آیا کسب و کار شما به اپلیکیشن نیاز دارد؟

کسب و کار - وب سایت رسپانسیو

کسب و کار

آیا کسب و کار شما به اپلیکیشن نیاز دارد ؟ در عصر تکنولوژی، حضور در دنیای موبایل برای کسب و کار ها جهت جذب و تعامل با مشتریان ضروری شده است. در سال های اخیر استفاده از موبایل برای  مشتریان و شرکت ها رشد زیادی داشته است. بسیاری از مشتریان از وب سایت ها و گوشی های موبایل خود برای تعامل با کسب و کار خود  استفاد می کنند و از این طریق کسب و کارها راحت تر از نیازهای مشتریان آگاه می شوند.

یک سوال مهم

یک سوالی که معمولا صاحبان کسب و کارها برای ورود به دنیای موبایل میپرسند این هست که آیا نیاز هست یک اپ اختصاصی برای برند خود داشته باشند یا یک وب سایت طراحی کنند؟

doesbuisneed

۱-اگر متوجه شدید که کسب و کار شما به یک اپ موبایل نیاز دارد،از تکنولوژی ها و قابلیت های موبایل مثل شتاب سنج،GPS،ارسال پیام برای کاربران استفاده کنید.

۲-اگر کسب و کار شما قرار هست از قابلیت های گوشی موبایل بهره ببرد حتما مخاطبانتان را بشناسید و سعی کنید اپ شما نیازهای آنها را برطرف سازد و مشتریان خود را تجزیه و تحلیل کنید.این کار از طریق تحقیقات بازار انجام می شود.

۳-اگر بودجه کسب و کار شما محدود است، بهتر است فقط از یک پلت فرم  اندروید،ios و یا ویندوز استفاده کنید.

در این رابطه باید در بازار کار خود تحقیق کنید که اکثریت مشتریان شما از گوشی با چه سیستم عاملی استفاده میکنند.

ابزارهایی مثل فون گپ نیز وجود دارند که این امکان را به شما میدهند برای کسب و کار خود اپلیکیشن با پلت فرم های مختلف ایجاد کنید.

۴-شرکت ها یا برندهایی که فکر میکنند اپلیکیشن موبایل مورد نیازشان نیست میتوانند یک وبسایت رسپانسیو برای کسب و کارشان ایجاد کنند.

منظور از رسپانسیو

وبسایت رسپانسیو، طراحی واکنش گرا برای وبسایت است به این معنا که طراحی وب سایت به گونه ای می باشد که در صفحات مختلف و ابزارهای متفاوت سایت به درستی نمایش داده می شود، به عنوان مثال زمانی که شما از طریق گوشی یا تبلت سایت را تماشا می کنید ساختار ظاهری سایت به گونه ای تغییر پیدا می کند که قابلیت پیمایش سایت در این ابزارها به راحتی فراهم گردد.

این روزها سرمایه گذاری کردن روی وب سایت هایی که رسپانسیو نیستند در واقع هدر دادن زمان و هزینه است. وب سایت ها باید تاثیر خوبی در مخاطبانشان ایجاد کنند.

۵-اطمینان حاصل کنید که قابلیت های طراحی رسپانسیو سایت نقش مهمی در موفقیت وب سایت شما ایجاد میکند.زیرا سایت های موبایل باید خلوت و جذاب باشند و از ویژگی های غیر ضروری و طراحی فریبنده دوری کنند.

مهرناز بهرام زاده

منبع

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *