بازاریابی و تبلیغات دهان به دهان (Word Of Mouth) استراتژی است که باعث می شود مردم راجع به اپلیکیشن شما با بقیه صحبت کنند و آن را به هم معرفی کنند. با وجود پیدایش راه های نوین بازاریابی، روش سنتی بازریابی جهت ارتقا اپلیکیشن همچنان کارامد است.
یک لحظه فکر کنید، در یک ماه اخیر چه اپلیکیشن هایی را به دوستان یا آشنایان خود معرفی کرده اید؟!
چند نفر از اپلیکیشن معرفی شده استفاده کردند و به دوستانشان هم پیشنهاد دادند؟!
اگر شما هم صاحب یک اپلیکیشن هستید حتما دارید با خودتان فکر می کنید که چه تعداد از کاربرانتان به توصیه دیگران اپلیکیشن شما را نصب کردهاند و چی باعث شده این اتفاق بیفتد؟!
بله باید بپذیریم که تبلیغات دهان به دهان در تمام حوزه ها بسیار کارامد است اما در حوزه موبایل، به دلیل تغییرات زیاد، سریع و متنوعی که در ساخت اپلیکیشن های موبایل هست بسیار اثربخش تر است.
همان طور که همه ما می دانیم اپلیکیشن های بسیار زیادی در بازار موجود است و مسلما ما نمی توانیم همه آنها را تست کنیم پس ما به تجربه بقیه برای آسان تر شدن کارهایمان نیازمندیم.
در زیر روش هایی که منجر به افزایش تبلیغات دهان به دهان برای اپلیکیشن می شوند را معرفی می کنیم:
-فعالیت منظم در شبکه های اجتماعی برای تبلیغات
بی شک بهترین ابزاری که به شما در بازاریابی دهان به دهان کمک می کند بستر وب هست.
امروزه شبکه های اجتماعی بخش مهمی از زندگی روزمره افراد هستند. شما با فعالیت روزانه و منظم در شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، اینستاگرام،توئیتر و … می توانید با مخاطبین خود ارتباط تعاملی داشته باشید و این کار باعث می شود نام تجاری شما در ذهن افراد بهتر ثبت شود و راحت تر مشتریان جدید جذب کنید.
زمانی که شما در شبکه های اجتماعی یک محتوای جذاب را به اشتراک می گذارید افراد آن را با دوستان خود نیز به اشتراک می گذارند و این دقیقا همان تبلیغات دهان به دهان هست!
بنابراین تمرکز خود را بر روی فعالیت منظم و تولید محتوای جذاب در بستر وب بگذارید و قدرت شبکه های اجتماعی را دست کم نگیرید.
-ایجاد انگیزه لینک دهی به افراد
خیلی از کسب و کارها هستند که بدون انگیزه دادن و به طور طبیعی از طریق تبلیغات دهان به دهان معرفی می شوند اما در مقابل کسب و کارهایی هم هستند که برای افزایش تبلیغات دهان به دهان نیاز به انگیزه دادن دارند.
برای انگیزه دهی به افراد می توانید قابلیتی در اپلیکیشن قرار دهید تا کاربر با کلیک بر روی یک دکمه بتواند اپلیکیشن را برای دوستانش به طور خودکار ارسال کند و به افرادی که اپلیکیشن را از این طریق به دوستان خود معرفی می کنند مزایا دهید.
مزایا می تواند به شکل های متفاوتی اتفاق بیفتد. مثلا می توانید برای افرادی که دوستانشان را دعوت می کنند تخفیف های ویژه در نظر بگیرید تا از این طریق افراد به معرفی اپلیکیشن شما به دوستانشان ترغیب شوند.
هر چه خلاقیت بیشتری به خرج دهید کاربران با میل بیشتری این کار را انجام می دهند.
توجه داشته باشید که این روش بازاریابی یک روش بسیار ارزشمند هست، چون افراد با میل خودشان شما را به دیگران معرفی می کنند، بنابراین هیچ اجباری برای این کار برای کاربران در نظر نگیرید.
-تمرکز بر کیفیت
بر روی کیفیت سرویس دهی و ارائه خدمات به مشتریان تمرکز کنید. زمانی که شما بیش از انتظار مشتری خدماتی را ارائه می کنید مشتری احساس رضایتمندی زیادی می کند و محصول شما را با ذوق و اشتیاق به دیگران معرفی می کند. بنابراین برای محبوب شدن به فکر بهبود کیفیت باشید.