اهمیت پروتوتایپ در ساخت اپلیکیشن

پروتوتایپ اپلیکیشن

پروتوتایپ اپلیکیشن

در این مقاله به اهمیت پروتوتایپ در ساخت اپلیکیشن خواهیم پرداخت. هر پروژه ساخت اپلیکیشن باید با ایجاد یک پروتوتایپ(نمونه اولیه) شروع شود. قبل از این که زمان زیادی صرف توسعه اپلیکیشن کنید بهتر است خیلی ساده تر شروع کنید.

با یک کاغذ و خودکار شروع کنید و طرح بکشید. لازم نیست طرح رو خیلی زیبا و مرتب بسازید. طوری طراحی کنید که به سادگی قابل تغییر، اصلاح و دور انداختن باشد.

پروتوتایپ

با یک خودکار و کاغذ ساده می توانید برای ساخت چیزی پیچیده قدم بردارید. طرح شما باید گویای ایده شما باشد.

اگر شما به تازگی وارد حوزه ساخت اپلیکیشن شده اید ممکن است این تصور را داشته باشید که بهتر است وقتی اپ کاملا تمام شد و ظاهر زیبایی پیدا کرد آن را به همه نشان دهید. اما بهتر است تا آن موقع صبر نکنید و نمونه اولیه را به همه نشان دهید و از نظرات دیگران برای ساخت اپلیکیشن استفاده نمایید. این کار کمک می کند مشکلات فعلی طراحی خود را بهتر شناسایی کنید.

در این مقاله نکاتی که برای ساخت پروتوتایپ(نمونه اولیه) اپلیکیشن نیاز است را توضیح می دهیم.

پروتوتایپ به شما کمک می کند نیازمندی های اپ را بهتر بشناسید

شما احتمالا ایده ساخت اپ و این که قرار هست چطور کار کند را در ذهن دارید ولی با طراحی کلی اپ شما کارکردها و قابلیت های اپ را بیشتر می شناسید.

آیا کاربران باید در اپ ثبت نام انجام دهند؟ اگر پاسخ مثبت است باید قابلیت ورود و ثبت نام در اپ باشد.

آیا کاربران پروفایل شخصی دارند؟ آیا از طریق اپ به شبکه های اجتماعی شان مثل فیسبوک یا توئیتر متصل می شوند؟

آیا اپلیکیشن نیاز به درگاه پرداخت دارد؟

اگر هنوز پاسخ این سوالات را نمی دانید هیچ مشکلی نیست. پروتوتایپ به شما کمک می کند تا شما بهتر متوجه شوید که اپلیکیشن شما به چه چیزهایی نیاز پیدا خواهد کرد.

طرح خود را با این پرسش که اپلیکیشن شما به چه چیزهایی نیاز دارد شروع کنید و در حین طراحی ممکن است نیازهای دیگری را نیز متوجه شوید، نهایتا ایده خود را اصلاح کنید.

پروتوتایپ، تجربه کاربری اپ را بهبود می بخشد

زمانی که شما طرح کلی از قابلیت های اپ را روی کاغذ می کشید، به شما کمک می کند  ببینید کاربران چطور از اپلیکیشن شما استفاده می کنند.

فرض کنید شما اپلیکیشنی ساخته اید که قابلیت ثبت نام، پروفایل شخصی و درگاه پرداخت دارد. شما علاوه بر این که متوجه شدید اپ شما چه کارهایی می تواند انجام دهد باید متوجه شوید کاربران چطور از آن استفاده می کنند.

مثلا، وقتی کاربران در اپ ثبت نام و ورود می کنند چه اتفاقی میفتد؟ بعد از انجام این عملیات چه صفحه ای باید به آنها نشان داده شود؟

تجربه کاری یکی از مهم ترین بخش های ساخت یک اپلیکیشن موفق است و پروتوتایپ به شما کمک می کند تا متوجه شوید چطور دوست دارید کاربران از اپ استفاده کنند و چطور آن را جذاب بسازید که کاربران تجربه خوبی از استفاده آن پیدا کنند.

پروتوتایپ باعث می شود دیگران ایده اپ شما را بهتر متوجه شوند

در طول مسیر توسعه اپلیکیشن ممکن است نیاز داشته باشید اپ را به اطرافیان خود نشان دهید و از نظرات آنها برای اصلاح ایده خود استفاده کنید. استفاده از ایده دیگران یک نکته مهم برای ساخت اپ موفق است که باید در نظر داشته باشید.

شما ممکن است نیاز پیدا کنید طرح اولیه خود را به همکاران یا سایر ذی النفعان نشان دهید. وقتی شما بتوانید بفهمید که اپ شما به چه چیزهایی بعدا نیاز پیدا خواهد کرد، پروتوتایپ شما  بیشتر جلا پیدا می کند.

شما می توانید طراحی پروتوتایپ را در کیفیت بالاتر با ابزارهای ساخت پروتوتایپ بسازید، سپس پروتوتایپ را دست کاربران واقعی دهید.

کاربران نهایی اپ شما چه کسانی هستند؟ سعی کنید افراد مشابه را پیدا کنید و به آنها نشان دهید که روی چه موضوعی کار می کنید. در این صورت بازخوردهای بیشتری از بازار هدف خود دریافت خواهید کرد.

نهایتا زمانی که شما بازخوردهایی از افرادی که مشتریان بالقوه، هم تیمی ها و همکاران شما هستند دریافت می کنید می توانید نمونه اولیه را جلا بخشید. حال شما آماده هستید نسخه نهایی اپلیکیشن خود را بسازید.

ایجاد پروتوتایپ قبل از ساخت اپ باعث می شود مطمئن شوید، در حال ساختن چیزی هستید که مردم واقعا می خواهند!

امیدواریم بعد از مطالعه ی این مقاله به اهمیت پروتوتایپ در ساخت اپلیکیشن پی برده باشید.

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *