انتخاب نام اپلیکیشن چه تاثیری بر میزان موفقیت یک اپلیکیشن دارد

نام اپلیکیشن

نام اپلیکیشن

انتخاب نام اپلیکیشن بخش مهمی از;بازاریابی برنامه موبایل شما است و باعث می شود اپ به راحتی هنگام جستجو پیدا شود. همچنین نام اپلیکیشن اولین و بیشترین تاثیر را در مخاطب می گذارد.

دو استراتژی برای انتخاب نام مناسب برنامه موبایل وجود دارد. استراتژی اول انتخاب نام کوتاه و ساده است؛که شامل کلمات اضافی نیست. استراتژی دوم استفاده از کلمات کلیدی اضافی به همراه عنوان اصلی است. هر کدام از این دو استراتژی نقاط ضعف و قوتی دارند. در این مقاله نکاتی که برای;انتخاب نام برنامه موبایل مهم هستند را توضیح می دهیم.

تفاوت این دو استراتژی انتخاب نام اپلیکیشن در چیست؟

در استراتژی اول نام فقط شامل سه کلمه است. مثل “Clash Of Clans”.

برای انتخاب نام اپلیکیشن چه باید کرد

در استراتژی دوم عنوان شامل کلمات اضافی علاوه بر کلمات اصلی نیز هست. مثلا “App in the Air: Flight Tracker and Airport Guide”.

کلمات کلیدی اضافی در واقع عنوان اصلی را توضیح می دهند و شانس دیده شدن و جستجو در مارکت را افزایش می دهند.

نحوه ی انتخاب نام اپلیکیشن

اگر عنوان برنامه  بر اساس استراتژی دوم انتخاب شود، معمولا کلمات اضافی توسط خط تیره یا دو نقطه از عنوان اصلی جدا می شوند.;تفاوت عمده ای بین استفاده از دو نقطه با خط تیره وجود ندارد؛ ولی دو نقطه باعث می شود یک کاراکتر کمتر استفاده شود.

محدودیت کاراکتر در انتخاب نام اپلیکیشن

گوگل پلی و اپ استور بزرگ ترین مارکت های جهانی برنامه موبایل هستند که در حال حاضر بیش از یک میلیون اپ در این مارکت ها قرار دارد.

در حال حاضر محدودیت کاراکتر;نام برنامه موبایل در گوگل پلی ۳۰ کاراکتر است و در اپ استور ۲۵۵ کاراکتر است.

مزایای استفاده از کلمات کلیدی

استفاده از کلمات کلیدی در کنار نام اپلیکیشن باعث می شود برنامه موبایل شما هنگام جستجو خیلی سریع تر پیدا شود. استفاده از دو یا سه کلمه کلیدی در عنوان اپ باعث افزایش قابل توجه  دانلود اپ می شود.

 انتخاب نام اپلیکیشن

یکی از فاکتورهایی که به جستجوی بهتر اپ در مارکت کمک می کند عنوان اپلیکیشن است. قبلا در مقاله ای راجع به ASO)App Store Optimization)، بهینه سازی برنامه موبایل برای مارکت های اپ مقاله ای نوشته ایم که در این لینک می توانید آن را مطالعه کنید.

 معایب و ریسک های استفاده از کلمات کلیدی

استفاده از کلمات کلیدی، خصوصا زمانی که از کلمات کلیدی نامناسبی استفاده شود می تواند ریسک باشد.

زمانی که در عنوان اپلیکیشن از کلمات کلیدی استفاده می کنید احتمال رد شدن اپلیکیشن بسیار بالاتر از زمانی هست که نام ساده انتخاب می کنید. 

چیزی که به طور قطع احتمال رد شدن را افزایش می دهد استفاده بیش از حد از کلماتی مانند “بهترین، رایگان، سرگرم کننده، اعتیادآور” یا کپی کردن عناوین سایر اپ ها است.

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی فرصت پذیرفته شدن برنامه موبایل را به خطر میندازد. به هر حال، استفاده از یک تا سه کلمه کلیدی از نظر شناخت بِرَند و درک کاربر مناسب تر است.

 نکات بیشتر در انتخاب نام مناسب اپلیکیشن

نکته دیگر در انتخاب نام مناسب برنامه موبایل توجه به این است که اسمی که انتخاب می کنید چطور روی صفحه نمایش دستگاه ها ظاهر می شود. اگر نامی که روی صفحه نمایش ظاهر می شود با نام رسمی اپلیکیشن تفاوت زیادی داشته باشد احتمال رد شدن اپلیکیشن بالا می رود.

مهم ترین نکته برای اپ هایی که در عنوان شامل کلمات کلیدی هستند این است که قسمت اصلی عنوان در صفحه نمایش به طور کامل نمایش داده شود. به طور مثال اگر عنوان اپ “App in the Air: Flight Tracker and Airport Guide” است، روی صفحه نمایش باید App in the Air نمایش داده شود.

نامی انتخاب کنید که خاص و منحصر به فرد باشد، به راحتی تلفظ شود و به راحتی در ذهن سپرده شود. توجه داشته باشید که اگر نامی که انتخاب می کنید در ذهن کاربران نماند، به احتمال زیاد آنها استفاده از اپلکیشن شما را نیز فراموش خواهند کرد.

نام اپلیکیشن

اپلیکیشن شما مثل بچه شماست. هیچ کس دوست ندارد کسی نام فرزندش را نادیده بگیرد یا دست بندازد. پس بهترین نام را انتخاب کنید که باعث افتخار شما باشد!

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

0 دیدگاه

  1. ناشناس says:

    امتیاز بازید کننده: ۱ ستاره

  2. مریم استرحام says:

    امتیاز بازید کننده: ۵ ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *