم توجه به UX (تجربه کاربری)

    یکی از اشتباهات رایج در ساخت اولین اپلیکیشن موبایل عدم توجه به عملکرد ساده اپلیکیشن و بهینه سازی تجربه کاربری آن است بنابراین وقتی که قرار است برای اولین بار یک اپلییشن موبایل بسازید باید سلیقه، نیازها و انتظارات کاربران هدف خودتان را به خوبی شناسایی کرده و آن ها را در  طراحی و ساخت اپلیکیشن به کار بگیرید.

    همواره به یاد داشته باشید که موفقیت و یا عدم موفقیت اولین اپلیکیشنی که می سازید و منتشر می کنید در موفقیت های بعدی شما نیز تأثیر فوق العاده ایی دارد، این تأثیر نه تنها بخاطر روحیه و انگیزه شما برای ادامه کار از طرف شما خواهد بود بلکه می تواند یک فاکتور منفی و بسیار مهم در رزومه شما به حساب بیاید، از طرفی یک کار ضعیف بعنوان اولین محصول، تصویری که کاربران از شما در ذهن خودشان می سازند را مخدوش و غیر قابل اطمینان خواهد کرد.

    هشدار

    هر چند در این مورد مختارید و می توانید بخاطر نداشتن هیچ تصوری از انتظارات و نیاز های کاربرانتان بدون توجه به این موارد اولین اپ موبایلتان را طراحی کنید اما نباید منتظر باشید تعداد دانلود آن از ۱۰-۱۵ بار هم بیشتر بشود! چرا که ۲۰ % از اپلیکیشن های منتشر شده در اپ مارکت ها به دلیل عدم توجه به تجربه کاربری و راحتی کاربران به دفعات انگشت شماری دانلود و  تنها یک  بار استفاده شده اند!

    بنابراین موفقیت های بعدی شما تا حد زیادی وابسته به کیفیت و کارایی اولین اپلیکیشن شما خواهد بود و موفقیت اولین اپلیکیشن موبایل شما در درجه اول تا حد بسیار زیادی وابسته به عملکرد ساده آن اپلیکیشن و در درجه دوم مطابقت آن با انتظارات و نیازهای کاربران خواهد بود.

    عملکرد ساده و مطابق انتظار کاربران به نحوی که کیفیت و کارآیی محصول شما را افزایش دهد نشان دهنده یک تجربه کاربری مناسب (ux) خواهد بود.

    اما چطور می توانید از مناسب بودن Ux اپ موبایلتان مطمئن شوید؟

    با تست a/b که یک روش با سابقه، صحیح و مؤثر در بررسی کیفیت ux می باشد، می توانید تجربه کاربری اپلیکیشن موبایلتان را بهینه سازی کرده و کیفیت آن را تا حد زیادی افزایش دهید.

  2.  ویژگی های اضافه و امکانات زیاد از حد!

     ویژگی های اضافه و امکانات زیاد از حد!

    با اینکه مسیر توسعه و پیشرفت اپلیکیشن های مبتنی بر ایده های خوب، سخت و پر از دغدغه های مختلف است اما برقراری نظم و انسجام در آن چندان هم کار سختی نیست! تنها باید هدفمند باشید !

    یادتان باشد اپلیکیشن موبایل آچار فرانسه نیست!

    یکی از اشتباهات رایج در ساخت اولین اپلیکیشن موبایل که در اغلب توسعه دهنگان مشترک بوده و در نمونه کارهای آن ها هم به کرات دیده می شود، عدم هدفمندی و همینطور عدم انسجام این اپلیکیشن هاست، به طوریکه با چند منظوره کردن یک اپلیکیشن و قرار دادن امکانات و ویژگی های مختلف در قالب یک اپلیکیشن باعث بی نظمی ، پراکندگی و گسستگی این اپلیکیشن ها می شوند که نتیجه آن عدم اعتماد مشتریان به این اپلیکیشن های همه کاره است!

    با یک مثال ادامه می دهیم….

    تصور کنید قصد دارید یک نفر را بعنوان طراح گرافیک استخدام کنید و دو نفر برای شما رزومه ارسال می کنند، در سابقه نفر اول تنها حرف از کارهای گرافیکی و نهایتا یک کار مرتبط دیگر مشاهده می شود و در رزومه نفر دوم از گرافیک گرفته تا برنامه نویسی و آموزش زبان ، نوازندگی ، داستان نویسی، تعمیر قطعات الکترونیک و حسابداری و هزار جور کار دیگر مشاهده می شود، شما ترجیح می دهید کدامیک از این دو نفر را استخدام کنید؟

    در اغلب اوقات فرد متخصصی که بر روی چند کار مرتبط تمرکز داشته باشد کیفیت کار بهتری خواهد داشت، به همین ترتیب از دید مشتریان اپلیکیشن های موبایل هم ، اپلیکیشنی کارآمدتر ، قدرتمندتر و حرفه ایی تر است که در حد تخصص خودش کار کند و از آنجایی که نیاز شما کاربر پسند بودن یک اپلیکیشن است باید به جای ساختن یک اپ همه فن حرف یک اپ موبایل متخصص بسازید!

     

  3. عدم توجه به درآمد و سود دهی

    عدم توجه به درآمد و سود دهی

    اغلب اپلیکیشن های موبایل موجود در مارکت های اپ موبایل با هدف کسب درآمد تولید می شوند اما در میان این تولید کنندگان، هستند کسانی که در پروسه تولید و توسعه اپ موبایل به کلی فاکتور کسب درآمد و سوددهی را فراموش کرده و به استراتژی های مورد نیاز این فاکتور در طراحی اپ موبایل، توجهی نمی کنند.

    برای داشتن یک اپ موفق و درآمد زا باید از همان ابتدای کار یک پلن درآمد زایی برای محصولتان طراحی کنید و استراتژی های مورد نیاز آن را در دل این اپلیکیشن جاسازی کنید، البته نباید فراموش کنید که بکارگیری این استراتژی ها به دلیل حساسیت بالایی که دارند نیازمند ظرافت و دفت بالایی هستند.

    بنابراین می توان گفت یکی از ضعف های توسعه دهندگان اپ موبایل که باعث نرسیدن به سود حداکثری می شود عدم توجه به پلن های کسب درآمد و استفاده از استراتژی های مورد نیاز آن هاست.

  4. عدم توجه به بازار هدف

    عدم توجه به بازار هدف

    و اما مورد بسیار مهمی که در پس زمینه تولید یک اپلیکیشن موبایل معمولا نادیده گرفته می شود و آن را می توان در فهرست اشتباهات رایج در ساخت اولین اپلیکیشن موبایل هم قرار داد بی توجهی به مشتریان و بازار هدف آن اپلیکیشن است!
    پس علاوه بر پلن درآمد زایی ، به یک پلن بازاریابی هم نیاز دارید! با این تفاوت که این پلن قبل از تمام مراحل ساخت و درست بعد از مرحله ایده پردازی باید شروع شود!
    انتظار نداشته باشید که اپ موبایلبسازید و در مارکت های موبایل بارگذاری کنید و یکدفعه به طرز معجزه آسایی با حجم بالای دانلود و درآند زایی آن برخورد کنید! شما باید قبل از شرع به ساخت یک اپ موبایل،مشتریانتان و نیازهای آن ها را شناسایی کنید تا بتوانید اپلیکیشنتان را بازاریابی کنید.

    معرفی…

    برای بازاریابی اپلیکیشن های موبایل روش های مختلفی وجود دارد که می توانید از آن ها در مراحل مختلف کار استفاده کنید. از طریق لینک های زیر می توانید مطالب مربوط به بازاریابی و تبلیغات بک اپ موبایل را مطالعه کنید:

    ارتقای اپلیکیشن از طریق تبلیغات دهان به دهان

    سه روش موثر برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی

  5. عدم استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل
    عدم استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل

    و آخرین موردی که برای اشتباهات رایج در ساخت اولین اپلیکیشن موبایل از آن نام می بریم ، استفاده نکردن از ابزارهای تجزیه و تحلیل اپ های موبایل است. شاید شما هم لزومی به استفاده از این ابزارها احساس نکنید اما لازم است بدانید که نتیجه عدم تجزیه و تحلیل یک اپ موبایل به عنوان محصول تولیدی شما، درست به معنای عدم مدیریت تولید است!
    پس در این کارخانه اپلیکیشن سازی با اطلاع از نظرات کاربران و نحوه استفاده آن ها از محصولاتتان که از داده ها و اطلاعات واقعی (به جای داده های تخمینی) به دست می آید، می توانید اپلیکیشنتان را بهینه تر کنید و نسخه های بعدی آن را به طرز سازگارتری با نظرات و نیاز مشتریانتان روانه بازار کنید!

    معرفی…

    یکی از معروفترین و کاربردی ترین ابزارهای آنالیز اپ موبایل ، نرم افزار “Google Analytics” است که گوگل آن را در اختیار عموم کاربران خودش قرار داده است.

در نهایت با یادگیری نکات مخرب و آشنایی با اشتباهات رایج در ساخت اولین اپلیکیشن موبایل، می توانید همین حالا دست به کار ساخت اولین اپ موبایل خودتان بشوید. اما اگر برنامه نویسی هم بلد نیستید جای هیچ نگرانی ایی وجود ندارد، اپ ساز اینجاست تا به شما کمک کند بدون نوشتن حتی یک خط کد، اپلیکیشن موبایل بسازید و از آن ها کسب درآمد کنید.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

5 دیدگاه

  1. آرش says:

    سلام.در مورد سیستم گوگل آنالیتیک آیا مطمئن هستید؟ من شنیدم این سیستم برای استفاده کاربران از سایت بکار برده میشه و ارتباطی به اپلیکیشنهای موبایل نداره.
    لطفا راهنمایی کنید.
    ممنون

  2. سلام با تشکر از شما خیلی مطلب مفیدی بود .

  3. Zk says:

    خیلی عالی بود

  4. شیناوب says:

    با تشکر از مطلب مفیدتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *