چرا کاربران اپلیکیشن شما را حذف می کنند؟!

حذف اپلیکیشن

حذف اپلیکیشن

بر اساس آمار به دست آمده ۹۴٪ از کاربران پس از یک ماه اپلیکیشن ها را از گوشی خود حذف می کنند. در این مقاله به رایج ترین مواردی که باعث حذف کردن اپلیکیشن می شود می پردازیم.

۱– فرآیند پیچیده ثبت نام

یکی از اشتباهات رایجی که سازندگان اپلیکیشن مرتکب می شوند قرار دادن فرم پیچیده ثبت نام است. اگر شما سازنده اپ هستید موارد زیر را جهت فرم ثبت نام حتما در نظر بگیرید.

  • از ملزم کردن کاربران به ثبت نام از طریق اکانت شبکه های اجتماعی خود داری کنید و گزینه های متعددی را جهت ثبت نام در اختیار کاربران قرار دهید.
  • در فرم ثبت نام از قرار دادن فیلدهای زیاد اطلاعات دوری کنید و فقط فیلدهای مربوط به اطلاعات ضروری را قرار دهید. در صورتیکه به اطلاعات بیشتری نیاز دارید آنها را پس از ثبت نام کاربر در اپ قرار دهید.
  • عدم بومی سازی یکی دیگر از اشتباهاتی است که سازندگان اپ مرتکب می شوند. بحتما زبان، کشور و فرهنگ کاربران مختلف را برای ثبت نام در نظر بگیرید.

۲– نگرانی های امنیتی

این خیلی اهمیت دارد که کاربران هنگام استفاده از اپ و وارد کردن اطلاعات شخصی حس نگرانی نداشته باشند.

درخواست وارد کردن اطلاعات زیاد و شخصی از کاربران حس نا امنی در آنها ایجاد می کند و این یکی از دلایلی هست که کاربران  اپلیکیشن را حذف می کنند. شما نباید اطلاعات شخصی زیادی از کاربران بپرسید و یا مجوزهای دسترسی زیادی از آنها بخواهید. اگر اطلاعات یا مجوزهای دسترسی، نا مربوط به اپلیکیشن شما هستند از درخواست کردن آنها خودداری کنید.

یکی از راه هایی که احساس راحتی به کاربران می دهد این است که میزان توجه خود را به حفاظت از داده ها نشان دهید و یک قانون سیاست حفظ حریم خصوصی بسازید و آن را در دسترس قرار دهید.

۳– تجربه کاربری بد

بر اساس آمار ۵۰ درصد از کاربران به دلیل تجربه کاربری بد اپ را حذف می کنند.

  • از تصاویر با کیفیت پایین در اپلیکیشن استفاده نکنید.
  • فرم ثبت نام را پیچیده قرار ندهید.
  • هر ویژگی را در صفحه جداگانه قرار دهید.
  • از قرار دادن متون زیاد خود داری کنید.

حذف کردن اپلیکیشن

۴– پیام فوری یا پیام درون برنامه ای اذیت کننده

درست است که ارسال پیام فوری یا پیام درون برنامه ای از راه های تعامل و جذب کاربران است ولی اگر هوشمندانه از آنها استفاده نشود دقیقا نتیجه عکس می دهد!

برای استفاده درست از پیام فوری به این مقاله مراجعه کنید.

۵– عمل نکردن به وعده

وظیفه اصلی شما انجام کاری است که قولش را داده اید. اگر نتوانید به وعده هایی که به کاربران داده اید عمل کنید دیر یا زود اپ شما از روی گوشی ها حذف می شود. با بررسی بازخوردها و نظرات کاربران می توانید تشخیص دهید بتا چه حد در عمل کردن به وعده های خود موفق عمل کرده اید.

۶– استفاده از استراتژی نامناسب کسب درآمد

درآمد زایی اپلیکیشن یکی از موضوعات مطرح و مهم برای سازندگان و توسعه دهندگان اپ است. اگر از استراتژی مناسبی برای کسب درآمد استفاده نشود منجر به حذف اپلیکیشن خواهد شد.

رایج ترین راه های کسب درآمد از اپ عبارتند از :

  • تبلیغات درون برنامه ای
  • پرداخت درون برنامه ای
  • مدل فریمیوم
  • هزینه اشتراکی
  • گرفتن اسپانسر

قبلا در این مقاله راجع به راه های کسب درآمد به تفصیل صحبت کرده ایم.

۷– کرَش شدن(توقف ناگهانی اپلیکیشن) یا مشاهده خطا

درصد بسیار زیادی از کاربران در صورت مشاهده خطا یا کرَش شدن برنامه یا سرعت پایین اپلیکیشن را حذف می کنند. شما باید قبل از ارائه اپلیکیشن از همه نظر اپ را تست کرده باشید و باگ های احتمالی را رفع کرده باشید.

۸– عدم به روز رسانی اپ

ممکن است اپلیکیشن شما پس از انتشار خطا یا باگ داشته باشد بنابراین شما باید این خطاها را برطرف کنید و اپلیکیشن را به روز کنید.

همچنین شما باید اپلیکیشن را بر اساس بنیاز و خواسته های کاربران به روز رسانی کنید. اگر کاربران ببینند شما به نیازها و خواسته هایی که از اپ شما دارند بی توجهید اپلیکیشن را حذف می کنند.

۹– تبلیغات مزاحم

در صورتیکه شما هوشمندانه از تبلیغات درون اپ استفاده نکنید و کاربران هنگام کار با اپ و برخورد با تبلیغات مزاحم احساس ناراحتی پیدا کنند اپلیکیشن شما به احتمال زیاد حذف می شود.

۱۰– نداشتن مزیت رقابتی

اگر اپلیکیشن مشابه به شما وجود دارد و اپ شما هیچ وجه تمایز خاصی نسبت به رقبا ندارد مسلما استفاده از اپ رقیب شما را ترجیح می دهند. اگر اپ شما هم همان کاری را می کند که سایر اپ های مشابه هم می کنند پس احتمال موفقیت شما خیلی کم است.

یکی از دلایل رایجی که کاربران اپ ها را حذف می کنند پیدا کردن اپ های جایگزین کارآمد تر است. شما باید این را در نظر داشته باشید که کاربران شما گزینه های زیادی برای انتخاب دارند و برای نگه داشتن آنها و افزایش اشتیاق در کاربران باید مزیت رقابتی داشته باشید.

ممکن است  ماه ها صرف ساخت اپلیکیشن و افزایش کاربر و نصب اپلیکیشن کرده باشید ولی این کافی نیست!

شما همواره باید تلاش کنید کاربران را  راضی نگه دارید و آنها را حفظ کنید، در غیر این صورت باید آمادگی از دست دادن

کاربران و شکست اپ  را داشته باشد.;

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *