روش های مختلف تست اپلیکیشن

روش های مختلف تست اپلیکیشن های اندروید و iOS

طبیعی است که پس از قرار دادن اطلاعات مختلف در اپلیکیشن قصد دارید آن ها را تست کنید و با امکانات عملا کار کنید.

علاوه بر اینکه پس از ساخت اپلیکیشن، فایل نصبی نسخه اندرویدی (فایل apk) از طریق ایمیل ارسال می شود و شما می توانید اپلیکیشن  اندرویدی را روی دستگاه خود دانلود و نصب نمایید، جهت تست اپلیکیشن های ساخته شده با سیستم اَپ ساز روش های دیگری نیز وجود دارد که در این مقاله قصد داریم آنها را به شما معرفی کنیم.

توجه داشته باشید که برای نسخه های iOS، اپلیکیشن حتما باید در اپ استور انتشار پیدا کند و سپس امکان دانلود اپلیکیشن تنها از طریق اپ استور وجود دارد. بنابراین روش های زیر برای تست اپلیکیشن iOS می تواند کمک زیادی به شما کند.

تست از طریق صفحه پیش نمایش

از هر امکانی استفاده کنید و هر اطلاعاتی که وارد نمایید در سمت چپ پیش نمایشگری وجود دارد که می توانید تغییرات را آنجا مشاهده نمایید.

تست از طریق اسکن کد QR

در داشبورد وارد قسمت “ترویج” شوید و با استفاده از نرم افزار QR کُد خوانی که دارید کُد را اسکن نمایید. پس از اسکن کُد QR می توانید اپلیکیشن را بر روی مرورگر گوشی مشاهده نمایید و امکانات مختلف را تست نمایید.

تست از طریق آدرس دامنه

در داشبورد وارد قسمت تنظیمات/دامنه شوید.

در قسمت نام دامنه یک آدرس url وجود دارد که شما با وارد نمودن این آدرس بر روی مرورگر گوشی یا کامپیوتر خود می توانید امکانات مختلف اپلیکیشن را مشاهده نمایید و امکانات را تست کنید.

همان طور که در ابتدا هم توضیح دادیم پس از وارد نمودن امکانات و ساخت اپلیکیشن در قسمت انتشار و با کلیک بر روی دکمه دریافت اپلیکیشن نسخه اندرویدی اپلیکیشن برای شما از طریق ایمیل فرستاده می شود و می توانید روی گوشی اندرویدی خود اپلیکیشن را تست کنید. روش های گفته شده برای نسخه iOS کاربرد بیشتری دارند.

همچنین توجه داشته باشید که اپلیکیشن هایی که با سیستم اَپ ساز ساخته می شوند پس از نصب  و یا انتشار بدون نیاز به نسخه جدید آخرین تغییرات اعمال شده را نمایش می دهند و نیازی نیست برای تست مجدد از ابتدا اپلیکیشن را نصب نمایید. تنها تغییراتی که نیاز به نسخه جدید دارند تغییر آیکن و صفحه آغازین برنامه هستند.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *