ساخت اپلیکیشن موبایل جهت بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا اپلیکیشن

بازاریابی محتوا اپلیکیشن

یکی از اهداف اصلی برای مدیران محتوا افزایش بازدید محتوای تولید شده توسط افراد مناسب و  در نظر گرفتن مخاطبان وسیع اپلیکیشن است.

بازاریابی محتوا چند مورد دارد که به گسترش مخاطبان کمک می‌کند.

محتوای مناسب: محتوایی که مربوط به مخاطبان است و به درستی طراحی و ارائه شده است.

وبسایت کاربرپسند:این مورد در مرکز فعالیتهای بازاریابی قرار دارد چون شما در عین حال در تلاش برای افزایش بازدید وبسایت از طریق SEO هستید.

رسانه‌های اجتماعی: راه‌هایی را فراهم می‌کنند که محتوای تولید شده را ترویج دهید، حتی وقتی مشتریان بالقوه شما از طریق گوگل شما را جست‌و‌جو نکردند محتوا تولید شده شما را می‌توانند مشاهده می‌کنند.

همچنین بازاریابی محتوا اجزای دیگری مثل بازاریابی ایمیلی هم دارد اما یکی از استراتژی‌هایی که درحال حاضر به شدت در میان بازاریابان محتوا محبوب شده است استفاده از اپ های موبایل است.

از وبسایت تا اپلیکیشن‌های موبایل

مواردی که برای بازاریابی محتوا در بالا ذکر شد به منظور افزایش بازدید وبسایت برای کاربران دسکتاب در نظر گرفته می‌شدند. با بهینه سازی وبسایت ها برای موبایل مثل طراحی سایت واکنش‌گرا بازاریابان به روش بهتری برای ارائه محتوا روی موبایل نیاز داشتند و آن ارائه محتوا از طریق اپ های موبایل بود.

افراد برای جست‌و‌جو،‌تحقیق،سرگرمی،‌به اشتراک گذاری محتوا،‌خرید آنلاین به گوشی‌های هوشمند یا تبلت خود نسبت به دسکتاپ وابسته‌تر هستند.در نتیجه مدیران وبسایت‌ها،‌ وبسایت‌هایی که با گوشی‌های موبایل سازگاری بیشتری داشت همراه با محتوای غنی مناسب برای کاربران موبایل ساختند. اما این متاسفانه ایجاد تجربه شخصی روی گوشی موبایل را مشکل می‌کند.

راه حل این مشکل ساخت اپلیکیشن هست که استراتژی های بازاریابی را پشتیبانی کند.برخی افراد تمایلی به ساخت اپلیکیشن برای کسب و کار خود ندارند چون فکر می‌کنند این به معنی ساخت مجدد وبسایت‌شان است.در صورتیکه این چنین نیست،اپلیکیشن‌ها به بازاریابان فرصتی می‌دهند که روی مخاطبان موبایل تمرکز داشته باشند و امکان ترویج محتوا به صورت تعاملی با مخاطب را فراهم می‌کند.

مزایای استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل برای بازاریابی محتوا:

۱-ارائه محتوای اختصاصی

اپلیکیشن به بازاریابان امکان استفاده از ابزارهای سفارشی و تولید محتوا را می‌دهد که دسترسی به محتوا را برای مخاطبان راحت‌تر و سریع‌تر می‌سازد. به طور مثال اگر کسب‌وکاری به مشتریان خود کتاب‌های الکترونیک ارائه می‌کند با ساختن اپ می‌تواند یک دسترسی سریع به تمام داکیومنت‌های موجود خود دهد و همچنین امکان دسترسی سریع به گالری تصاویر،ویدئو آموزشی و مطالب مرتبط را به مخاطبان می‌دهد. برای یک وبلاگ، اپلیکیشن می‌تواند مقالات ویژه را نمایش دهد و همچنین یک دسترسی سریع برای دسته بندی‌های محبوب در اپ بگذارد.

۲-حفظ مشتریان وفادار

حفظ مشتریان وفادار به کسب‌و کارها کمک می‌کند بتوانند رشد کنند. مخاطبان شما ممکن است بر حسب تصادف وارد سایت شما شده باشند و مطلب شما را خوانده باشند ولی کسانی که اپ شما را دانلود و نصب کرده‌اند قبلا در مورد برند(نام تجاری) شما شنیده‌اند و برای برقراری ارتباط با شما اپلیکیشن را نصب کرده‌اند.

بازدیدکنندگان مدت زمان بیشتری را در اپلیکیشن نسبت به صفحه وبسایت باقی می‌مانند.این به این معنی است که اپلیکیشن فرصت خوبی به شما می‌دهد تا پیام‌های بازاریابی را به مخاطب ارسال کنید و باعث تحکیم روابط بین شما و مشتریان می‌شود.

اپ‌ساز به شما در ساخت اپلیکیشن جهت بازاریابی محتوا کمک می‌کند

با استفاده از سیستم اپ‌ساز شما می‌توانید بدون نیاز به دانش برنامه نویسی اپلیکیشن‌های اندروید و iOS بسازید.

اگر قصد دارید برای وبسایت وردپرسی خود اپلیکیشن بسازید ،از طریق پلاگین اپ‌ساز این امکان به شما داده می‌شود که وبسایت خود را در قالب اپلیکیشن اندروید و iOS انتشار دهید و به مشتریان این امکان را دهید که راحت‌تر به محتواهای تولید شده شما دسترسی پیدا کنند.

اگر قصد دارید محتوای خود را در قالب اپلیکیشن کتاب ارائه دهید به راحتی و بدون نیاز به دانش برنامه نویسی می‌توانید شروع به ساخت اپلیکیشن کنید.

همچنین اگر قصد دارید برای کسب‌و‌کار خود اپلیکیشن کاتالوگی جهت ارائه محصولات خود بسازید اپ‌ساز این امکان را هم در اختیار شما قرار می‌دهد.

منبع:mobiloud

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *