موفقیت اپلیکیشن های موبایل @appsaz_ir

موفقیت اپلیکیشن های موبایل @appsaz_ir

موفقیت یک اپلیکیشن موبایل به عوامل مختلفی بستگی دارد، یکی از این عوامل، انتخاب صحیح مشتریان و بازار هدف شما است که وابستگی زیادی به تعداد کاربران موبایل در هر منطقه و هر کشور دارد. در ادامه ابتدا به بررسی تعداد کاربران گوشی های هوشمند در ایران و بعد از آن به بررسی عوامل مؤثر در موفقیت یک اپلیکیشن موبایل می پردازیم.

تعداد کاربران گوشی های هوشمند موبایل در ایران

آمار کاربران تلفن همراه در ایران که نقش بسزایی در موفقیت اپلیکیشن های موبایل دارد<span style=

ب

نابر آماری که در سال ۱۳۹۵ از سوی معاون وزیر ارتباطات ارائه شد، تعداد گوشی های هوشمند در ایران بین سال های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ از ۲ میلیون دستگاه به ۱۰۰ میلیون دستگاه رسیده است و این افزایش ۹۸ میلیونی تأثیر بسزایی در توسعه روابط ، افزایش و بروزرسانی دانش و آگاهی مردم، سهولت در تبلیغات و همینطور توسعه استفاده از خدمات سلامت داشته است.

از طرفی، سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، شهریور ۱۳۹۵ اعلام کرد: ” از هر دو نفر ایرانی یک نفر از تلفن همراه هوشمند استفاده می کند ” و این یعنی ۴۰ میلیون کاربر گوشی هوشمند!

با در نظر گرفتن نرخ رشد جهانی طی سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ و تأثیر آن در وضعیت ICT ایران، تعداد کاربران اسمارت فون ها در ایران  تا سه سال آینده، یعنی تا سال ۱۳۹۹، با افزایش حداقل ۳۴ میلیون کاربر دیگر روبرو می شود و این یعنی ۷۴ میلیون کاربر گوشی موبایل هوشمند!

این نرخ رو به رشد استفاده از اسمارت فون ها در ایران که کم از نرخ جهانی ندارد، می تواند گوشی های هوشمند را به بستری نه چندان تازه اما مناسب برای شروع یک کسب و کار جدید و کسب درآمد از آن بدل کند.

هرچند این روزها بازار توسعه اپلیکیشن های موبایل داغ است اما تنها تعداد انگشت شماری از این اپلیکیشن ها به سود دهی و موفقیت می رسند و این یعنی صرفاً افزایش تعداد کاربران موبایل و افزایش روزافزون آنها نمی تواند تضمینی برای موفقیت اپلیکیشن ها و استارت آپ های فعال در این حوزه باشد، و این کیفیت ، نوآوری و بهینه سازی یک اپلیکیشن موبایل است که می تواند باعث موفقیت و سودآوری توسعه دهندگان اپلیکیشن های موبایل شود.

از این رو اپساز در این مطلب قصد دارد مهمترین فاکتورهای مؤثر در موفقیت یک اپلیکیشن موبایل را بررسی کند.

فاکتورهای مهم  و مؤثر برای موفقیت اپ های موبایل

  • کارایی و هدفمند بودن

     

کارایی و هدمندی از اصول مهم - موفقیت اپلیکیشن

یک اپلیکیشن خوب، اپلیکیشنی است که به طور هدفمند و با برنامه ریزی قبلی ساخته شود، به طوریکه با جرقه خوردن ایده یک اپلیکیشن در ذهنتان و قبل از تصمیم به اجرای ایده، اول از همه ایده را مورد سنجش قرار دهید و یا در صورت لزوم یک طرح امکان سنجی برای آن گردآوری کنید.

  • سادگی در عین پیچیدگی!

     

راحتی و سادگی کار با اپلیکیشن - موفقیت اپلیکیشن

  • مورد دیگری که بسیار قابل توجه کاربران قرار می گیرد و می تواند در نظر سنجی ها و رتبه بندی های یک اپلیکیشن در مارکت ها هم فوق العاده اثر گذار باشد، سودمند بودن یک اپلیکیشن در عین سادگی کار با آن است.

    کاربران با اهداف مختلفی اپلیکیشن های مختلف را نصب می کنند و اغلب آن ها وقتی با اپلیکیشنی روبرو می شوند که آن ها را به هدف مورد نظر نمیرساند و یا وجود پیچیدگی های کار با اپلیکیشن، آنها را از مسیر هدف دورتر می کند، تصمیم به حذف اپلیکیشن و ثبت امتیاز منفی برای آن می گیرند به طوریکه گاهی خشم کاربران از نصب یک اپلیکیشن به درد نخور می تواند ثبت نظرات منفی و توصیه به عدم نصب نرم افزار توسط دیگر کاربران را هم به دنبال داشته باشد.

    درنتیجه حتما اپلیکیشن مورد نظرتان را طوری طراحی کنید که،

    اول: کاربر را به هدفش برساند، و دوم: کار با آن ساده باشد.

     

    ·         رساندن کاربران به مقصد، مانند یک جت!

     

از جمله فاکتورهای مؤثر در موفقیت اپلیکیشن

همانطور که گفتیم یک اپلیکیشن باید بدردبخور و قابل استفاده باشد، باید کاربر را به هدفش برساند و این کار را در نهایت سادگی انجام دهد، اما اینکه شما چطور کاربر را به مقصد می رسانید هم ازبعد بهینه سازی زمانی، اهمیت بسیار زیادی دارد!

با یک مثال ساده در زندگی روزمره به شرح اهمیت این موضوع میپردازیم:

تصور کنید فاصله خانه تا محل کار شما ۲۰ کیلومتر باشد و شما برای رفتن به محل کارتان بتوانید از روش های زیر استفاده کنید:

  • مترو: ۸ دقیقه بدون تعویض خط
  • اتوبوس شهری: ۱۲ دقیقه با دو تعویض خط
  • تاکسی: ۱۸ دقیقه با یک تعویض خط و چهار دقیقه پیاده روی
  • اتوموبیل شخصی : ۳۰ دقیقه بدون تعویض خط

شما به نوبه خود کدام را انتخاب می کنید؟

اگر منصف باشیم مترو بهترین گزینه است چرا که هم ما را به مقصد می رساند (هدفمند)، هم در تعیین مقصد دقت بالایی دارد (سودمند)، هم نیازی به تعویض خط و پیاده روی ندارد (ساده) و هم سرعت بالایی دارد!

بله، سومین فاکتور مهم در تولید یک اپلیکیشن  ” سرعت ”  است، به طوریکه اگر کاربران یک اپلیکیشن، زمان زیادی برای بارگذاری صفحات و یا انجام پردازش ها منتظر بمانند احتمال نا امیدی آن ها از عملکرد مثبت آن اپلیکیشن بسیار افزایش پیدا می کند و منجر به حذف و عدم استفاده آن ها از اپلیکیشن موردنظر می شود.

راهکاری که برای حل مشکل انتظار و اتلاف وقت اپلیکیشن ها مطرح می شود، استفاده از صفحات و فایل های سبک و اطمینان از عملکرد صحیح و سرعت سرورهای مورد استفاده اپلیکیشن هاست!

نکته: برای زمان پردازش ها و بارگذاری صفحات در اپلیکیشن ها و وبسایت ها استانداردهایی وجود دارند که لازم است قبلاً با آن ها آشنا شوید!

  • رعایت انصاف

موفقیت اپلیکیشن های موبایل تا حد زیادی مدیون قیمت گذاری منصفانه آن<span style=

در قیمت گذاری اپلیکیشن هایتان منصف باشید، براساس زحمتی که برای آن کشیده اید، هزینه هایی که متحمل شده اید و دستمزد کارهای مشابه آن به نرخ روز قیمت را تعیین کنید، کاربران معمولا رضایتی برای خرید اپلیکیشن هایی با قیمت بالاتر از حد معمول ندارند.

از طرفی خرید های درون برنامه ایی هم می توانند راهکاری بسیار مناسب برای فروش بیشتر اپلیکیشن شما باشند چرا که تا به امروز این نوع اپلیکیشن ها با استقبال بیشتری از سوی کاربران مواجه شده اند.

اگر برای تعیین قیمت اپلیکیشن موبایلی که ساخته اید نیاز به راهنمایی دارید می توانید در www.appsaz.ir  از مشاورین و پشتیبان های اپ ساز کمک بخواهید، چرا که قیمت مناسب یکی از مهمترین و مؤثرترین عوامل در موفقیت یک اپلیکیشن موبایل است.

  • تعیین بازار هدف

     

برای موفقیت اپلیکیشن های موبایل<span style=

اینکه بدانید برای چه کسانی این اپلیکیشن را طراحی می کنید و چه کسانی قرار است از آن استفاده کنند هم در بهینه سازی اپلیکیشن در هنگام طراحی به شما کمک می کند و هم در پیدا کردن بازار هدف جهت تبلیغات و معرفی نرم افزار!

  • انتخاب پلتفرم مناسب برای موفقیت اپلیکیشن

انتخاب پلتفرم مناسب | موفقیت اپلیکیشن های موبایل

اول باتوجه به عوامل مؤثر در انتخاب سیستم عامل مناسب جهت انتشار اپلیکیشن ها (که در این مقاله نمی گنجد و بایستی به طور جداگانه به شرح آن بپردازیم)، سیستم عامل مناسب برای ارائه اپلیکیشن خودتان را انتخاب کنید و بعد به طراحی اپلیکیشن متناسب با آن سیستم عامل بپردازید.

بکب از مهمترین موانع در موفقیت یک اپلیکیشن موبایل می تواند همین انتخاب اشتباه پلتفرم انتشار اپلیکیشن باشد، پس در انتخاب پلتفرم مناسب دقت زیادی داشته باشید.

اما خب باز هم اپساز در کنار شماست تا به راحتی و در کمترین زمان اپلیکیشن موبایل مربوط به هرکدام از سیستم عامل های iOS و یا Android را طراحی کرده و بسازید.

یکی از بهترین خدماتی که اپساز در اختیار شما قرار می دهد، طراحی اپلیکیشن موبایل در پلتفرم گوشی های هوشمند و از طریق اپلیکیشن موبایل اپساز است، پس ساخت اپلیکیشن های موبایلتان را همین حالا و در اپ ساز به نشانی www.appsaz.ir شروع کنید.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *