استفاده از وردپرس برای اپلیکیشن‌های موبایل

وردپرس و اپلیکیشن استفاده از وردپرس برای اپلیکیشن‌های موبایل

استفاده از وردپرس برای اپلیکیشن‌های موبایل

استفاده از وردپرس برای اپلیکیشن‌ موبایل مفهوم نسبتا جدیدی است.اگر چند سال پیش به توسعه دهندگان موبایل درباره ساخت اپلیکیشن موبایل با سایت وردپرسی صحبت می‌کردید حتما برای آنها عجیب به نظر می‌رسید. اگر قبلا شک و تردیدی نسبت به عملکرد خوب وردپرس وجود داشت و زیاد قابل درک نبود ولی امروزه بعد از چندین سال کار روی این موضوع و بازخوردهایی که از مشتریان گرفته شده، می‌شود گفت که در حال حاضر وردپرس با اضافه کردن REST API به هسته خود به عنوان بک اند(Back End) اپلیکیشن‌های موبایل عالی کار می‌کند. ممکن است برای تمام پروژه‌ها مناسب نباشد اما کارهایی با وردپرس می‌شود انجام داد که تقریبا با هیچ پلت‌فرم دیگری ممکن نیست.

دلایلش را در زیر توضیح می‌دهیم.

وردپرس برای وب‌سایت‌ها :

وردپرس برای ساخت وبسایت در حال حاضر بسیار محبوب هست و حدود ۲۶ درصد از وبسایت‌ها در سراسر دنیا با وردپرس ساخته شده‌اند.به این دلیل که استفاده از وردپرس ساده،‌ بسیار توسعه پذیر و متن باز است .شما می‌توانید سریع یک وبسایت را ایجاد کنید و اطلاعاتتون را تا هرچقدر بخواهید روی سرورتان قرار دهید.نیازی نیست شما حتما برنامه نویس سایت باشید تا بتوانید یک پست را در سایت انتشار دهید یا قالب سایت را تغییر دهید.این موارد نقاط مثبت استفاده از وردپرس هستند.

تجربه نشان داده که افراد به دنبال سه چیز مهم هستند:

۱-مالکیت: داده‌های خود را در سرور شخصی خود قرار دهند.
۲-راحتی استفاده: استفاده راحت از محتویات وبسایت و سفارشی سازی کردن آن .
۳-کنترل: برای به روز کردن سایت و اپلیکیشن موبایل در همان محل.
به جز این سه مورد،عملکرد و ویژگی‌ها هم مهم هستند ولی این سه مورد مهم‌ترین نقاط مثبت هستند که در زیر هر یک را توضیح می‌دهیم.

مالکیت:

بیشتر اپلیکیشن‌ها به دیتابیس و طراحی رابط کاربری نیاز دارند که وردپرس این امکان را کاملا دارد.چرا به جای اختراع دوباره چرخ، تغییرات را در وردپرس انجام ندهید؟!

داده‌ها در یک قالب ساده و قابل استفاده برای محتوا،رسانه‌ها،کاربران و … ساختار یافته‌اند.برخی شرکت‌ها نیاز به تمام اطلاعات روی سرور دارند .
ساخت دیتابیس و سرور اختصاصی برای اپلیکیشن ممکن هست ولی ممکن است سخت و گران باشد.وردپرس یک دیتابیس از پیش ساخته شده و یک رابط کاربری برای دسترسی راحت به آن به صورت رایگان دارد.

راحتی استفاده:

خیلی راحت می‌شود محتویات وبسایت وردپرسی خود را مستقیما بدون اینکه نیاز به ساخت دوباره آنها باشد به اپلیکیشن تبدیل کنید.

کنترل بیشتر:

یکی از مزایای استفاده از وردپرس که همه آن را خیلی دوست دارند این است که صاحب سایت بدون نیاز به برنامه نویس می‌تواند تغییراتی در سایت خود ایجاد کند.شما وقتی سایت خود را به‌روز می‌کنید اپلیکیشن هم به‌روز می‌شود. یعنی امکان به‌روز رسانی هم‌زمان محتویات سایت و اپلیکیشن موبایل وجود دارد. شما همچنین می‌توانید از طریق وردپرس پوش نوتیفیکیشن ارسال کنید.

وردپرس برای هر اپلیکیشنی؟!!

وردپرس یک ابزار است که مثل هر تکنولوژی دیگری برای هر نوع پروژه‌ای ممکن است  کامل و عالی نباشد.با این‌حال خیلی از توسعه دهندگان از مزایای استفاده از سیستم مدیریت محتوای متن باز برای بک‌اند(Back End) هنوز آگاهی ندارند.هیچ ابزاری نیست که برای تمام پروژه‌ها عالی و کامل باشد اما سایت‌های وردپرسی برای کسب و کارهای کوچک که نیاز به اپلیکیشن مقرون به صرفه دارند عالی عمل می‌کند و امکان مدیریت را به راحتی برای کاربران ایجاد می‌کند.

سایت وردپرسی دارم،‌ چطور به اپلیکیشن تبدیلش کنم؟!!

برای ساخت و طراحی اپلیکیشن وردپرس، شما از طریق سیستم اپ‌ساز به راحتی می‌توانید وب‌سایت وردپرسی خود چه در قالب وبلاگ، چه فروشگاهی را به اپلیکیشن موبایل تبدیل کنید.

۱-استفاده از پلاگین اپ‌ساز

شما می‌توانید پس از ثبت نام در سیستم اپ‌ساز،وارد پنل خود شوید و ویجت وردپرس را انتخاب کنید. برای استفاده از این امکان و تبدیل وبسایت خود به اپلیکیشن ابتدا باید پلاگین اپ‌ساز روی سایت وردپرسی خود نصب و فعالش کنید و سپس آدرس سایت خود را وارد کنید و به راحتی سایت وردپرسی خود را به اپلیکیشن‌های اندروید و ios تبدیل کنید و همچنین می‌توانید از رنگ بندی و طراحی دلخواه خودتان و امکاناتی مثل پوش نوتیفیکیشن نیز برای اپ استفاده کنید.

۲-استفاده از RSS

یک راه بسیار ساده دیگر هم برای تبدیل وبسایت خود به اپلیکیشن موبایل وجود دارد. شما می‌توانید با استفاده از ویجت RSS،‌آدرس فید RSS وبسایت خود را وارد کنید و محتویات وبسایت خود را در قالب اپلیکیشن ارائه کنید که البته ما راه اول را بیشتر توصیه می‌کنیم چون با استفاده از پلاگین، شما مطالب را بر اساس دسته بندی‌های سایت مشاهده می‌کنید ولی شما با توجه به نیاز خود می‌توانید از این روش هم استفاده کنید و همچنین این امکان در اختیار شما قرار می‌گیرد که اپ را با طراحی و امکانات دلخواه خود بسازید و برای اندروید و iOS انتشار دهید.

در این مقاله سعی داشتیم به استفاده از وردپرس برای اپلیکیشن‌ موبایل بپردازیم امیدواریم بهره برده باشید.

منبع:apppresser

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *