۴ راه برای بهبود اپلیکیشن های موبایل از ایده تا محصول نهایی

ایده برای بهبود اپلیکیشن های موبایل

ایده برای بهبود اپلیکیشن های موبایل

در این مقاله سعی می شود به توسعه دهندگان موبایل راهنمایی کلی داده شود تا بهتر بتوانند ایده های خود را برای ساخت و بهبود اپلیکیشن های موبایل موفق ارزیابی کنند.

۱-ارزیابی ایده اولیه اپلیکیشن موبایل

این روزها هزاران اپلیکیشن با موضوعات مختلف در مارکت های مختلف موجود هستند ولی فقط تعدادی از آنها موفق بوده اند.چرا فقط تعداد کمی از اپلیکیشن ها ، در رده های بالا قرار می گیرند؟!

یک راه ساده برای ارزیابی ایده اپ موبایل تمرکز روی دو عامل زیر است:

۱-ارزش:این عامل از تاثیرات زندگی روزمره افراد سنجیده می شود.

۲-متمایز بودن:این عامل بستگی به این دارد که چه تعداد اپلیکیشن موبایل با عملکرد مشابه برای کاربران موجود هستند.  

۴احتمال ممکن برای این دو عامل را ببینید.

ایده برای بهبود اپلیکیشن های موبایل

تصویر شماره ۱: در این حالت ،ارزش برای کاربران وجود دارد ولی اپلیکیشن های دیگری با عملکرد مشابه وجود دارند.معمولا تفاوت بستگی به محتوا و یا قیمت دارد.

برای این مورد تولید کنندگان تلویزیون مثال خوبی هست.

2

تصویر شماره ۲:در این مورد ارزش زیادی برای کاربران وجود ندارد و وجه تمایز زیادی هم وجود ندارد. ایجاد تمایز برای این دسته اپ ها سخت هست زیرا اکثرا اپلیکیشن های رایگانی با ویژگی های مشابه هستند.

دنبال کنندگان فید مثالی برای این دسته از اپ ها هست.

3

تصویر شماره۳:این حالتی هست که شما دوست ندارید اپلیکیشن تان در این وضعیت باشد.

این حالت،ارزش زیادی برای کاربران ایجاد نمی کند و فقط سرویس ارایه می دهد.احتمالا  عده کمی از اپ استفاده میکنند که مجبور هستند(اپ مشابه با این عملکرد موجود نیست) ولی همیشه ناراضی هستند.

یک مثال برای این حالت،اپلیکیشن هایی کتاب راهنما یا ارجاع به سرویس یا محصول خاصی می باشند.

4

تصویر شماره۴:این حالت،بهترین حالت هست. اپلیکیشن ارزش خوبی برای کاربران ایجاد می کند و تنها اپی هم هست که این نوع از سرویس را ارایه می کند. در نتیجه پذیرشش سریع هست و درصد زیادی از کاربران تمایل دارند از اپ استفاده کنند.

یک مثال برای این مورد،وجود یک شبکه اجتماعی مهم هست زمانیکه تنها شبکه اجتماعی موجود در مارکت هست.

ارزش و تمایز دوعامل مهم برای اپلیکیشن ها است که با کمک این دو میتوانید بهتر ایده اولیه اپلیکیشن را ارزیشن را ارزیابی کنید.

اگر شما اپلیکیشنی با ارزش بالا و منحصر به فرد بسازید ،خیلی سریع میتوانید موفق شوید و همه دوست خواهند داشت از محصول شما استفاده کنند.

۲-مذاکره با کاربران

توسعه دهندگان:به تنهایی کار نکنید، با کاربران خود راجع به ایده صحبت کنید.سعی کنید طرح اولیه کاربردی از ایده آماده کنید و به کاربران نشان دهید.سپس تمام نظرات را جمع اوری کنید. این کار به شما کمک میکند تا بهتر متوجه شوید چه نیازهایی وجود دارد و نسخه بعد باید شامل چه چیزهایی باشد و تمرکز خود را روی نیازهای کاربران بگذارید که برای محصول شما ارزش محسوبمی شوند .

بدترین حالت این کار این هست که شما میفهمید اگر پروژه شما دوامی ندارد و رشد خوبی ندارد، زمان و هزینه بیشتری صرف نکنید و تغییر مسیر دهید.

mobile-app-users1

نهایتا،;بازخورد کاربران هست که ارزش اپ شما را تعیین می کند و شما باید تمرکز خود را روی تجربه ی کاربر  بگذارید.

۳-همه چیز را بسنجید

از ابزارهای مدیریت محصول برای سنجیدن زمان، کیفیت،رضایت،کُد،پذیرش کاربر و هزینه های کل پروژه ساخت اپلیکیشن موبایل استفاده کنید.

میتوانید در تکرار بعدی از استانداردهایی برای بهبود اپلیکیشن خود استفاده کنید.

ایده برای بهبود اپلیکیشن های موبایل

این یک حقیقت است که مغز انسان به پاداش و انرژی مثبت نیاز دارد. اگر شما در پروژه ها تمرکز خود را روی بازخورد کاربران بگذارید ،میتوانید در هر نسخه از اپ و در روند توسعه برنامه تجربیاتی به دست می آورید که هر بار نتایج بهتری کسب خواهید کرد. به این ترتیب مغز شما پاداش لازم را جهت حفظ انگیزه به دست می آورد.

۴-انجامش بده!

ایده های زیادی هستند که روی کاغذ نوشته شده اند ولی عملی نشده اند.وجه تمایز این هست که شروع به انجام دادن کنید و ایده را عملی کنید.ایده برای بهبود اپلیکیشن های موبایل

یک طرح اولیه بسازید ،به گروه خود نشان دهید،مراحل اولیه را ارزیابی کنید و اپلیکیشن را توسعه دهید. 

این کاری هست که شما باید انجام دهید تا نهایتا اپی ارایه کنید که برای کاربران ارزش مهمی ایجاد کند.

سخن آخر

همچنان روی ایده هاتون کار کنید و تسلیم نشوید، زیرا ممکن هست شما در  راه ساخت اپلیکیشن بعدی باشید که قرار هست جهان را تغییر دهد! 

نویسنده:مهرناز بهرام زاده

تیم اپ‌ساز

منبع

اگر این مطلب رو دوست داشتید، می تونید با دوستاتون به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *