۱۰ نکته که قبل از ساخت اپلیکیشن باید بدانید

ساخت اپلیکیشن برای کاربران

ساخت اپلیکیشن

ایده ای برای ساخت اپلیکیشن دارید؟ این خیلی خوبه! اما چطور می خواهید این کار را انجام دهید؟! آیا می‌دانید فاکتورهای مهم برای ساخت اپلیکیشن چه چیزهایی هستند؟ قبل از ساخت اپلیکیشن باید از خود سوالاتی بپرسید. همچنین بد نیست  نگاهی به آمارهای جهانی بیندازید تا بهتر متوجه  شوید که رشد موبایل امروزه چقدر گسترده شده است.

-تا سال ۲۰۱۵،  ۴٫۴۳ بیلیون کاربر موبایل تخمین زده شده و پیش بینی شده که این آمار تا سال ۲۰۱۹ به ۵٫۰۷ بیلیون کاربر خواهد رسید.

-در گوگل پلی بیش از ۱٫۶ میلیون اپلیکیشن اندرویدی موجود است.

-حدود ۱٫۵ میلیون اپلیکیشن iOS در اپ استور موجود است.

ie7dV0o

با توجه به تصویر بالا بر اساس این آمار متوجه می شوید که تعداد متقاضیان موبایل و اپلیکیشن در حال افزایش است، اما کیفیت اپلیکیشن ها با توجه به افزایش آمار نباید به خطر بیفتد. سازندگان اپلیکیشن باید اطمینان حاصل کنند که اپلیکیشنی که می سازند کاربردی باشند، استفاده راحت داشته باشند و خواسته های کاربران را برطرف کنند.

۱-تحقیقات گسترده در بازار انجام دهید.

قبل از ورود به بازار و شروع به ساخت اپلیکیشن، شما باید تحقیقات خود را در بازار شروع کنید.

 تحلیل بازار برای شما دید بهتری ایجاد می کند و باعث می شود راحت تر رقبای خود را بشناسید و با اهداف، نقاط ضعف و قوت آنها آشنا شوید.

این اطلاعات ارزشمند به شما کمک می کند تا از اشتباهاتی که رقبای شما مرتکب شده اند دوری کنید.

مصاحبه با مشتریان نیز کمک بزرگی به شما می کند. نظرات مشتریان به شما کمک می کند تا متوجه شوید آنها چه چیزهایی را در اپلیکیشن مورد نظر شما دوست دارند و از چه چیزهایی خوششان نمی آید.

این استراتژی به شما کمک می کند هوشمندانه وارد بازار کار شوید و در بین رقبا به موفقیت برسید.

۲-به کارایی بالا در ساخت اپلیکیشن توجه کنید.

همیشه این موضوع را در نظر داشته باشید که اگر کاری را انجام می دهید آن را با ۱۰۰% کارایی و دقت انجام دهید، در غیر این صورت انجامش ندهید. این چیزی هست که تمام کاربران از یک اپلکیشن موبایل انتظار دارند.

وقتی صحبت از کارایی بالا می شود منظور کارایی data نیز هست.;به طور مثال اپلیکیشن هایی که زیادی اینترنت مصرف می کنند معمولا زیاد مورد استفاده کاربران قرار نمی گیرند. پس حتما در هنگام ساخت اپلیکیشن بهره وری و کارایی را در نظر بگیرید.

۳-خدمتی متفاوت ارائه دهید.

توجه کرده اید وقتی رستوران جدیدی افتتاح می شود در روزهای اول چقدر شلوغ می شود و همه سعی می کنند آنجا را امتحان کنند؟

مردم همیشه به دنبال چیزهای متفاوت و جدید هستند. افراد ممکن است از یک چیز، خیلی زود خسته شوند.

در دنیای اپلیکیشن های موبایل هم داستان به همین صورت است. از آنجایی که میلیون ها اپلیکیشن در مارکت های جهانی موجود هستند افراد به دنبال اپلیکیشن های جدید و متفاوت هستند. شما باید اپلیکیشنی بسازید که کاربران را جذب کند.

۴- کاربران را منتظر نگذارید.

اگر اپلیکیشن شما برای اجرای اولیه باید با سرور ارتباط برقرار کند و در حال دریافت اطلاعات است این را به کاربران با استفاده از انیمیشن، متن، تصویر … اعلام کنید تا آنها این مفهوم را متوجه شوند که باید کمی صبر کنند تا اپلیکیشن اطلاعات را دریافت و نمایش دهد.IF0L5Wt

در غیر این صورت آنها تصور می کنند اپلیکیشن خراب است و امکان اجرا شدن ندارد؛ در نتیجه تجربه کاربری بدی برای مخاطبین ایجاد خواهد کرد. همچنین تاثیر منفی در هنگام اجرای اپلیکیشن برای آنها ایجاد می کند.

۵-درست قیمت گذاری کنید.

قیمت گذاری یکی از کارهای چالش برانگیز است که باید حتما به آن توجه داشته باشید. قیمت گذاری اپلیکیشن کمی پیچیده است. فاکتورهای زیادی وجود دارد که سازنده اپلیکیشن باید برای قیمت گذاری صحیح اپلیکیشن در نظر بگیرد. قبلا در این مقاله روش های قیمت گذاری اپلیکیشن را معرفی و توضیح داده ایم.

۶- کاربران هدف را شناسایی کنید.

مشخص کردن کاربران هدف بسیار اهمیت دارد، چرا که کاربران مهم ترین نقش ر ا در توسعه اپلیکیشن شما دارند.

با این سوالات که چه کسانی قرار است از اپلیکیشن شما استفاده کنند؟ اپلیکیشن شما چطور به آنها کمک می کند؟ می توانید کاربران هدف را بهتر شناسایی کنید.

۷-پلت فرم هدف خود را مشخص کنید.

یکی از مهم ترین سوالاتی که قبل از ساخت اپلیکیشن باید از خود بپرسید این است که قصد دارید اپلیکیشن خود را برای چه پلت فرم هایی بسازید؟ اندروید؟ iOS؟ یا هر دو؟!

در صورتی که تمایل داشته باشید با اپ ساز اپلیکیشن خود را بسازید می توانید هم زمان هر دو نسخه اندروید و iOS اپلیکیشن خود را دریافت کنید و در صورتی که اپلیکیشن خود را native ایجاد کنید باید برای هر نسخه جدا اپلیکیشن بسازید.

۸-بر روی استراتژی بازاریابی خود تمرکز کنید.

بازاریابی باید  قبل از ارائه اپلیکیشن آغاز شود. اطمینان حاصل کنید که بازاریابی خود را در زمان مناسبی شروع کرده اید. خیلی از توسعه دهندگان اپلیکیشن موفق به اجرای استراتژی بازاریابی خود نمی شوند. سازندگان اپ حداقل از دو سه هفته قبل از انتشار اپلیکیشن باید بازاریابی را آغاز کرده باشند و کاربران را از انتشار اپلیکیشن آگاه ساخته باشند.

۹-اپلکیشن را در دو مرحله تست کنید.

این خیلی مهم است که قبل از انتشار اپلیکیشن، آن را کامل تست کرده باشید. شما باید کاملا کار با اپ را قبل از ارائه به کاربران تجربه کرده باشید و تمام قسمت ها را تست کرده باشید.

اپلیکیشن شما باید کارایی بالا داشته و استفاده از آن راحت باشد. تست کردن اپلیکیشن باعث می شود از مشکلات احتمالی و جزئی آن آگاه شوید و قبل از انتشار آنها را رفع کنید. بعد از تست مرحله آلفا حالا شما باید در مرحله تست بتا اپلیکیشن را در اختیار افراد دیگری قرار دهید و مشاهدات و نظرات آنها را بررسی کنید.

همچنین ابزارهای تست اپلیکیشن زیادی موجود هستند که می توانید برای تست بتا از آنها استفاده کنید.

۱۰-توضیحات لازم و کافی تهیه کنید.

برای کسی که اپلیکیشن شما را برای اولین بار در اپ استور یا گوگل پلی مشاهده می کند توضیحات اپلیکیشن نقش بسیار مهم و کلیدی دارد. کسی که هیچ اطلاعی ندارد اپلیکیشن شما چی هست، بر اساس چیزی که در توضیحات می خواند تصمیم می گیرد اپلیکیشن را دانلود کند یا نه.

معمولا گوگل پلی و اپ استور دو الی سه خط از توضیحات را نمایش می دهد و کاربر با زدن روی قسمت “بیشتر” کل مطلب را می تواند مشاهده کند. پس توجه داشته باشید که دو سه خط اول توضیحات نقش مهمی در جذب کاربران اپلیکیشن شما دارند.

منبع:devsaran

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

2 دیدگاه

  1. مرتضی says:

    سلام
    ممنون خیلی خوب بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *