آیا وبسایت شما به اپلیکیشن موبایل نیاز دارد؟

وبسایت و اپلیکیشن

وبسایت و اپلیکیشن

روز به روز نیاز کسب و کارها به داشتن وبسایت و اپلیکیشن موبایل بیشتر و بیشتر می‌شود و اکثر کسب و کارها به سمت موبایلی شدن پیش رفته‌اند. سوالی که ممکن است برای خیلی‌ها پیش بیاد این است که:

ما وبسایت واکنش گرا داریم، آیا باز هم به اپلیکیشن موبایل نیاز داریم؟!!

در زیر به دلایلی می‌پردازیم که شما را متقاعد می‌کند داشتن برنامه موبایل ضرورت است.

گوشی‌های هوشمند در مرکز توجه تکنولوژی حال و آینده هستند

پیش‌بینی شده است که تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۶ بیلیون اپلیکیشن مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در ۵ سال آینده بیش از ۷۰درصد جمعیت جهان از اپلیکیشن در دستگاه‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند.

1

اپلیکیشن فقط یک چیز سرگرم کننده برای کاربران نیست بلکه تکنولوژی بر پایه ساخت اپلیکیشن پیش می‌رود.

آلارمی که صبح شما را از خواب بیدار می‌کند، نرم‌افزارهای پیام رسان، خواندن اخبار، کنترل تناسب اندام که روی گوشی استفاده می‌شوند همه و همه از طریق برنامه موبایل انجام می‌شوند. چیزی که واضح است این است که اپلیکیشن‌ های موبایل در حال حاضر و آینده به شدت رونق دارند و بخش بزرگی از زندگی روزمره افراد شده‌اند.

اپلیکیشن، وبسایت شما را در معرض دید کاربران فعلی و  بالقوه قرار می‌دهد

دیدی که اپلیکیشن ارائه می‌دهد دو برابر است. در وهله اول، انتشار برنامه موبایل در مارکت باعث افزایش بازدید می‌شود. اکثر اپلیکیشن‌ها در اپ استور و گوگل پلی پیدا می‌شوند و دانلود می‌شوند. قرار دادن اپلیکیشن خود در هر یک از این دو مارکت باعث می‌شود کسب و کار شما به تعداد قابل توجهی کاربر برسد.

زمانی که اپلیکیشن  روی گوشی نصب می‌شود تبدیل به روزمره زندگی افراد می‌شود.

شاید شما از تمام اپلیکیشن‌هایی که روی گوشی خود دارید هر روز استفاده نکنید ولی به هر حال زمانی که وارد منو گوشی می‌شوید آیکن اکثر اپلیکیشن‌ها را می‌بینید و رد می‌کنید. این مشاهده هر چند ناخودآگاه و جزئی، یک ابزار قدرتمند برای حفظ نام تجاری شما در ذهن مخاطبان است!

اپلیکیشن باعث می‌شود کاربران راحت‌تر از مطالب استفاده کنند و به اشتراک بگذارند

کاربران به راحتی می‌توانند به اپلیکیشن موبایل دسترسی داشته باشند تا این که بخواهند مرورگر را باز کنند، آدرس سایت را به خاطر داشته باشند، آن را تایپ و جستجو کنند. این ممکن است وقت کاربران را بگیرد و باعث شود انها بیخیال مراجعه به سایت شوند.

در اپلیکیشن موبایل، کاربر فقط کافیست برنامه را  باز کند تا به تمام اطلاعات دسترسی داشته باشند و با لمس کردن در بین صفحات مختلف جا به جا شود.

اپلیکیشن همچنین امکان به اشتراک گذاری را راحت‌تر فراهم می‌کند. برنامه موبایل این امکان را به کاربران می‌دهد که محتوای مورد علاقه را از طریق شبکه‌های اجتماعی یا نرم افزارهای پیام رسان به دوستان و مخاطبان با یک لمس ساده به اشتراک بگذارند و این کار باعث افزایش بازدید شما می‌شود.

اپلیکیشن باعث می‌شود کسب و کار شما منحصر به فرد شود

می‌توان گفت ضرورت داشتن برنامه موبایل در حال حاضر مانند ضرورت داشتن وبسایت در ۲۰ سال گذشته است. در حال حاضر نیازی نیست مقاله‌ای نوشته شود که چرا کسب و کارها به وبسایت نیاز دارند، زیرا در عصر مدرنی زندگی میکنیم که این موضوع خیلی وقت است به امر ضروری تبدیل شده است. در حال حاضر ابزارها و قالب‌های مختلفی در اختیار شما قرار دارند که می‌توانید وبسایت خود را بسازید. سیستمی مثل ورپرس این امکان را به خوبی به شما می‌دهد. ولی ضرورت داشتن اپلیکیشن هنوز به خوبی جا نیفتاده است!

ساخت اپلیکیشن برای وبسایت خود باعث می‌شود شما از رقبا پیشی بگیرید، نام تجاری خود را ارتقا دهید و ویژگی منحصر به فردی به وبسایت اضافه کنید و تجربه دسترسی به محتوا را از طریق گوشی به کاربران بهبود بخشید.

اپلیکیشن باعث افزایش و حفظ تعامل با مشتری می‌شود

تمام کسب و کارها چه آنلاین چه غیر آنلاین نیاز به ارتباط با مشتری دارند. پوش نوتیفیکیشن(پیام فوری) یک قابلیت بسیار خوب است که اپ برای ارتباط و تعامل با مشتری در اختیار شما می‌گذارد. پوش نوتیفیکیشن آمار دیده شدن برنامه شما را ۹۰درصد بالا می‌برد. این از سایر متدهای ارتباط با مشتری موجود قوی‌تر است.

پوش نوتیفیکیشن

با استفاده از پوش نوتیفیکیشن می‌توانید کاربران را از اخبار و به روز رسانی‌های جدید، ویژگی‌های جدید آگاه کنید.

استفاده درست از پوش نوتیفیکیشن باعث می‌شود نام تجاری شما همیشه در ذهن مخاطب بماند و آمار بازدید را بالا می‌برد و باعث تعامل بیشتر می‌شود.

اپلیکیشن تجربه منحصر به فردی برای کاربر به وجود می‌آورد

در نهایت باید بگم که اپ یک تجربه کاربری شخصی را برای مخاطب ایجاد می‌کند. در حالی که وبسایت عمومی است ولی اپلیکیشن شخصی است. اطلاعات مربوط به تنظیمات، اطلاعات ورود روی گوشی شخصی افراد ذخیره می‌شوند

اپ موبایل می‌تواند تنظیمات سفارشی سازی شده مخاطب را نگه دارد و تعاملات با مخاطبین را پیگیری کند. این باعث رضایت افراد از نام تجاری و وبسایت شما می‌شود و این یک کلید مهم در وفاداری مشتریان است.

چطور برای وبسایتم اپلیکیشن موبایل بسازم؟

یکی از راه‌هایی که به شدت هزینه زمانی و مالی شما را کاهش می‌دهد استفاده از سیستم آنلاین تولید برنامه موبایل اپ ساز است.

این سیستم کم هزینه طیف وسیعی از ویژگی‌ها و امکانات از پیش ساخته شده ، سفارشی سازی ظاهر و قالب را در اختیار شما قرار می‌دهد تا شما به راحتی بتوانید یک برنامه موبایل برای کسب و کار و وبسایت خود به سادگی و ارزان بسازید.

با سیستم اپ ساز تاکنون اپلیکیشن‌های زیادی ساخته شده اند که هم اکنون در مارکت‌های گوگل پلی و اپ استور موجود هستند.

همچنین اگر وبسایت شما وردپرسی هست می‌توانید از  پلاگین اپ‌ ساز استفاده کنید تا اپ وبسایت خود را به راحتی بسازید و در کنارش از سایر امکانات مثل پوش نوتیفیکیشن هم استفاده کنید.

منبع:mobiloud

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *