چطور اپلیکیشن با ظاهر جذاب بسازیم؟

طراحی ظاهر اپلیکیشن

طراحی ظاهر اپلیکیشن

بیش از ۱٫۴ میلیون اپلیکیشن در اپ استور اپل و گوگل پلی موجود هستند ولی فقط تعداد کمی از آنها محبوب هستند. این که اپلیکیشن از نظر بصری ظاهر زیبایی داشته باشدجهت رقابت اهمیت زیادی دارد. ظاهر اپلیکیشن باید ساده، راضی کننده و خاص باشد تا بتواند در بازار رقابتی دوام بیاورد.

ظاهر اپلیکیشن از ایده هم مهم‌تر است. زیرا اگر اپ شما دارای ایده بسیار جذابی هم باشد وقتی ظاهر اپلیکیشن خوب نداشته باشد کاربران زیادی را به خود جذب نمی‌کند.

اولین چیزی که کاربران را جذب می‌کند صفحه اصلی یا home screen اپ است.این صفحه اگر از نظر ظاهری جذاب باشد کاربران را ترغیب می‌کند تا به صفحات دیگر اپ وارد شوند.

در زیر۵ مورد که به شما کمک می‌کند تا ظاهر اپلیکیشن تان جذاب شود را توضیح می‌دهیم تا با به کارگیری آنها کاربران بیشتری جذب کنید.

۱-شناخت مخاطبین اپلیکیشن

این خیلی اهمیت دارد که بدانید مشتریان شما چه کسانی هستند و چطور از اپلیکیشن شما استفاده می‌کنند. وقتی ایده ساخت یک اپلیکیشن شکل میگیرد باید مخاطبین اپ هم تعریف شوند.

این که مخاطبین خانم هستند یا آقا، پیر هستند یا جوان در طراحی اپلیکیشن تفاوت زیادی ایجاد می‌کند. به طور مثال اگر مخاطبین هدف شما خانم‌ها هستند شما باید در طراحی اپ از رنگ‌های لطیف استفاده کنید. رنگ مورد علاقه زنان صورتی و رنگ مورد علاقه مردان آبی است.رنگ نقش مهمی ایفا می‌کند و روی احساسات فرد تاثیر می‌گذارد.

۲-تجربه کاربری (UX)

طراحی ظاهری خوب فقط به این معنا نیست که  زیبا باشد. این که چطور کار می‌کند هم مطرح است.

تجربه کاربری کلید ساخت یک اپلیکیشن موفق است. وقتی کاربران در صفحه اصلی اپ هستند، باید به درستی به سایر قسمت‌های اپ هدایت شوند .

تجربه کاربری خوب نیازمند تحلیل دقیق رفتار کاربران است و این که چطور از طریق اپلیکیشن کارها راحت‌تر پیش می‌رود.

امکانات پیچیده، تجربه کاربری بدی را به وجود می‌آورند.

تجربه کاربری در بازاریابی محصول شما هم تاثیرگذار است. تجربه کاربری فقط شامل طراحی ظاهر اپلیکیشن نمی‌شود. این که چطور یک محصولی که تولید می‌شود به درستی کار کند تا مشتریان در هنگام استفاده راحت و بی دردسر باشند یعنی یک تجربه کاربری خوب!

۳-تاثیر رنگ‌ها 

حتما توجه داشته‌اید که لباس بیمارستان‌ها آبی روشن یا سبز است یا مثلا از رنگ قرمز در جاده‌ها برای اعلام خطر استفاده می‌شود.

دلیل این انتخاب رنگ‌ها تاثیراتی هست که رنگ‌ها در احساسات ما می‌گذارند. آبی روشن یا سبز روی چشم افراد اثر آرامش‌بخش و تسکین دهنده دارند در حالیکه رنگ قرمز برای اعلام خطر استفاده می‌شود و باعث افزایش توجه و بالا بردن ضربان می‌شود.

رنگ‌ها در تصمیم‌گیری خرید کاربران نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند. رنگ باعث به رسمیت شناختن برند(نام تجاری) شما می‌شود.

تاثیر رنگ بر بازاریابی و فروش

در تحقیقاتی که روی موضوع تاثیر رنگ در بازاریابی فروش انجام دادند ثابت شده است که رنگ‌ها برای کسب و کار شما حاوی پیام هستند و باید روی موضوع انتخاب رنگ توجه ویژه‌ای داشته باشید.در پس این انتخاب رنگ، علمی وجود دارد که شما ممکن است از میزان اهمیت آن تا الان بی‌خبر بوده باشید.

رنگ زرد نشانه خوشحالی،نارنجی نشانه امیدواری، قرمز انرژی، سبز نماد ایده،رشد و آبی نشانه صداقت و هوش است.

۴-طراحی برای پلت‌فرم‌های مختلف

هر پلت‌فرم موبایل استایل متفاوتی دارد. زمانی‌که شما برای پلت‌فرم‌های مختلف در حال طراحی اپ هستید باید از تفاوت‌های پلت‌فرم‌ها مطلع باشید. مثلا در آیفون دکمه بازگشت نیست ولی دکمه بازگشت در گوشی‌های اندرویدی وجود دارد.

شناخت مخاطبین خود و اینکه بدانید آنها از چه دستگاه‌هایی بیشتر استفاده می‌کنند کمک می‌کند تا شما بهتر بدانید تمرکز طراحی خود را روی چه پلت فرمی بگذارید.

۵-به روز باشید

اپ های جدید را ببینید و از طراحی‌های جدید ایده بگیرید. مثلا مدتی است که گوگل طراحی متریال را ارائه کرده است.پس استفاده از رنگ‌ها و امکانات متریال در ظاهر اپلیکیشن شما تاثیر بهتری ایجاد می‌کند.

سیستم اپ‌ساز به شما کمک می‌کند تا اپلیکیشنی با ظاهر جذاب بسازید و امکان سفارشی سازی ظاهر اپ در این سیستم   وجود دارد.

در پنل مدیریتی امکان طراحی وجود دارد که شما می‌توانید از منوی دلخواه استفاده کنید، رنگ‌های دلخواه خود را انتخاب کنید، برای سایزهای مختلف پلت فرم‌ها و دستگاه‌های مختلف صفحه آغازین و صفحه اصلی قرار دهید. در زیر نمونه طراحی‌های متنوع Home Screen که با این سیستم ساخته شده را می‌توانید مشاهده کنید.

nemone

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *