مقایسه ی اپلیکیشن و وبسایت کدام برای کسب و کار شما مناسب‌تر است؟

وبسایت و اپلیکیشن

وب سایت و اپلیکیشن

در این مقاله قصد داریم به مقایسه ی اپلیکیشن و وبسایت بپردازیم. طراحی واکنش گرا در چند سال اخیر رایج شده است. ساخت وبسایت متناسب با سایزهای مختلف موبایل، تبلت به راحتی امکان پذیر شده است. با این حال وب سایت جایگزین اپلیکیشن موبایل نیست و همچنین ساخت اپلیکیشن موبایل نیز جایگزین وبسایت نیست.

این خیلی خوب است که یاد بگیرید چطور وب سایت و اپ موبایل را در کنار هم استفاده کنید. در واقع نیازی نیست شما از بین اپ موبایل و وبسایت یکی را انتخاب کنید، بلکه باید از هر دو گزینه در کنار هم جهت ارتقای کسب و کار خود استفاده کنید.

در زیر مزایا و معایب وب سایت واکنش گرا نسبت به اپلیکیشن موبایل برای کسب و کار نوشته شده است.

مقایسه ی اپلیکیشن و وب سایت واکنش گرا :

معمولا کسب و کارها برای شروع وبسایت می سازند.

-معمولا وب سایت از اپلیکیشن موبایل ارزان تر است.

-وبسایت روی همه دستگاه ها کار می کند.

-اشتراک گذاری وبسایت از طریق لینک راحت است.

افراد وب سایت را به راحتی  از طریق جستجوی آنلاین می توانند پیدا می کنند. از دید تجاری، وبسایت جهت ایجاد و به روزرسانی راحت تر است و همچنین نیازی نیست روی نسخه های مختلف اندروید،iOS تست شود.

فروشگاه های آنلاین اپلیکیشن، عملیات جستجوی اپ را ارتقا داده اند تا اپلیکیشن ها راحت پیدا شوند ولی اپ استورها به اندازه وبسایت قابل دسترس نیستند. وبسایت ها به کسب و کارهای های کوچک تر فرصت دیده شدن بهتری می دهند.

ساخت وبسایت واکنش گرا ارزان تر است و به زمان کمتری نسبت به ساخت اپلیکیشن نیاز دارد. با این حال اپلیکیشن موبایل، به کسب و کار شما مزیت منحصر به فردی می دهد که با وب سایت واکنش گرا به سادگی نمی توانید به دست آورید.

اپلیکیشن های موبایل در مقایسه با سایت:

ساخت اپلیکیشن موبایل برای کسب و کار ، بازاریابی کار شما را بهبود می بخشد و کانال ارتباطی منحصر به فردی برای جذب مشتری های جدید یا ترغیب مشتریان فعلی ایجاد می‌کند.

-اپلیکیشن موبایل مشتریان جدید را از طریق اپ استورها جذب می کند.

-اپلیکیشن موبایل تجربه منحصر به فردی برای کاربران فراهم می کند.

-اپلیکیشن موبایل می تواند از امکانات سخت افزاری گوشی و تبلت استفاده کند.

ساخت اپلیکیشن موبایل یک راه بسیار عالی برای ارتباط با مشتریان است و باعث می شود شما بتوانید ارتباطات قوی تر و عمیقی با مشتریان خود ایجاد کنید.

اپلیکیشن موبایل به مشتریان شما امکانات ویژه ای می دهد. مانند ایجاد تجربه شخصی روی اپلیکیشن موبایل برای کاربران.

تجربه کاربری می تواند روی گوشی ها و تبلت های کاربران از طریق سخت افزارهای دستگاه سفارشی سازی شود. وبسایت نمی تواند مثل اپلیکیشن، رفتار کاربر را پیگیری کند و تجربه کاربری را با استفاده از ارسال نوتیفیکیشن و دسترسی به موقعیت جغرافیایی کاربر سفارشی سازی کند.

به طور مثال، یک وب سایت واکنش گرا نمی تواند برای کاربران مناطق جغرافیایی خاص پیشنهادات ارسال کند، یا کاربران را از رویدادهای جدید از طریق اعلان و ارسال نوتیفیکیشن روی گوشی کاربر آگاه کند.

شما هر زمان که نیاز داشته باشید چیزی را با کاربران به اشتراک بگذارید و یا آنها را از خبری آگاه سازید می توانید به جای ارسال ایمیل و انتظار کشیدن برای بازگشت دوباره کاربران به وب سایت، به مشتریان خود از طریق اپلیکیشن موبایل دسترسی و ارتباط تعاملی داشته باشید.

چطور وب سایت واکنش گرا و برنامه موبایل می توانند با هم کار کنند؟

بسیاری از کسب و کارها ساخت اپلیکیشن موبایل را با وبسایت ترکیب می کنند. این ترکیب به شما فرصت عالی می دهد تا ارتباطات خود را با مشتریان گسترش دهید و تجربه منحصر به فردی به آنها دهید و برای مشتریان وفادار خود محتوای سفارشی و اطلاعات ارسال کنید.

شما می توانید از طریق وبسایت بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید و آنها را ترغیب به دانلود اپلیکیشن خود نمایید. این باعث ایجاد یک کانال ارتباطی خوب برای ارتباط شما با مشتریان است. با مشتریان خود از طریق ارسال پوش نوتیفیکیشن به راحتی در ارتباط باشید.

شما مجبور نیستید از بین ساخت وب سایت و اپلیکیشن یکی را انتخاب کنید بلکه باید از هر دو امکان در کنار هم استفاده کنید!

در صورتی که وبسایت شما وردپرسی باشد به راحتی از طریق سیستم اپ ساز می توانید وب سایت را به اپلیکیشن موبایل متصل کنید و از هر دو امکان در کنار هم استفاده کنید. امیدواریم توانسته باشیم به مقایسه ی اپلیکیشن و وبسایت بپردازیم.

منبع: app-press

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *