چطور از مشتریان بازخوردهای بهتری بگیریم؟

بازخورد مشتریان در اپلیکیشن

بازخورد مشتریان در اپلیکیشن

جمع آوری بازخورد های مشتریان و به اجرا در آوردن آن بازخوردها در اپلیکیشن بهترین راه برای ایجاد تجربه کاربری خوب است؛ اما استراتژی بازخورد گیری از مشتریان به آسانی که به نظر می رسد نیست. بر اساس نظرسنجی هایی که انجام شده بازخورد مشتریان در اولویت بالایی قرار گرفته است و به این نکته باید توجه زیادی داشته باشید؛ اما چطور باید از مشتریان بازخوردهای خوب دریافت کنید؟

ما در این مقاله استراتژی هایی جهت بازخورد گرفتن از مشتریان به شما معرفی می کنیم.

-بازخوردگیری مستقیم از داخل اپلیکیشن.

اغلب در اپلیکیشن ها از کاربر خواسته می شود که برای پاسخ و بازخورد دادن ایمیل ارسال کنند یا به لینک دیگری ارجاع داده می شوند اما این روش صحیح نیست. شما باید به کاربران این امکان را دهید تا داخل اپلیکیشن و مستقیم نظراتشان را ارسال کنند؛ این کار احتمال بازخورد دادن مشتریان را بسیار بیشتر از زمانی می کند که شما آنها را ملزم به ارسال ایمیل یا ارتباطات بیرون اپلیکیشنی کرده اید.

-فعال باشید.

از طریق اپلیکیشن پیام درون برنامه ای برای کاربران ارسال کنید و به انها یادآوری کنید که می توانند نظرات خود را در هر لحظه با شما به طور مستقیم در جریان بگذارند و به آنها اطمینان دهید که نظرات آنها برایتان حائز اهمیت است.

این کار باعث می شود مشتریان هر زمان با مشکلی مواجه شدند به یاد بیاورند که به راحتی و به طور مستقیم و نه از طریق بررسی های مارکت های اپلیکیشن یا چیزهای دیگر می توانند برای شما بازخورد ارسال کنند و با شما مستقیما در ارتباط باشند.

-به بازخورد مشتریان پاسخ دهید.

زمانی که مشتری به شما بازخوردی می دهد به آنها نشان دهید که برای شما ارزشمند است. زمان بگذارید و به نظرات ارسالی مشتریان پاسخ دهید. برای هر بازخوردی چه مثبت، چه منفی ارزش قائل شوید و از ارسال کننده تشکر کنید. اگر بازخورد در رابطه با یک باگ یا ارور برنامه هست به مشتری توضیح دهید که در تلاش برای حل این مشکل هستید و زمانی که مشکل برطرف شد به مشتری اطلاع دهید که نظراتش اعمال شده است.

-اپلیکیشن را بر اساس بازخورد ها بهبود دهید.

از بازخورد های مشتریان جهت بهبود و توسعه اپلیکیشن استفاده نمایید. در واقع این نظرات و بازخورد ه نقشه راه محصول شما هستند و شما باید از آنها جهت توسعه محصول خود استفاده کنید. تیم توسعه محصول باید تمرکزش را روی یک نقطه بگذارد و آن نقطه تمرکز چیزی نیست جز مشتری!

-از ابزارهای تعامل با مشتری استفاده کنید.

الان زمان شروع ارتباط با مشتریان است. از جایی شروع کنید که مشتریان شما در حال حاضر انجا هستند: در اپلیکیشن!

در مورد اهداف خود و چگونگی ارتباط بهتر با مشتری فکر کنید و از ابزارهای تعامل با مشتری مثل ارسال پیام فوری، پیام درون برنامه ای، نظرسنجی، آمار و … استفاده نمایید تا بتوانید بازخوردهای بهتر و بیشتری جهت ارتقای کسب و کارتان به دست آورید.

نتیجه گیری

زمانی که شما به درستی از مشتری درخواست بازخورد دادن می کنید ، بازخوردهای مشتریان می تواند منجر به بهبود کسب و کار شما، افزایش درآمد، توسعه محصول، جمع آوری اطلاعات ارزشمند شود. امیدواریم این نکات به شما کمک کند تا از استراتژی مناسبی جهت بازخورد گیری از مشتریان برای بهبود و ارتقای کسب و کارتان استفاده کنید.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *